แจ้งเอกสารไม่ครบถ้วน, ไม่ตรงกับชื่อเรื่อง หรือมีข้อผิดพลาดเกี่ยวกับเอกสาร ติดต่อที่นี่ ==>
หากไม่มีอีเมลผู้รับให้กรอก thailis-noc@uni.net.th ติดต่อเจ้าหน้าที่เจ้าของเอกสาร กรณีเอกสารไม่ครบหรือไม่ตรง

Alternative destination choices : a case study in Maldives

LCSH: Tourism -- Maldives
LCSH: Tourism -- Psychological aspects
Abstract: Upon recent changes in the government policies, opening opportunities in the local Maldives islands to introduce tourism products, Maldives now offers both luxury and affordable tourism that can be enjoyed by all market segments that hope to see the beauty of the unique geographically situated country. However, due to lack of promotional strategies, Maldives has failed to spread the word to the world about the newly found tourism sector in the country, thus not occupying expected tourist bed capacity in the affordable local islands. This research aimed to identify destination attributes and travel motives that would influence the destination choice process of the tourists in choosing alternative destinations within the Maldives. A 4-level AHP model, consisting of several attributes on the 4th level, was proposed and tested using data collected from international tourists visiting the Maldives to establish the relative importance of pre-selected factors (criteria). The key findings of the research helped to draw the conclusion that, tourists arriving to the alternative destinations' major focus is not to learn about the Maldivian culture and tradition or meet with Maldivians and learn about the lifestyle. The idea was that tourists today are more heterogeneous and want more experience; different products and service varieties, than just going and spending a vacation at a destination. However, the results of this research reported otherwise. People who are choosing to go to the alternative destinations of the Maldives are mostly looking to have fun, rest and relax on the beaches and get away from the daily routine at a unique setting of sun, sand and sea like the Maldives, but at in an affordable price. This study recommended that the marketing techniques should include nightlife and entertainment segments of affordable tourism with attractive packages and prices to illuminate the majority group of the tourists arriving in the Maldives.
Mahidol University. Mahidol University Library and Knowledge Center
Address: NAKHONPATHOM
Email: liwww@mahidol.ac.th
Role: Thesis Advisors
Created: 2020
Modified: 2568-04-17
Issued: 2025-04-15
วิทยานิพนธ์/Thesis
application/pdf
eng
Spatial: Maldives
©copyrights Mahidol University
RightsAccess:
ลำดับที่.ชื่อแฟ้มข้อมูล ขนาดแฟ้มข้อมูลจำนวนเข้าถึง วัน-เวลาเข้าถึงล่าสุด
1 6038584.pdf 2.8 MB
ใช้เวลา
0.277871 วินาที

Shiyam, Siyana, 1990-
Title Contributor Type
Alternative destination choices : a case study in Maldives
มหาวิทยาลัยมหิดล
Shiyam, Siyana, 1990-
Walanchalee Wattanacharoensil
วิทยานิพนธ์/Thesis
Walanchalee Wattanacharoensil
Title Creator Type and Date Create
Creating desirable hotel experience for LGBT
มหาวิทยาลัยมหิดล
Walanchalee Wattanacharoensil;Kaewta Muangasame
Isara Tanadumrongsak
วิทยานิพนธ์/Thesis
Alternative destination choices : a case study in Maldives
มหาวิทยาลัยมหิดล
Walanchalee Wattanacharoensil
Shiyam, Siyana, 1990-
วิทยานิพนธ์/Thesis
Tourist satisfaction on service quality and service environment of midscale hotels in Mandalay
มหาวิทยาลัยมหิดล
Walanchalee Wattanacharoensil;Gozzoli, Roberto
Myo, Min Oo, 1976-
วิทยานิพนธ์/Thesis
Insight of the travel motivations the study of the generation Y Chinese and Taiwanese tourists visiting Thailand
มหาวิทยาลัยมหิดล
Walanchalee Wattanacharoensil;Kaewta Muangasame
Sitanan Wannasan
วิทยานิพนธ์/Thesis
The consumption intention of Cambodian generation Y and generation Z on the vegetarian food : The case of Phnom Penh
มหาวิทยาลัยมหิดล
Walanchalee Wattanacharoensil;Sompong Amnuay-ngerntra
Somany, Toch, 1987-
วิทยานิพนธ์/Thesis
Copyright 2000 - 2025 ThaiLIS Digital Collection Working Group. All rights reserved.
ThaiLIS is Thailand Library Integrated System
สนับสนุนโดย สำนักงานบริหารเทคโนโลยีสารสนเทศเพื่อพัฒนาการศึกษา
กระทรวงการอุดมศึกษา วิทยาศาสตร์ วิจัยและนวัตกรรม
328 ถ.ศรีอยุธยา แขวง ทุ่งพญาไท เขต ราชเทวี กรุงเทพ 10400 โทร. โทร. 02-232-4000
กำลัง ออน์ไลน์
ภายในเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 4
ภายนอกเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 4,810
รวม 4,814 คน

More info..
นอก ThaiLIS = 198,119 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสังกัดทบวงเดิม = 1,626 ครั้ง
มหาวิทยาลัยราชภัฏ = 487 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคล = 79 ครั้ง
หน่วยงานอื่น = 23 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเอกชน = 17 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสงฆ์ = 8 ครั้ง
สถาบันพระบรมราชชนก = 5 ครั้ง
รวม 200,364 ครั้ง
Database server :
Version 2.5 Last update 1-06-2018
Power By SUSE PHP MySQL IndexData Mambo Bootstrap
มีปัญหาในการใช้งานติดต่อผ่านระบบ UniNetHelp


Server : 8.199.134
Client : Not ThaiLIS Member
From IP : 216.73.216.212