แจ้งเอกสารไม่ครบถ้วน, ไม่ตรงกับชื่อเรื่อง หรือมีข้อผิดพลาดเกี่ยวกับเอกสาร ติดต่อที่นี่ ==>
หากไม่มีอีเมลผู้รับให้กรอก thailis-noc@uni.net.th ติดต่อเจ้าหน้าที่เจ้าของเอกสาร กรณีเอกสารไม่ครบหรือไม่ตรง

Learning management using project-based learning in innovation and entrepreneurship courses to develop learning achievement for undergraduate students

Name: Ting Zeng
Address: Pathum thani
Organization : Rajamangala University of Technology Thanyaburi. Faculty of Technical Education. Program in Curriculum Development and Instructional Innovation
keyword: Learning achievement
ThaSH: Learning, Entrepreneurship
Classification :.LCCS: LB 1060
; Innovation
Abstract: The purposes of this research were to compare: 1) undergraduate students’ learning achievement in innovation and entrepreneurship courses before and after using project- based learning instruction, 2) undergraduate students’ learning achievement in innovation and entrepreneurship courses before and after using the traditional instruction, and 3) the students’ learning achievement in innovation and entrepreneurship courses of the students who learned through project-based learning instruction and the students who learned through the traditional instruction. The research design was a quasi-experimental method. The samples of the research were 60 undergraduate third- year students in the second semester of academic year 2022 at Sichuan University of Science and Engineering, China. Two classes of students were randomized using cluster sampling technique. The research instruments included project-based learning lesson plans, traditional lesson plans, and learning achievement tests. The data were analyzed using mean, standard deviation, and t-test. The research results showed that: 1) the undergraduate students’ learning achievement in innovation and entrepreneurship courses after using project- based learning instruction was higher than before at the statistically significance level of. 05, 2) the undergraduate students’ learning achievement in innovation and entrepreneurship courses using the traditional instruction was higher than before at the statistically significance level of .05, and 3) the students who learned through project-based learning instruction had higher learning achievement in innovation and entrepreneurship courses than those who learned through the traditional instruction at the statistically significance level of .05.
Rajamangala University of Technology Thanyaburi. Office of Academic Resource and Information Technology
Address: PATHUM THANI
Email: elibrary@mail.rmutt.ac.th
Role: Faculty advisor
Created: 2568
Modified: 2025-03-31
Issued: 2025-02-11
วิทยานิพนธ์/Thesis
application/pdf
CallNumber: THE LB 1060 .Z46
eng
©copyrights Rajamangala Univetsity of Technology Thanyaburi
RightsAccess:
ลำดับที่.ชื่อแฟ้มข้อมูล ขนาดแฟ้มข้อมูลจำนวนเข้าถึง วัน-เวลาเข้าถึงล่าสุด
1 RMUTT-174381.pdf 1.97 MB1 2025-09-30 08:32:38
ใช้เวลา
0.020493 วินาที

Ting Zeng
Title Contributor Type
Learning management using project-based learning in innovation and entrepreneurship courses to develop learning achievement for undergraduate students
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคลธัญบุรี
Ting Zeng
Saiphin Siharak
วิทยานิพนธ์/Thesis
Saiphin Siharak
Title Creator Type and Date Create
Elementary Chinese speaking training curriculum for international students
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคลธัญบุรี
Saiphin Siharak
Xuerong Li
วิทยานิพนธ์/Thesis
Learning management using project-based learning in innovation and entrepreneurship courses to develop learning achievement for undergraduate students
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคลธัญบุรี
Saiphin Siharak
Ting Zeng
วิทยานิพนธ์/Thesis
Learning management by using group discussions to develop learning achievement in psychological education courses for fourth-year students at Sichuan university of science and engineering
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคลธัญบุรี
Saiphin Siharak
Tong Wu
วิทยานิพนธ์/Thesis
The development of learning achievement in English online courses based on O-AMAS teaching for college students
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคลธัญบุรี
Saiphin Siharak
Feichi He
วิทยานิพนธ์/Thesis
The results of using the micro class teaching method in teaching mathematics to develop learning achievement for junior high school students in zigong lusheng experimental school
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคลธัญบุรี
Saiphin Siharak
Yi Liang
วิทยานิพนธ์/Thesis
Copyright 2000 - 2025 ThaiLIS Digital Collection Working Group. All rights reserved.
ThaiLIS is Thailand Library Integrated System
สนับสนุนโดย สำนักงานบริหารเทคโนโลยีสารสนเทศเพื่อพัฒนาการศึกษา
กระทรวงการอุดมศึกษา วิทยาศาสตร์ วิจัยและนวัตกรรม
328 ถ.ศรีอยุธยา แขวง ทุ่งพญาไท เขต ราชเทวี กรุงเทพ 10400 โทร. โทร. 02-232-4000
กำลัง ออน์ไลน์
ภายในเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 19
ภายนอกเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 5,811
รวม 5,830 คน

More info..
นอก ThaiLIS = 121,470 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสังกัดทบวงเดิม = 1,505 ครั้ง
มหาวิทยาลัยราชภัฏ = 253 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคล = 61 ครั้ง
หน่วยงานอื่น = 17 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเอกชน = 10 ครั้ง
สถาบันพระบรมราชชนก = 4 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสงฆ์ = 3 ครั้ง
รวม 123,323 ครั้ง
Database server :
Version 2.5 Last update 1-06-2018
Power By SUSE PHP MySQL IndexData Mambo Bootstrap
มีปัญหาในการใช้งานติดต่อผ่านระบบ UniNetHelp


Server : 8.199.134
Client : Not ThaiLIS Member
From IP : 216.73.216.212