แจ้งเอกสารไม่ครบถ้วน, ไม่ตรงกับชื่อเรื่อง หรือมีข้อผิดพลาดเกี่ยวกับเอกสาร ติดต่อที่นี่ ==>
หากไม่มีอีเมลผู้รับให้กรอก thailis-noc@uni.net.th ติดต่อเจ้าหน้าที่เจ้าของเอกสาร กรณีเอกสารไม่ครบหรือไม่ตรง

The Chinese peoples intention to participate in livestream environmental marketing communications based on the technology acceptance model (tam)
ความตั้งใจในการมีส่วนร่วมในการสื่อสารการตลาดเพื่อสิ่งแวดล้อมแบบสตรีมสดบนพื้นฐานของแบบจำลองการยอมรับเทคโนโลยีของชาวจีน

LCSH: Communication in marketing
LCSH: Green marketing
Abstract: The objective of the study is to study the effects of perceived usefulness (PU), perceived ease of use (PEU), and perceived enjoyment (PE) on Chinese people's intention to participate in Livestream (IPL) environmental marketing communications based on the Technology Acceptance Model (TAM). The study is conducted in a quantitative approach by using online questionnaires as a tool to collect data from 200 respondents who are Chinese, aged between 18 to 60 years old, and have watched the Livestream shopping video about green products before. The finding result shows that overall respondents have a high level of agreement with PU (M=4.04), PEU (M=3.89), and PE (M=3.73) in participating in Livestream environmental marketing communications. In terms of intention, respondents have a high intention to participate in Livestream (M = 3.59). Furthermore, the multiple-regression analysis reveals that PU (β=0.327), PEU (β=0.259), and PE (β=0.250) all have positive effects on IPL (R2 adj = 0.391). Among them, the most influential factor towards IPL is PU. For example, most people (over 75%) think participating in Livestream to sell or buy green products can help them protect their health during COVID-19 (79.5%), save money or increase income (77.5%), find more sellers or customers(76.5%), and increase shopping or selling effectiveness (75.5%). Based on the findings, this study suggests Livestreaming platforms, brands, and marketers need to show people that participating in environmental marketing communications via Livestream is useful. enjoyable, and easy. These strategies can help increase people's intention and awareness of environmental protection.
Abstract: การศึกษาในครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาผลกระทบของการรับรู้ประโยชน์ในการใช้งาน การรู้ถึงความสะดวกในการใช้งาน และการรับรู้ความเพลิดเพลินต่อความตั้งใจของชาวจีน ที่จะเข้ามามีส่วนร่วมในการสื่อสารการตลาดเพื่อสิ่งแวดล้อมแบบถ่ายทอดสดบนพื้นฐานของแบบจำลองการยอมรับเทคโนโลยี การศึกษานี้ดำเนินการโดยใช้แบบสอบถามออนไลน์เป็นเครื่องมือในการเก็บข้อมูลด้วยวิธีการวิจัยเชิงปริมาณ จากกลุ่มตัวอย่างจำนวน 200 คนซึ่งเป็นชาวจีน อายุระหว่าง18ถึง60ปี และดูวิดีโอช้อปปิ้งแบบถ่ายทอดสดเกี่ยวกับผลิตภัณฑ์รักษ์โลกมาก่อน ผลการวิจัยพบว่า ผู้ตอบแบบสอบถามโดยรวมมีความเห็นในการรับรู้ประโยชน์ในการใช้งาน (M = 4.04), การรู้ถึงความง่ายในการใช้งาน (M = 3.89) และ การรับรู้ความเพลิดเพลิน (M = 3.73) ต่อความตั้งใจในการมีส่วนร่วมในการสื่อสารการตลาดเพื่อสิ่งแวดล้อมแบบถ่ายทอดสด โดยในด้านความตั้งใจในการมีส่วนร่วม ผู้ตอบแบบสอบถามมีความตั้งใจสูงที่จะมีส่วนร่วมในสตรีมสด (M = 3.59) นอกจากนี้ ผลการวิเคราะห์การถดถอยพหุคูณแสดงให้เห็นว่า การรับรู้ประโยชน์ในการใช้งาน (β = 0.327) การรู้ถึงความง่ายในการใช้งาน(β = 0.259) และ การรับรู้ความเพลิดเพลิน (β = 0.250) ล้วนมีผลกระทบเชิงบวกต่อความตั้งใจในการมีส่วนร่วมในการถ่ายทอดสด(R2 adj = 0.391) ตัวแปรอิสระที่มีผลกระทบมากที่สุดต่อความตั้งใจในการมีส่วนร่วมในสตรีมสดคือการรับรู้ประโยชน์ในการใช้งาน ตัวอย่างเช่น คนส่วนใหญ่(มากกว่า 75%) คิดว่าการมีส่วนร่วมในการถ่ายทอดสดเพื่อขายหรือซื้อผลิตภัณฑ์สีเขียวสามารถช่วยให้ปกป้องสุขภาพของพวกเขาในสถานการณ์การแพร่ระบาดของโรคโควิด-19 (79.5%) ประหยัดเงินหรือเพิ่มรายได้ (77.5%) ค้นหาผู้ขายหรือลูกค้ามากขึ้น (76.5%) และเพิ่มประสิทธิภาพการช็อปปิ้งหรือการขาย (75.5%) จากผลการวิจัย การครั้งนี้ชี้ให้เห็นว่า ช่องทางการถ่ายทอดสด แบรนด์ และนักการตลาด จำเป็นต้องแสดงให้ผู้คนเห็นว่าการมีส่วนร่วมในการสื่อสารการตลาดเพื่อสิ่งแวดล้อมผ่านการถ่ายทอดสดมีประโยชน์ สนุกสนานและง่าย กลยุทธ์เหล่านี้สามารถช่วยเพิ่มความตั้งใจของผู้คนและการรับรู้ถึงการปกป้องสิ่งแวดล้อม
Chulalongkorn University. Office of Academic Resources
Address: BANGKOK
Email: cuir@car.chula.ac.th
Role: advisor
Created: 2022
Modified: 2025-01-31
Issued: 2024-12-14
วิทยานิพนธ์/Thesis
application/pdf
eng
©copyrights Chulalongkorn University
RightsAccess:
ลำดับที่.ชื่อแฟ้มข้อมูล ขนาดแฟ้มข้อมูลจำนวนเข้าถึง วัน-เวลาเข้าถึงล่าสุด
1 6488026428[1].pdf 1.78 MB3 2025-07-27 01:24:19
ใช้เวลา
0.029805 วินาที

