แจ้งเอกสารไม่ครบถ้วน, ไม่ตรงกับชื่อเรื่อง หรือมีข้อผิดพลาดเกี่ยวกับเอกสาร ติดต่อที่นี่ ==>
หากไม่มีอีเมลผู้รับให้กรอก thailis-noc@uni.net.th ติดต่อเจ้าหน้าที่เจ้าของเอกสาร กรณีเอกสารไม่ครบหรือไม่ตรง

The Influences of social media usage on entrepreneurial opportunity recognition: A Prospect from Ratanakiri province, The Kingdom of Cambodia

Address: Banlung, Ratanakiri province, Cambodia
keyword: Entrepreneur research
Classification :.DDC: 658
Abstract: Ratanakiri is a province with potential for all kinds of agriculture, tourism, and manufacturing businesses. Social media has become crucial to entrepreneurs’ strategies and practices in this province. They provide entrepreneurs with a platform for business opportunities, especially in terms of reaching their target audiences. Nevertheless, little research on social media usage related to entrepreneurial opportunity recognition has been done. This study aims to investigate the influences of social media usage on entrepreneurial opportunity recognition in Ratanakiri province, Cambodia. This research utilized multiple regression analysis and the data from 376 respondents was collected by using a questionnaire. The result indicated that: The five dimensions of social media usage including access to information, product improvement & development, promotion, cost efficiency, and technical adaptability have a significant influence on entrepreneurial opportunity recognition. However, network building does not significantly influence entrepreneurial opportunity recognition. The contribution of this study is to carry out effective strategies to increase competitive advantages over other competitors, and it provides the guild line for those entrepreneurs who do not use social media to differentiate their businesses from traditional to online businesses for having various benefits for them. รัตนคีรีเป็นจังหวัดที่มีศักยภาพในด้านการเกษตร การท่องเที่ยว และธุรกิจการผลิตทุกประเภทสื่อสังคมออนไลน์มีความสำคัญต่อกลยุทธ์และแนวทางปฏิบัติของผู้ประกอบการใน จังหวัดนี้ ผู้ประกอบการมีการจัดหาแพลตฟอร์มสำหรับโอกาสทางธุรกิจโดยเฉพาะในแง่ของการเข้าถึงกลุ่ม เป้าหมาย อย่างไรก็ตาม งานวิจัยสื่อสังคมออนไลน์ที่เกี่ยวข้องกับการรับรู้โอกาสของผู้ประกอบการมีไม่มาก การศึกษานี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาอิทธิพลของการใช้สื่อสังคมออนไลน์ต่อการรับรู้โอกาสของผู้ประกอบการในจังหวัดรัตนคีรี ประเทศกัมพูชา งานวิจัยนี้ใช้การวิเคราะห์การถดถอยพหุคูณและเก็บข้อมูลจากผู้ตอบแบบสอบถาม 376 คน โดยใช้แบบสอบถาม ผลการวิจัยระบุว่า: การใช้สื่อสังคมออนไลน์ทั้ง 5 มิติ ได้แก่ การเข้าถึงข้อมูล การปรับปรุงและพัฒนาผลิตภัณฑ์ การส่งเสริมการขาย ประสิทธิภาพด้านต้นทุน และความสามารถในการปรับตัวทางเทคนิค มีอิทธิพลอย่างมากต่อการรับรู้โอกาสของผู้ประกอบการ อย่างไรก็ตาม การสร้างเครือข่ายไม่ได้มีอิทธิพลต่อการรับรู้โอกาสของผู้ประกอบการอย่างมีนัยสำคัญ ผลการศึกษานี้ช่วยในการดำเนินกลยุทธ์ที่มีประสิทธิภาพเพื่อเพิ่มข้อได้เปรียบทางการแข่งขันเหนือคู่แข่งรายอื่น ๆ และให้แนวทางสำหรับผู้ประกอบการที่ไม่ใช้สื่อสังคมออนไลน์ในการสร้างความแตกต่างของธุรกิจจากแบบดั้งเดิมเป็นธุรกิจออนไลน์ ซึ่งให้ประโยชน์หลายประเภทสำหรับผู้ประกอบการ
Surindra Rajabhat University. Office of Academic Resources and Information Technology
Address: SURIN
Email: arit@srru.ac.th
Role: Thesis advisor
Role: Thesis advisor
Created: 2023
Modified: 2567-11-26
Issued: 2024-11-26
วิทยานิพนธ์/Thesis
application/pdf
CallNumber: TH 658 S286I
eng
©copyrights surindra rajabhat university
RightsAccess:
ลำดับที่.ชื่อแฟ้มข้อมูล ขนาดแฟ้มข้อมูลจำนวนเข้าถึง วัน-เวลาเข้าถึงล่าสุด
1 SRRUThesis2567-1.pdf 31.67 MB
ใช้เวลา
0.019998 วินาที

