แจ้งเอกสารไม่ครบถ้วน, ไม่ตรงกับชื่อเรื่อง หรือมีข้อผิดพลาดเกี่ยวกับเอกสาร ติดต่อที่นี่ ==>
หากไม่มีอีเมลผู้รับให้กรอก thailis-noc@uni.net.th ติดต่อเจ้าหน้าที่เจ้าของเอกสาร กรณีเอกสารไม่ครบหรือไม่ตรง
Table './tdc/tbl_dc_meta_control_57' is marked as crashed and last (automatic?) repair failed

The Positive influence of purchase intention factors on Shopee of Thai students in Chiang Mai
อิทธิพลเชิงบวกต่อความตั้งใจซื้อสินค้าในช็อปปี้ของนักศึกษาไทย ในจังหวัดเชียงใหม่

LCSH: Consumer behavior -- Thai
LCSH: Thai students -- Chiang Mai
LCSH: Electronic commerce
LCSH: Internet marketing
LCSH: Shopee
Abstract: This study aims to explain the beneficial factors influencing consumers' purchasing intentions on Shopee in Chiang Mai, Thailand. The goals of this article are as follows: 1. To study the causal factors that influence intention. This study uses quantitative research methods to obtain a sample group of 265 students who have purchased goods on Shopee and are consumers living in Chiang Mai, Thailand, through quota sampling. The data tool was an online questionnaire. Structural equation modelling was used in the data analysis. Research results found that 1) The developed causal relationship model consists of 7 aspects: 1. perceived value, 2. trust, 3. ease of use, 4. social media, 5. logistics services, 6. promotion, and 7. purchase intention. The model agrees well with the empirical data: CMIN/DF = 0.534, GFI = 0.998, CFI = 1.00, NFI = 0.995, RMSEA = 0.00, TIL = 1.034, and RMR = 0.010, indicating that the variables in the model can explain the positive impact of purchase factors. 2) The trust factor has the most significant positive impact on college students in Chiang Mai, Thailand, purchasing goods on Shopee, followed by 1. logistics services and 2. promotion. Other factors include value perception, ease of use, and social media, which significantly indirectly affect purchase intention through trust. Therefore, Shopee can put trust, logistics services, and promotion as its primary work, tailor its user interface and marketing strategy to resonate with local culture, enhancing user engagement and trust to obtain more stable young consumers.
Abstract: การศึกษานี้ มีวัตถุประสงค์เพื่ออธิบายปัจจัยที่เป็นประโยชน์ที่มีอิทธิพลต่อความตั้งใจซื้อของผู้บริโภคบนช็อปปี้ในจังหวัดเชียงใหม่ ประเทศไทย จุดมุ่งหมายของบทความนี้มีดังนี้ 1. เพื่อศึกษาปัจจัยเชิงสาเหตุที่มีอิทธิพลต่อความตั้งใจ การศึกษานี้ใช้วิธีการวิจัยเชิงปริมาณเพื่อให้ได้กลุ่มตัวอย่างจากนักศึกษา 265 คน ที่ซื้อสินค้าบนช็อปปี้และเป็นผู้บริโภคที่อาศัยอยู่ในจังหวัดเชียงใหม่ ประเทศไทย ผ่านการสุ่มตัวอย่างตามโควตา เครื่องมือข้อมูลเป็นแบบสอบถามออนไลน์ใช้แบบจำลองสมการโครงสร้างในการวิเคราะห์ข้อมูล ผลการวิจัยพบว่า 1) โมเดลความสัมพันธ์เชิงสาเหตุที่พัฒนาแล้วประกอบด้วย 7 ด้าน ได้แก่ 1. คุณค่าที่รับรู้ 2. ความไว้วางใจ 3. การใช้งานง่าย 4. โซเชียลมีเดีย 5. การบริการโลจิสติกส์ 6. การส่งเสริมการขาย และ 7. ความตั้งใจในการซื้อ โดยแบบจำลองสอดคล้องกับข้อมูลเชิงประจักษ์เป็นอย่างดี CMIN/DF = 0.534, GFI = 0.998, CFI = 1.00, NFI = 0.995, RMSEA = 0.00, TIL = 1.034 และ RMR = 0.010 ซึ่งบ่งชี้ว่า ตัวแปรในแบบจำลองสามารถอธิบาย ผลกระทบเชิงบวกจากปัจจัยการซื้อ 2) ปัจจัยความไว้วางใจมีผลกระทบเชิงบวกที่สำคัญที่สุดต่อนักศึกษาในจังหวัดเชียงใหม่ ประเทศไทย ในการซื้อสินค้าบนช็อปปี้ตามมาด้วย 1. บริการโลจิสติกส์ และ 2.โปรโมชั่น ปัจจัยอื่นๆ ได้แก่ การรับรู้คุณค่าความง่ายในการใช้งานและโซเชียลมีเดีย ซึ่งส่งผลกระทบทางอ้อมอย่างมีนัยสำคัญต่อความตั้งใจซื้อผ่านความไว้วางใจ ดังนั้น ช็อปปี้จึงสามารถนำความไว้วางใจ บริการโลจิสติกส์ และการส่งเสริมการขายเป็นงานหลัก ปรับแต่งอินเทอร์เฟซผู้ใช้และกลยุทธ์การตลาดให้สอดคล้องกับวัฒนธรรมท้องถิ่น เพิ่มการมีส่วนร่วมและความไว้วางใจของผู้ใช้ เพื่อให้ได้ผู้บริโภครุ่นใหม่ที่มีความมั่นคงมากขึ้น
Chiang Mai University. Library
Address: CHIANG MAI
Email: cmulibref@cmu.ac.th
Role: Advisor
Created: 2024
Modified: 2024-10-20
Issued: 2024-10-20
วิทยานิพนธ์/Thesis
application/pdf
eng
Spatial: Thai
DegreeName: Master of Science
©copyrights Chiang Mai University
RightsAccess:
ลำดับที่.ชื่อแฟ้มข้อมูล ขนาดแฟ้มข้อมูลจำนวนเข้าถึง วัน-เวลาเข้าถึงล่าสุด
1 652132021.pdf 1.28 MB1 2025-02-05 20:44:16
ใช้เวลา
0.02903 วินาที

