แจ้งเอกสารไม่ครบถ้วน, ไม่ตรงกับชื่อเรื่อง หรือมีข้อผิดพลาดเกี่ยวกับเอกสาร ติดต่อที่นี่ ==>
หากไม่มีอีเมลผู้รับให้กรอก thailis-noc@uni.net.th ติดต่อเจ้าหน้าที่เจ้าของเอกสาร กรณีเอกสารไม่ครบหรือไม่ตรง

Impacts of the Thai canal on liner shipping container network
ผลกระทบของคลองไทยต่อเครือข่ายเรือขนส่งคอนเทนเนอร์

LCSH: Polyethylene glycol
LCSH: Capsules (Pharmacy)
LCSH: Formaldehyde
LCSH: Crosslinking (Polymerization)
Abstract: This thesis proposes a mathematical model that imitates the flow of containers in the container liner shipping network — particularly, in the Indo-Pacific region, where the Strait of Malacca is located — in order to assess the potential impact of the proposed Thai Canal on such a network. This model is constructed based on a combination of two network problems, namely (i) the Multi-commodity Minimum Cost Network Flow Problem (MCNFP) and (ii) the Liner Shipping Fleet Deployment Problem (LSFDP), which allows a more realistic representation of international trade, while taking to account congestion at container ports at the same time. We validate the resulting mixed-integer linear programming model (MILP) using information of the container liner shipping network in 2015, assuming that liners provide their services based solely on the costs. Based on our computational results, the resulting container flows from the proposed model seem to well align with the actual data at the country level — but with some differences at the port level, due to the posed assumption. Once validated, the model is then applied to a network configuration where the Thai Canal serves as an alternative route to the Strait of Malacca. We explore two distinct scenarios: in the first, the Thai Canal reduces transit time by 2 days ; in the second, we consider a scenario where the Thai Canal does not offer any transit time savings. Our experimental results indicate that, under both scenarios, the Thai Canal could instigate a substantial shift in traffic volume from the Strait of Malacca — leading to a significant decrease in port calls and transshipment operations of ports around the Strait of Malacca, particularly the port of Singapore.
Abstract: วิทยานิพนธ์ฉบับนี้นำเสนอแบบจำลองคณิตศาสตร์สำหรับการจำลองการขนส่งตู้คอนเทนเนอร์ในเครือข่ายเรือขนส่งคอนเทนเนอร์ โดยมุ่งเน้นในภูมิภาคอินโด-แปซิฟิก ซึ่งมีช่องแคบมะละกาตั้งอยู่ เพื่อประเมินผลกระทบของคลองไทยต่อเครือข่ายดังกล่าว แบบจำลองที่นำเสนอได้ถูกออกแบบโดยการนำเอาปัญหาต้นทุนการส่งผ่านที่น้อยที่สุดของสินค้าหลายชนิด (Multi-Commodity Network Flow Problem ; MCNFP) มาประกอบกับปัญหาการจัดการกองเรือคอนเทนเนอร์ (Liner Shipping Fleet Deployment Problem ; LSFDP) เพื่อจำลองปริมาณการค้าระหว่างประเทศ ควบคู่ไปกับการพิจารณาการติดขัดในท่าเรือในเวลาเดียวกัน ผู้วิจัยได้ทำการสอบเทียบแบบจำลองกำหนดการเชิงเส้นแบบผสมเลขจำนวนเต็ม (Mixed Integer Linear Programming ; MILP) ที่นำเสนอกับข้อมูลเครือข่ายเรือขนส่งคอนเทนเนอร์ในปี ค.ศ.2015 โดยมีสมมติฐานหลักที่สำคัญ คือ สายการเดินเรือจะให้บริการโดยอ้างอิงจากค่าใช้จ่ายเป็นหลัก ผลการสอบเทียบระบุว่า ปริมาณการขนส่งของเรือคอนเทนเนอร์ที่ได้จากแบบจำลองมีความสอดคล้องกับข้อมูลที่นำมาสอบเทียบในระดับประเทศ หากแต่ยังขาดความแม่นยำในระดับท่าเรือ เนื่องจากสมมติฐานที่ได้ตั้งไว้ ภายหลังการสอบเทียบ ผู้วิจัยได้นำแบบจำลองดังกล่าวมาทดสอบกับเครือข่ายเรือขนส่งคอนเทนเนอร์ที่มีคลองไทยเป็นทางเลือกในการเดินเรือ โดยผู้วิจัยพบว่า คลองไทยสามารถดึงดูดเรือคอนเทนเนอร์ให้เปลี่ยนรูปแบบการเดินเรือจากช่องแคบมะละกาได้ ทั้งในกรณีที่คลองไทยสามารถลดเวลาเดินเรือได้ 2 วัน และในกรณีที่เวลาการเดินทางไม่เปลี่ยนแปลงเมื่อเทียบกับการเดินเรือผ่านช่องแคบมะละกา ซึ่งส่งผลให้ปริมาณเรือที่ผ่านท่า (Port Call) และปริมาณสินค้าถ่ายลำ (Transshipment) ของท่าเรือในช่องแคบมะละกาลดลงอย่างชัดเจน โดยเฉพาะท่าเรือสิงคโปร์
Chulalongkorn University. Office of Academic Resources
Address: BANGKOK
Email: cuir@car.chula.ac.th
Role: Advisor
Issued: 2022
Modified: 2025-01-05
Issued: 2025-01-05
วิทยานิพนธ์/Thesis
application/pdf
URL: http://doi.org/10.58837/CHULA.THE.2022.193
eng
©copyrights Chulalongkorn University
RightsAccess:
ลำดับที่.ชื่อแฟ้มข้อมูล ขนาดแฟ้มข้อมูลจำนวนเข้าถึง วัน-เวลาเข้าถึงล่าสุด
1 6170905221.pdf 5.46 MB
ใช้เวลา
0.025791 วินาที