Sopheaninh Khoeun
Title Contributor Type
The Influences of social media usage on entrepreneurial opportunity recognition: A Prospect from Ratanakiri province, The Kingdom of Cambodia
มหาวิทยาลัยราชภัฏสุรินทร์
Sopheaninh Khoeun
Chonnatcha Kungwansupaphan
Ubonwan Suwannapusit
วิทยานิพนธ์/Thesis
Chonnatcha Kungwansupaphan
Title Creator Type and Date Create
Factors related to customer loyalty in e-commerce A Prospect from Ho Chi Minh City, Vietnam
มหาวิทยาลัยราชภัฏสุรินทร์
Chonnatcha Kungwansupaphan
Le Thi Phuong Thao
วิทยานิพนธ์/Thesis
The Influences of social media usage on entrepreneurial opportunity recognition: A Prospect from Ratanakiri province, The Kingdom of Cambodia
มหาวิทยาลัยราชภัฏสุรินทร์
Chonnatcha Kungwansupaphan;Ubonwan Suwannapusit
Sopheaninh Khoeun
วิทยานิพนธ์/Thesis
Ubonwan Suwannapusit
Title Creator Type and Date Create
Cognitive factors and effects on Business performance of entrepreneurs in small and medium construction enterprises in Phnom Penh, The Kingdom of Cambodia
มหาวิทยาลัยราชภัฏสุรินทร์
Chonnatacha Kungwansuphan;Ubonwan Suwannapusith
Kuchseyla Ly
วิทยานิพนธ์/Thesis
The Effect of customer satisfaction with electronic banking service on customer loyalty in Battambang province, Cambodia
มหาวิทยาลัยราชภัฏสุรินทร์
Chonnatcha Kungwansuphan ;Ubonwan Suwannapusith
Leap Heng Pheap
วิทยานิพนธ์/Thesis
The Influences of social media usage on entrepreneurial opportunity recognition: A Prospect from Ratanakiri province, The Kingdom of Cambodia
มหาวิทยาลัยราชภัฏสุรินทร์
Chonnatcha Kungwansupaphan;Ubonwan Suwannapusit
Sopheaninh Khoeun
วิทยานิพนธ์/Thesis
Copyright 2000 - 2025 ThaiLIS Digital Collection Working Group. All rights reserved.
ThaiLIS is Thailand Library Integrated System
สนับสนุนโดย สำนักงานบริหารเทคโนโลยีสารสนเทศเพื่อพัฒนาการศึกษา
กระทรวงการอุดมศึกษา วิทยาศาสตร์ วิจัยและนวัตกรรม
328 ถ.ศรีอยุธยา แขวง ทุ่งพญาไท เขต ราชเทวี กรุงเทพ 10400 โทร. โทร. 02-232-4000
กำลัง ออน์ไลน์
ภายในเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 9
ภายนอกเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 2,469
รวม 2,478 คน

More info..
นอก ThaiLIS = 210,915 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสังกัดทบวงเดิม = 359 ครั้ง
มหาวิทยาลัยราชภัฏ = 306 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเอกชน = 171 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคล = 51 ครั้ง
หน่วยงานอื่น = 27 ครั้ง
สถาบันพระบรมราชชนก = 9 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสงฆ์ = 7 ครั้ง
รวม 211,845 ครั้ง
Database server :
Version 2.5 Last update 1-06-2018
Power By SUSE PHP MySQL IndexData Mambo Bootstrap
มีปัญหาในการใช้งานติดต่อผ่านระบบ UniNetHelp


Server : 8.199.134
Client : Not ThaiLIS Member
From IP : 216.73.216.124