แจ้งเอกสารไม่ครบถ้วน, ไม่ตรงกับชื่อเรื่อง หรือมีข้อผิดพลาดเกี่ยวกับเอกสาร ติดต่อที่นี่ ==>
หากไม่มีอีเมลผู้รับให้กรอก thailis-noc@uni.net.th ติดต่อเจ้าหน้าที่เจ้าของเอกสาร กรณีเอกสารไม่ครบหรือไม่ตรง
Table './tdc/tbl_dc_meta_control_57' is marked as crashed and last (automatic?) repair failed

Developing a service quality model for Chiang Mai Chinese restaurant
การพัฒนารูปแบบคุณภาพการบริการสําหรับร้านอาหารจีนในเชียงใหม่

Name: Wang, Han
LCSH: Chinese restaurants -- Chiang Mai
LCSH: Consumer satisfaction -- Chiang Mai
Abstract: With attractions like ancient temples, scenic natural landscapes and local culture, Chiang Mai is deeply beloved by Chinese visitors. However, the booming Chinese tourism in Chiang Mai also poses new challenges for local businesses to better serve the massive influx of Chinese tourists. As Chinese restaurants are pivotal for Chinese travellers during their visit, issues related to their dining services deserve attention to improve customer satisfaction. This study analyzes customer reviews of Chiang Mai Chinese restaurants on Dianping, aiming to identify service issues from the perspective of Chinese tourists. This study aims to identify specific service issues in Chinese restaurants serving Chinese tourists in Chiang Mai, Thailand. The study first uses python to mine the reviews of Chiang Mai Chinese restaurants on Dianping.com, and then uses sentiment analysis software (weiciyun) to conduct a comprehensive analysis of the top 10 and bottom 10 reviews of Chiang Mai Chinese restaurants. The comprehensive analysis is mainly based on technologies such as text pre-processing, multi-rule joint matching, and machine deep learning to build an accurate and efficient Chinese word segmentation system. It effectively solves the main problems in Chinese word segmentation and greatly improves the quality of word segmentation by making full use of internal vocabulary and contextual information. Reviews are coded in terms of responsiveness, reliability, assurance, empathy and tangibility against relevant service quality criteria. The analysis showed that the most common service issues mentioned in reviews included Environmental and hygiene issues, Food quality issues, and Chinese service issues. The study recommends that Chinese restaurants in Chiang Mai improve these aspects to increase Chinese tourists' satisfaction. The results of this study can also provide a reference for service improvement for Chinese restaurants in Thailand and other Southeast Asian tourist countries when serving Chinese tourists.