Krittitee Yanpisitkul
Title Contributor Type
Impacts of the Thai canal on liner shipping container network
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Krittitee Yanpisitkul
Pisit Jarumaneeroj
วิทยานิพนธ์/Thesis
Pisit Jarumaneeroj
Title Creator Type and Date Create
Inventory Policy Improvement for a Kitchenware Trader
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Pisit Jarumaneeroj
Nutcha Joedjumnongwittayakul
วิทยานิพนธ์/Thesis
SETUP TIME IMPROVEMENT FOR A FASTENER MANUFACTURING PROCESS
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Pisit Jarumaneeroj
Napin Viriyasathien
วิทยานิพนธ์/Thesis
ORDER ALLOCATION PROCESS IMPROVEMENT IN A FOOTWEAR INDUSTRY
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Pisit Jarumaneeroj
Chonlada Han-ong-art
วิทยานิพนธ์/Thesis
Transportation Cost Improvement for an Electric Appliance Manufacturer
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Pisit Jarumaneeroj
Jiratha Thiradanon
วิทยานิพนธ์/Thesis
Defect Reduction in the Production of Capacitor Discharge Ignition Unit using Lean Six Sigma
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Pisit Jarumaneeroj
Phataraphat Kittijetsada
วิทยานิพนธ์/Thesis
Classification Models for Stocks Performance Prediction: A Case Study in Stock Exchange of Thailand (SET)
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Pisit Jarumaneeroj
Athit Phongmekin
วิทยานิพนธ์/Thesis
Tracking system design for a production warehouse of automobile condensers
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Pisit Jarumaneeroj
Kittisak Lertkajornkitti
วิทยานิพนธ์/Thesis
Manufacturing cost reduction in a filling process of aerosol products
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Pisit Jarumaneeroj
Nattagun Charoenbunsupkarn
วิทยานิพนธ์/Thesis
Business continuity planning for a medium-sized hotel under COVID-19 outbreak
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Pisit Jarumaneeroj
Arunlak Tangtanapaiboon
วิทยานิพนธ์/Thesis
Key Success Factors Identification for Logistics Outsourcing in Myanmar
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Pisit Jarumaneeroj
Pyae Sone Htoon
วิทยานิพนธ์/Thesis
Effective traffic signal timing for intersections in Bangkok
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Pisit Jarumaneeroj
Kasidech Tantipanichaphan
วิทยานิพนธ์/Thesis
Inbound Logistics Management for a PVC Resin Manufacturer
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Pisit Jarumaneeroj
Thunlapas Ruengrapeepun
วิทยานิพนธ์/Thesis
Optimizing energy efficiency projects in Bangkok large commercial buildings
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Pisit Jarumaneeroj
Angelica Arisa Morgan
วิทยานิพนธ์/Thesis
Green supplier evaluation and selection for a furniture sales company
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Pisit Jarumaneeroj
Jiahao Li
วิทยานิพนธ์/Thesis
Impacts of the Thai canal on liner shipping container network
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Pisit Jarumaneeroj
Krittitee Yanpisitkul
วิทยานิพนธ์/Thesis
Multi-objective vehicle loading and routing problem for fresh fruit and vegetable transportation
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Pisit Jarumaneeroj
Supisara Krairiksh
วิทยานิพนธ์/Thesis
Copyright 2000 - 2025 ThaiLIS Digital Collection Working Group. All rights reserved.
ThaiLIS is Thailand Library Integrated System
สนับสนุนโดย สำนักงานบริหารเทคโนโลยีสารสนเทศเพื่อพัฒนาการศึกษา
กระทรวงการอุดมศึกษา วิทยาศาสตร์ วิจัยและนวัตกรรม
328 ถ.ศรีอยุธยา แขวง ทุ่งพญาไท เขต ราชเทวี กรุงเทพ 10400 โทร. โทร. 02-232-4000
กำลัง ออน์ไลน์
ภายในเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 0
ภายนอกเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 2,816
รวม 2,816 คน

More info..
นอก ThaiLIS = 41,822 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสังกัดทบวงเดิม = 40 ครั้ง
มหาวิทยาลัยราชภัฏ = 15 ครั้ง
รวม 41,877 ครั้ง
Database server :
Version 2.5 Last update 1-06-2018
Power By SUSE PHP MySQL IndexData Mambo Bootstrap
มีปัญหาในการใช้งานติดต่อผ่านระบบ UniNetHelp


Server : 8.199.134
Client : Not ThaiLIS Member
From IP : 216.73.216.104