Li, Yanting
Title Contributor Type
The Positive influence of purchase intention factors on Shopee of Thai students in Chiang Mai
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Li, Yanting
Raslapat Suteeca
วิทยานิพนธ์/Thesis
Raslapat Suteeca
Title Creator Type and Date Create
A Study of factors affecting the free trade of Thai cocoa products in China's e-Commerce market of HILL TRIBE COCOA COF CO., LTD.
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Raslapat Suteeca
Yu, Yingjiao
วิทยานิพนธ์/Thesis
The Positive influence of purchase intention factors on Shopee of Thai students in Chiang Mai
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Raslapat Suteeca
Li, Yanting
วิทยานิพนธ์/Thesis
A Study of factors influencing the service quality of cross border e-commerce platforms
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Raslapat Suteeca
Zhang, Jianmei
วิทยานิพนธ์/Thesis
Assessing the importance of pinduoduo e-commerce platform&rsquo ; s cross-border service quality in Thailand to the shopping frequency of chinese students at Chiang Mai University
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Raslapat Suteeca
Fu, Jing
วิทยานิพนธ์/Thesis
Copyright 2000 - 2025 ThaiLIS Digital Collection Working Group. All rights reserved.
ThaiLIS is Thailand Library Integrated System
สนับสนุนโดย สำนักงานบริหารเทคโนโลยีสารสนเทศเพื่อพัฒนาการศึกษา
กระทรวงการอุดมศึกษา วิทยาศาสตร์ วิจัยและนวัตกรรม
328 ถ.ศรีอยุธยา แขวง ทุ่งพญาไท เขต ราชเทวี กรุงเทพ 10400 โทร. โทร. 02-232-4000
กำลัง ออน์ไลน์
ภายในเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 1
ภายนอกเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 2,401
รวม 2,402 คน

More info..
นอก ThaiLIS = 59,815 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสังกัดทบวงเดิม = 40 ครั้ง
มหาวิทยาลัยราชภัฏ = 15 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเอกชน = 1 ครั้ง
รวม 59,871 ครั้ง
Database server :
Version 2.5 Last update 1-06-2018
Power By SUSE PHP MySQL IndexData Mambo Bootstrap
มีปัญหาในการใช้งานติดต่อผ่านระบบ UniNetHelp


Server : 8.199.134
Client : Not ThaiLIS Member
From IP : 216.73.216.104