แจ้งเอกสารไม่ครบถ้วน, ไม่ตรงกับชื่อเรื่อง หรือมีข้อผิดพลาดเกี่ยวกับเอกสาร ติดต่อที่นี่ ==>
หากไม่มีอีเมลผู้รับให้กรอก thailis-noc@uni.net.th ติดต่อเจ้าหน้าที่เจ้าของเอกสาร กรณีเอกสารไม่ครบหรือไม่ตรง

Factors affecting employee loyalty among engineering employees in Thailand

LCSH: Employee loyalty
LCSH: Organizational commitment
Abstract: Based on the economic downturn in Thailand between 2023 and 2025. A further approach to promote economic growth is to get the private sector involved in the government's development plans for the Eastern Economic Corridor (EEC). Engineering is one of the professions that helps other industries and large-scale projects succeed. The country's economic growth and these projects are mostly driven by the engineering sector. Considering the significance of this position, engineering team members' loyalty will contribute to the development of sustainable businesses, sectors of the economy, and ultimately reduce the organization's investment costs. Therefore, the study's objectives are to evaluate and diagnose the current state of employee loyalty among engineering workers in Thailand, investigate the relationships between job design, social relationships, work environment, compensation, and employee loyalty, and offer relevant suggestions to the engineering business for improving employee loyalty. The study was carried out in 2023 during February until September. In this study, 443 engineering employees in Thailand were studied. Cluster sampling was used as the data collecting method, and the sample size was determined using the Taro Yamane formula. A questionnaire survey was utilized to collect primary data, which was subsequently analyzed using the SPSS software. Multiple regression analysis and Pearson's correlation were used in the study to examine the outcome. The findings indicate that among Thai engineering employees, job design, social relationships, work environment, and compensation have a significant and moderately positive correspond with employee loyalty. Which job design variable was most positively correlated with employee loyalty, with a Pearson's correlation coefficient of 0.611. Subsequently in that order, are compensation, relationships, and work environment. In summary, every organization can utilize the findings to promote employee loyalty and address workers' requirements according to their priorities in terms of job design, compensation, social relationships, and work environment, correspondingly, as appropriate
King Mongkut's Institute of Technology Ladkrabang. Central Library
Address: BANGKOK
Email: Lifelong@kmitl.ac.th
Role: Thesis Advisor
Email : vasu.ke@kmitl.ac.th
Created: 2023
Modified: 2024-11-16
Issued: 2024-11-16
วิทยานิพนธ์/Thesis
application/pdf
eng
©copyrights King Mongkut's Institute of Technology Ladkrabang
RightsAccess:
ลำดับที่.ชื่อแฟ้มข้อมูล ขนาดแฟ้มข้อมูลจำนวนเข้าถึง วัน-เวลาเข้าถึงล่าสุด
1 Pitchsinee Shotsuwapathkul.pdf 2.08 MB1 2025-03-02 16:49:57
ใช้เวลา
0.032993 วินาที

Pitchsinee Shotsuwapathkul
Title Contributor Type
Factors affecting employee loyalty among engineering employees in Thailand
สถาบันเทคโนโลยีพระจอมเกล้าเจ้าคุณทหารลาดกระบัง
Pitchsinee Shotsuwapathkul
Vasu Keerativutisest
วิทยานิพนธ์/Thesis
Vasu Keerativutisest
Title Creator Type and Date Create
The effect of customer perceived value on online purchasing intention of agriculture products in the southern part of Thailand
สถาบันเทคโนโลยีพระจอมเกล้าเจ้าคุณทหารลาดกระบัง
Vasu Keerativutisest
Chitsanupong Chaiyo
วิทยานิพนธ์/Thesis
Factors affecting employee loyalty among engineering employees in Thailand
สถาบันเทคโนโลยีพระจอมเกล้าเจ้าคุณทหารลาดกระบัง
Vasu Keerativutisest
Pitchsinee Shotsuwapathkul
วิทยานิพนธ์/Thesis
Factors affecting purchase intention on online platform of high school student in Bangkok
สถาบันเทคโนโลยีพระจอมเกล้าเจ้าคุณทหารลาดกระบัง
Vasu Keerativutisest
Thanaphat Permpornsri
วิทยานิพนธ์/Thesis
Optimizing Employee Satisfaction for Sustainable Growth: Insights from the Bangkok Banking Sector
สถาบันเทคโนโลยีพระจอมเกล้าเจ้าคุณทหารลาดกระบัง
Vasu Keerativutisest
Anantaya Chinwong
วิทยานิพนธ์/Thesis
Actors affecting customer satisfaction : A case study of coffee and beverage shops in King Mongkut s Institute of Technology Ladkrabang
สถาบันเทคโนโลยีพระจอมเกล้าเจ้าคุณทหารลาดกระบัง
Vasu Keerativutisest
Suphannachada Tongcha
วิทยานิพนธ์/Thesis
Exploring the impact of perceived value dimensions on repeat purchase intention: A study of processed chicken products in Central Thailand
สถาบันเทคโนโลยีพระจอมเกล้าเจ้าคุณทหารลาดกระบัง
Vasu Keerativutisest
Thanawut Mewuttisom
วิทยานิพนธ์/Thesis
Factors influencing employee motivation, A study of the Ministry of Foreign Affairs in Myanmar
สถาบันเทคโนโลยีพระจอมเกล้าเจ้าคุณทหารลาดกระบัง
Vasu Keerativutisest
Htet Aung Kyaw
วิทยานิพนธ์/Thesis
Copyright 2000 - 2025 ThaiLIS Digital Collection Working Group. All rights reserved.
ThaiLIS is Thailand Library Integrated System
สนับสนุนโดย สำนักงานบริหารเทคโนโลยีสารสนเทศเพื่อพัฒนาการศึกษา
กระทรวงการอุดมศึกษา วิทยาศาสตร์ วิจัยและนวัตกรรม
328 ถ.ศรีอยุธยา แขวง ทุ่งพญาไท เขต ราชเทวี กรุงเทพ 10400 โทร. โทร. 02-232-4000
กำลัง ออน์ไลน์
ภายในเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 0
ภายนอกเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 2,825
รวม 2,825 คน

More info..
นอก ThaiLIS = 28,354 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสังกัดทบวงเดิม = 15 ครั้ง
มหาวิทยาลัยราชภัฏ = 7 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคล = 1 ครั้ง
หน่วยงานอื่น = 1 ครั้ง
รวม 28,378 ครั้ง
Database server :
Version 2.5 Last update 1-06-2018
Power By SUSE PHP MySQL IndexData Mambo Bootstrap
มีปัญหาในการใช้งานติดต่อผ่านระบบ UniNetHelp


Server : 8.199.134
Client : Not ThaiLIS Member
From IP : 216.73.216.104