แจ้งเอกสารไม่ครบถ้วน, ไม่ตรงกับชื่อเรื่อง หรือมีข้อผิดพลาดเกี่ยวกับเอกสาร ติดต่อที่นี่ ==>
หากไม่มีอีเมลผู้รับให้กรอก thailis-noc@uni.net.th ติดต่อเจ้าหน้าที่เจ้าของเอกสาร กรณีเอกสารไม่ครบหรือไม่ตรง

Perception of Chinese Junior High School Students on Factors and Activities Causing Anxiety in English Language Learning

Name: Yi Luo

keyword: anxiety
; Chinese junior high school students
; English learning
; perception
Abstract: The objectives of this study were 1) to investigate the factors causing the Chinese English language learner anxiety, and 2) to explore the activities that may cause anxiety in learning English. A mixed-methods approach was used in this study. 124 high school students from Yunnan Province, China, were selected with stratified population sampling techniques calculated by Yamane’s formula as the questionnaire respondents from a study population of 180. The quantitative data results showed high scores for all factors and activities, with an overall mean of 3.80 (S.D.=1.67). The 'English Language' factor received the highest score, while 'Environment' and 'Myself' factors scored the lowest. The activities that triggered anxiety most were especially the English grammar tasks (x̅ =4.06/S.D.=1.05). In addition, tension from the use of the English language (x̅ =3.63/S.D.=1.13) was found to induce anxiety. The findings from the interviewed data of nine volunteers revealed the challenges of the English language they faced, brought by low motivation, lack of achievement, fear of failure, low confidence, the sense of inadequacy due to poor language skills as the key causes of anxiety. Recommendation for the teachers to best support their students are to give significance to the affective factors while teaching.
มหาวิทยาลัยราชภัฏบุรีรัมย์. ศูนย์วิทยบริการ.
Address: บุรีรัมย์
Email: library@bru.ac.th
Created: 2566
Modified: 2568-02-26
Issued: 2568-02-21
บทความ/Article
application/pdf
BibliograpyCitation : มนุษยสังคมสาร (มสส.), ปีที่ 21 ฉบับ 3 (กันยายน - ธันวาคม) : หน้า 203-223
tha
©copyrights มหาวิทยาลัยราชภัฏบุรีรัมย์
RightsAccess:
ลำดับที่.ชื่อแฟ้มข้อมูล ขนาดแฟ้มข้อมูลจำนวนเข้าถึง วัน-เวลาเข้าถึงล่าสุด
1 3978.pdf 2.28 MB
ใช้เวลา
0.034127 วินาที

Yi Luo
Title Contributor Type
From Burmese Brides to Burmese wives : analyzing transnational marriages of women from Myanmar to Chinese Men Along the Myanmar-Yunnan frontier
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Xuanyi Luo
Lowell Skar
วิทยานิพนธ์/Thesis
Perception of Chinese Junior High School Students on Factors and Activities Causing Anxiety in English Language Learning
มหาวิทยาลัยราชภัฏบุรีรัมย์
Yi Luo;Anchalee Chayanuvat

บทความ/Article
Perception of Chinese junior high school students on factors and activities causing anxieties in English language learning
มหาวิทยาลัยรังสิต
Yi Luo
Anchalee Chayanuvat
วิทยานิพนธ์/Thesis
Anchalee Chayanuvat
Title Contributor Type
Perception of Chinese Junior High School Students on Factors and Activities Causing Anxiety in English Language Learning
มหาวิทยาลัยราชภัฏบุรีรัมย์
Yi Luo;Anchalee Chayanuvat

บทความ/Article
Copyright 2000 - 2025 ThaiLIS Digital Collection Working Group. All rights reserved.
ThaiLIS is Thailand Library Integrated System
สนับสนุนโดย สำนักงานบริหารเทคโนโลยีสารสนเทศเพื่อพัฒนาการศึกษา
กระทรวงการอุดมศึกษา วิทยาศาสตร์ วิจัยและนวัตกรรม
328 ถ.ศรีอยุธยา แขวง ทุ่งพญาไท เขต ราชเทวี กรุงเทพ 10400 โทร. โทร. 02-232-4000
กำลัง ออน์ไลน์
ภายในเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 10
ภายนอกเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 6,286
รวม 6,296 คน

More info..
นอก ThaiLIS = 168,225 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสังกัดทบวงเดิม = 1,603 ครั้ง
มหาวิทยาลัยราชภัฏ = 478 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคล = 79 ครั้ง
หน่วยงานอื่น = 20 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเอกชน = 14 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสงฆ์ = 8 ครั้ง
สถาบันพระบรมราชชนก = 5 ครั้ง
รวม 170,432 ครั้ง
Database server :
Version 2.5 Last update 1-06-2018
Power By SUSE PHP MySQL IndexData Mambo Bootstrap
มีปัญหาในการใช้งานติดต่อผ่านระบบ UniNetHelp


Server : 8.199.134
Client : Not ThaiLIS Member
From IP : 216.73.216.212