Abstract: ปัจจุบันประเทศไทยเป็นปลายทางที่ได้รับความนิยมสูงสุดสำหรับนักท่องเที่ยวจีน จังหวัดเชียงใหม่เป็นหนึ่งในเมืองที่ได้รับการเยี่ยมชมมากที่สุดในภาคเหนือของประเทศไทย มีประวัติศาสตร์ยาวนานและทรัพยากรท่องเที่ยวที่มีมากมาย ด้วยสถานที่ท่องเที่ยวที่มีความสวยงาม เช่น วัดโบราณ ธรรมชาติที่สวยงาม และวัฒนธรรมท้องถิ่น เชียงใหม่จึงเป็นที่ชื่นชอบของนักท่องเที่ยวจีน อย่างไรก็ตาม การท่องเที่ยวของนักท่องเที่ยวจีนที่มีอัตราการเพิ่มขึ้นอย่างต่อเนื่องในเชียงใหม่ ยังก่อให้เกิดความท้าทายใหม่ให้กับธุรกิจท้องถิ่นในการให้บริการนักท่องเที่ยวจีนที่เพิ่มมากขึ้น นักท่องเที่ยวจีนมักจะอ่านรีวิวออนไลน์เมื่อเลือกร้านอาหารในระหว่างการเดินทางของพวกเขา ซึ่งไดอันปิง (Dianping) เป็นแพลตฟอร์มรีวิวร้านอาหารที่ใหญ่ที่สุดในประเทศจีน ด้วยข้อมูลที่มีผู้ใช้สร้างขึ้นจำนวนมาก โดยร้านอาหารจีนเป็นสิ่งสำคัญสำหรับนักท่องเที่ยวจีนในระหว่างการเข้าชม ปัญหาที่เกี่ยวข้องกับการให้บริการอาหาร จึงควรได้รับการสนใจเพื่อปรับปรุงความพึงพอใจของลูกค้า การศึกษานี้ วิเคราะห์การรีวิวของลูกค้าเกี่ยวกับร้านอาหารจีนในเชียงใหม่บนไดอันปิง เพื่อหาปัญหาที่เกี่ยวข้องกับการให้บริการจากมุมมองของนักท่องเที่ยวจีน ข้อมูลรีวิวที่มากมายจากไดอันปิงที่เป็นหนึ่งในเว็บไซต์รีวิวหลักสำหรับนักท่องเที่ยวจีน จะช่วยให้สามารถศึกษาเรื่องนี้อย่างลึกลงได้ การศึกษานี้ มีวัตถุประสงค์เพื่อระบุปัญหาในการให้บริการที่เฉพาะเจาะจงในร้านอาหารจีนที่ให้บริการนักท่องเที่ยวจีนในเชียงใหม่ ประเด็นแรกของการศึกษาคือใช้ภาษาไพธอนในการขุดรีวิวของร้านอาหารจีนในเชียงใหม่บน Dianping.com และใช้ซอฟต์แวร์การวิเคราะห์อารมณ์ (weiciyun) เพื่อทำการวิเคราะห์อย่างละเอียดของรีวิวที่ดีที่สุด 10 รีวิวและรีวิวที่แย่ที่สุด 10 ของร้านอาหารจีนในเชียงใหม่ รีวิวจะถูกเข้ารหัสตามเกณฑ์คุณภาพการให้บริการที่เกี่ยวข้อง เช่น การตอบสนอง ความน่าเชื่อถือ การวิเคราะห์อย่างครอบคลุมของระบบ Weiciyun มุ่งเน้นอยู่บนเทคโนโลยีต่างๆ เช่น การกําหนดข้อมูลพื้นฐานของข้อความ การจับคู่กฎข้อกําหนดหลายอย่าง และโมเดลเรียนรู้ของเครื่องเกิดความรู้เชิงลึก เพื่อสร้างระบบแยกคําภาษาจีนที่แม่นยําและมีประสิทธิภาพ แก้ไขปัญหาหลักในการแยกคําภาษาจีนได้อย่างมีประสิทธิภาพ และสามารถพัฒนาคุณภาพการแยกคําได้อย่างมาก ผ่านการนําพจนานุกรมและบริบทภายในไปใช้อย่างเต็มที่ การให้ความมั่นใจ ความเห็นอกเห็นใจและความจริงจัง จากการวิเคราะห์พบว่า ปัญหาที่พบบ่อยที่สุดในรีวิว ปัญหาในเรื่องสภาพแวดล้อมและความสะอาด ปัญหาในเรื่องคุณภาพอาหาร และปัญหาในการให้บริการตามแบบฉบับจีน การศึกษาแนะนำให้ร้านอาหารจีนในเชียงใหม่ควรปรับปรุงด้านเหล่านี้ เพื่อเพิ่มความพึงพอใจของนักท่องเที่ยวจีน ผลการศึกษานี้ยังสามารถให้ข้อมูลอ้างอิงสำหรับการปรับปรุงการให้บริการของร้านอาหารจีนในประเทศไทยและประเทศท่องเที่ยวในเอเชียตะวันออกเฉียงใต้อื่นๆ เมื่อให้บริการนักท่องเที่ยวจีน
Chiang Mai University. Library
Address: CHIANG MAI
Email: cmulibref@cmu.ac.th
Role: Advisor
Created: 2024
Modified: 2024-12-14
Issued: 2024-12-14
วิทยานิพนธ์/Thesis
application/pdf
eng
Spatial: Chiang Mai
DegreeName: Master of Science
©copyrights Chiang Mai University
RightsAccess:
ลำดับที่.ชื่อแฟ้มข้อมูล ขนาดแฟ้มข้อมูลจำนวนเข้าถึง วัน-เวลาเข้าถึงล่าสุด
1 632132021.pdf 2.39 MB
ใช้เวลา
-0.970042 วินาที