Yanfei Liu
Title Contributor Type
The Chinese peoples intention to participate in livestream environmental marketing communications based on the technology acceptance model (tam)
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Yanfei Liu
Worawan Ongkrutraksa
วิทยานิพนธ์/Thesis
Worawan Ongkrutraksa
Title Creator Type and Date Create
THAI PEOPLE'S ATTITUDES TOWARDS INFOGRAPHICS AND TEXTS AS MEANS OF COMMUNICATION FOR SOCIAL CAMPAIGNS
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Worawan Ongkrutraksa
Tachapon Intaratayvee
วิทยานิพนธ์/Thesis
THE INFLUENCE OF FOREIGN MARKETING COMMUNICATIONS ON MYANMARESE CONSUMERS BEHAVIOR
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Worawan Ongkrutraksa
Pamela Mulhern
วิทยานิพนธ์/Thesis
Symbology development for hazard communication in Thailand
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
;Worawan Ongkrutraksa
Pornteera Imsuwansakorn
วิทยานิพนธ์/Thesis
The relationship between Facebook users motivation on environmental issues, environmental awareness and behavioral tendency in Vietnam
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Worawan Ongkrutraksa
Linh Nguyen Ba Tue
วิทยานิพนธ์/Thesis
The relationship between potential Chinese tourists' motivation, exposure to eWOM and intention to travel to Thailand
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Worawan Ongkrutraksa
Danxin Liu
วิทยานิพนธ์/Thesis
Consumers exposure to facebook fanpage, and their motivation, and loyalty to love and producer mobile game
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Worawan Ongkrutraksa
Bhichamon Manomaiphibul
วิทยานิพนธ์/Thesis
Consumers exposure to Facebook pages regarding environment, environmental awareness, and behavioral tendency in Thailand
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Worawan Ongkrutraksa
Porntip Jakmongkolchai
วิทยานิพนธ์/Thesis
Consumer s media exposure, motivation, and engagement on call me emperor mobile game
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Worawan Ongkrutraksa
Yun-jung Chung
วิทยานิพนธ์/Thesis
Thai viewers exposure, engagement, and purchase intention on the Youtube advertisements during COVID-19 pandemic
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Worawan Ongkrutraksa
Xinxin Ye
วิทยานิพนธ์/Thesis
Chinese consumers exposure to Weibo posts, awareness, and behavioral tendency regarding environmental issues
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Worawan Ongkrutraksa
Xue Gao
วิทยานิพนธ์/Thesis
Consumers exposure, attitude and purchase intention toward environmental communications on oil and gas business Facebook fan page
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Worawan Ongkrutraksa
Pornswan Wutthirakkhajohn
วิทยานิพนธ์/Thesis
Factors influencing consumers purchaseintention towards products endorsed by Korean boy bands on Youtube
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Worawan Ongkrutraksa
Wanthida Tiwari
วิทยานิพนธ์/Thesis
The Chinese peoples intention to participate in livestream environmental marketing communications based on the technology acceptance model (tam)
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Worawan Ongkrutraksa
Yanfei Liu
วิทยานิพนธ์/Thesis
The influence of AI chatbots on purchase intention of electric vehicles among consumers in China
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Worawan Ongkrutraksa
Ning Fang
วิทยานิพนธ์/Thesis
Copyright 2000 - 2025 ThaiLIS Digital Collection Working Group. All rights reserved.
ThaiLIS is Thailand Library Integrated System
สนับสนุนโดย สำนักงานบริหารเทคโนโลยีสารสนเทศเพื่อพัฒนาการศึกษา
กระทรวงการอุดมศึกษา วิทยาศาสตร์ วิจัยและนวัตกรรม
328 ถ.ศรีอยุธยา แขวง ทุ่งพญาไท เขต ราชเทวี กรุงเทพ 10400 โทร. โทร. 02-232-4000
กำลัง ออน์ไลน์
ภายในเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 8
ภายนอกเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 5,941
รวม 5,949 คน

More info..
นอก ThaiLIS = 583,923 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสังกัดทบวงเดิม = 560 ครั้ง
มหาวิทยาลัยราชภัฏ = 546 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคล = 92 ครั้ง
สถาบันพระบรมราชชนก = 28 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเอกชน = 9 ครั้ง
หน่วยงานอื่น = 7 ครั้ง
มหาวิทยาลัยการกีฬาแห่งชาติ = 5 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสงฆ์ = 3 ครั้ง
รวม 585,173 ครั้ง
Database server :
Version 2.5 Last update 1-06-2018
Power By SUSE PHP MySQL IndexData Mambo Bootstrap
มีปัญหาในการใช้งานติดต่อผ่านระบบ UniNetHelp


Server : 8.199.134
Client : Not ThaiLIS Member
From IP : 216.73.216.104