Wang, Han
Title Contributor Type
Developing a service quality model for Chiang Mai Chinese restaurant
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Wang, Han
Chalermpon Kongjit
วิทยานิพนธ์/Thesis
Chalermpon Kongjit
Title Creator Type and Date Create
Knowledge transfer of child protection experts through community of practice of Thailand\'s faith-based development organizations
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Chalermpon Kongjit
Sarinya Tonprakhun
วิทยานิพนธ์/Thesis
Data-Driven customer relationship management strategy for Chinese customers toward Thai products purchasing through cross-border E-commerce
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Chalermpon Kongjit
Dong, Zhaorui
วิทยานิพนธ์/Thesis
Developing Competency Model to Enhance Knowledge Management Program
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Phoomhiphat Mingmalairaks;Acrapol Nimmolrat;Chalermpon Kongjit
Wang Yujia
วิทยานิพนธ์/Thesis
Designing a Compilation Process for Handbook of Chinese for Specific Purposes for Trade Exhibition
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Paipan Thanalerdsopit;Danaitun Pongpatcharatrontep;Chalermpon Kongjit
Gao Min
วิทยานิพนธ์/Thesis
Design Model Tour Bus Route in Chiang Mai City for Chinese Independent Tourists
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Phoomhiphat Mingmalairks;Danaitun Pongpatcharatrontep;Chalermpon Kongjit
Li Jinghua
วิทยานิพนธ์/Thesis
Development of Job Analysis Model for Nursing Personnel in Health Resort
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Ouyporn tonmukayakul;Atichart Harncharnchai;Chalermpon Kongjit
Chen, Xiaoqiong
วิทยานิพนธ์/Thesis
Customer knowledge creation in service quality for vivo bene to attract Chinese tourists
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Paipan Thanalerdsopit;Acrapol Nimmolrat;Chalermpon Kongjit
Ji Ping
วิทยานิพนธ์/Thesis
Contemporary art museum promotional strategy development through creative problem solving
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Paipan Thanalerdsopit;Acrapol Nimmolrat;Chalermpon Kongjit
Yang Han
วิทยานิพนธ์/Thesis
Thai law and regulation knowledge base for chinese souvenir shop investors
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Paipan Thanalerdsopit;Danaitun Pongpatcharatrontep;Chalermpon Kongjit
Zhang Hong
วิทยานิพนธ์/Thesis
Customer knowledge management on chinese tourist shopping behavior factors
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Paipan Thanalerdsopit;Pitipong Yodmongkol;Chalermpon Kongjit
Zhao Biyue
วิทยานิพนธ์/Thesis
Knowledge mapping of Thailand visa application for long-stay Chinese citizen
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Chalermpon Kongjit
Yanbo Huang
วิทยานิพนธ์/Thesis
Development a teaching model with the application of flipped classroom to improve students speaking skill
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Chalermpon Kongjit
Cheng, Yu
วิทยานิพนธ์/Thesis
Thai to Chinese translation framework for Thai dishes
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Chalermpon Kongjit
Zhenyu, Chen
วิทยานิพนธ์/Thesis
Developing a new teaching approach of Chinese characters for beginner level of Thai students in language training center
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Chalermpon Kongjit
Xinyan, Ren
วิทยานิพนธ์/Thesis
Development of meditation services for Chinese meditate lovers
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Chalermpon Kongjit
Zhang, Yi
วิทยานิพนธ์/Thesis
Online classroom management framework using personal knowledge management
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Chalermpon Kongjit
Cao, Juanrui
วิทยานิพนธ์/Thesis
Exploration and exploitation of customer relationship management for Chinese consumer behavior within Xiaohongshu Online Platform
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Chalermpon Kongjit
Jiachen Su
วิทยานิพนธ์/Thesis
Applying a cultural perspective to promote cross border e-commerce product sales for Chinese consumers
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Chalermpon Kongjit
Zhiying, Liu
วิทยานิพนธ์/Thesis
Developing a service quality model for Chiang Mai Chinese restaurant
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Chalermpon Kongjit
Wang, Han
วิทยานิพนธ์/Thesis
Development of a spoken English teaching framework with the application of design thinking for junior high school English teachers
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Chalermpon Kongjit
Zhang, Shiyi
วิทยานิพนธ์/Thesis
A Comparative study of chatbots in terms of service function requirements and customer satisfaction according to the KANO model on the Sino-Thai E-commerce platforms
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Chalermpon Kongjit
Li, Peiwen
วิทยานิพนธ์/Thesis
Elicitation and exploitation of Thai influencer\'s fan economy factors towards Chinese consumers purchasing behavior on Thai products
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Chalermpon Kongjit
Huang, Haiwen
วิทยานิพนธ์/Thesis
Exploring the adoption of AI-powered translation tools to enhance intercultural communication competence of Chinese students in Thailand
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Chalermpon Kongjit
Wang, Qin
วิทยานิพนธ์/Thesis
Optimizing health insurance selection for Chinese students using the SECI model
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Chalermpon Kongjit
Chen, Yingfan
วิทยานิพนธ์/Thesis
Applying lean forward learning online English education to improve students\' listening skill
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Chalermpon Kongjit
Gui, Yingying
วิทยานิพนธ์/Thesis
Exploration and exploitation of Japanese culture on the character design of Inazuma in Genshin Impact towards Chinese players from the perspective of cross-cultural communication
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Chalermpon Kongjit
Yuxuan, Xu
วิทยานิพนธ์/Thesis
Copyright 2000 - 2025 ThaiLIS Digital Collection Working Group. All rights reserved.
ThaiLIS is Thailand Library Integrated System
สนับสนุนโดย สำนักงานบริหารเทคโนโลยีสารสนเทศเพื่อพัฒนาการศึกษา
กระทรวงการอุดมศึกษา วิทยาศาสตร์ วิจัยและนวัตกรรม
328 ถ.ศรีอยุธยา แขวง ทุ่งพญาไท เขต ราชเทวี กรุงเทพ 10400 โทร. โทร. 02-232-4000
กำลัง ออน์ไลน์
ภายในเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 12
ภายนอกเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 7,132
รวม 7,144 คน

More info..
นอก ThaiLIS = 268,587 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสังกัดทบวงเดิม = 819 ครั้ง
มหาวิทยาลัยราชภัฏ = 693 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคล = 110 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเอกชน = 47 ครั้ง
สถาบันพระบรมราชชนก = 18 ครั้ง
หน่วยงานอื่น = 12 ครั้ง
มหาวิทยาลัยการกีฬาแห่งชาติ = 7 ครั้ง
รวม 270,293 ครั้ง
Database server :
Version 2.5 Last update 1-06-2018
Power By SUSE PHP MySQL IndexData Mambo Bootstrap
มีปัญหาในการใช้งานติดต่อผ่านระบบ UniNetHelp


Server : 8.199.134
Client : Not ThaiLIS Member
From IP : 216.73.216.104