แจ้งเอกสารไม่ครบถ้วน, ไม่ตรงกับชื่อเรื่อง หรือมีข้อผิดพลาดเกี่ยวกับเอกสาร ติดต่อที่นี่ ==>
หากไม่มีอีเมลผู้รับให้กรอก thailis-noc@uni.net.th ติดต่อเจ้าหน้าที่เจ้าของเอกสาร กรณีเอกสารไม่ครบหรือไม่ตรง

Fostering consumers' attitude and satisfaction towards voice assistants : an empirical validation

Organization : Chitkara University. Chitkara Business School
Email : urvashi.tandon@chitkara.edu.in

Organization : Chitkara University. Chitkara Business School
Email : deepika.jhamb@chitkara.edu.in

Organization : Chitkara University. Chitkara Business School
Email : amit.mittal@chitkara.edu.in

Organization : Sharda University. School of Engineering and Technology
Email : drvishaljain83@gmail.com
keyword: Voice assistants
LCSH: Consumer behavior
; Speech recognition systems
LCSH: Consumer satisfaction
LCSH: Human-computer interaction
Abstract: This all-inclusive comprehensive research paper talks about the attitude and inclination of customers towards ‘voice assistants’ which has been a sensation in the information technology, automated response and robotics in past one decade. The paper critically examines and discusses about the aspects such as theory of consumption values (TCV); history, current market and penetration of voice assistants in India. Data was gathered by North Indian respondents using voice assistants. The sample comprised of 332 respondents and data was analyzed using Structural Equation Modelling (SEM). The results confirmed the significant positive impact of all the values in building positive attitude. Convenience value and emotional value emerged as strongest predictors of customer attitude followed by device quality and epistemic value. Moving ahead attitude also had strong impact on customer satisfaction. Using TCV theoretical framework, this research is an initial endeavor to analyze the enablers of voice assistants which will not only help in their adoption but also provide deep insights to the developers also.
King Mongkut's University of Technology North Bangkok. Central Library
Address: BANGKOK
Email: library@kmutnb.ac.th
Created: 2022
Modified: 2024-05-23
Issued: 2024-05-23
บทความ/Article
application/pdf
BibliograpyCitation : In IEEE Computer Society. 2022 Fifth International Conference on Computational Intelligence and Communication Technologies (CCICT 2022) (pp.451-456). Los Alamitos, CA : IEEE Computer Society
eng
©copyrights King Mongkut's University of Technology North Bangkok
RightsAccess:
ลำดับที่.ชื่อแฟ้มข้อมูล ขนาดแฟ้มข้อมูลจำนวนเข้าถึง วัน-เวลาเข้าถึงล่าสุด
1 CCICT 2022pp.451-456.pdf 306.48 KB
ใช้เวลา
0.032542 วินาที

Tandon, Urvashi
Title Contributor Type
Fostering consumers' attitude and satisfaction towards voice assistants : an empirical validation
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าพระนครเหนือ
Tandon, Urvashi;Jhamb, Deepika;Mittal, Amit;Jain, Vishal

บทความ/Article
Jhamb, Deepika
Title Contributor Type
Fostering consumers' attitude and satisfaction towards voice assistants : an empirical validation
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าพระนครเหนือ
Tandon, Urvashi;Jhamb, Deepika;Mittal, Amit;Jain, Vishal

บทความ/Article
Mittal, Amit
Title Contributor Type
Applying data mining for clustering shoppers based on store loyalty
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าพระนครเหนือ
Malik, Varun;Mittal, Ruchi;Mittal, Amit ;Singh, Jaiteg;Singla, Sanjay ;Kukkar, Ashima

บทความ/Article
Understanding the dynamics of employer satisfaction in the enrollment of fresh engineering IT graduates in India
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าพระนครเหนือ
Correa, Frederick Sidney;Chand, Pawan Kumar;Mittal, Amit

บทความ/Article
Fostering consumers' attitude and satisfaction towards voice assistants : an empirical validation
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าพระนครเหนือ
Tandon, Urvashi;Jhamb, Deepika;Mittal, Amit;Jain, Vishal

บทความ/Article
Jain, Vishal
Title Contributor Type
A machine learning and IOT based contactless entry system
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าพระนครเหนือ
Jain, Vishal;Saini, Nidhi;Bera, Some;Jana, Keya

บทความ/Article
Fostering consumers' attitude and satisfaction towards voice assistants : an empirical validation
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าพระนครเหนือ
Tandon, Urvashi;Jhamb, Deepika;Mittal, Amit;Jain, Vishal

บทความ/Article
A GA optimized fuzzy logic controller for two area automatic generation control under dynamic behavior of power system
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าพระนครเหนือ
Jain, Vishal;Nsugbe, Ejay;Gupta, Sunil

บทความ/Article
Computer vision based prototype model of face gesture controlled vehicle
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าพระนครเหนือ
Mehta, Rajat;Jain, Vishal

บทความ/Article
Copyright 2000 - 2025 ThaiLIS Digital Collection Working Group. All rights reserved.
ThaiLIS is Thailand Library Integrated System
สนับสนุนโดย สำนักงานบริหารเทคโนโลยีสารสนเทศเพื่อพัฒนาการศึกษา
กระทรวงการอุดมศึกษา วิทยาศาสตร์ วิจัยและนวัตกรรม
328 ถ.ศรีอยุธยา แขวง ทุ่งพญาไท เขต ราชเทวี กรุงเทพ 10400 โทร. โทร. 02-232-4000
กำลัง ออน์ไลน์
ภายในเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 1
ภายนอกเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 2,186
รวม 2,187 คน

More info..
นอก ThaiLIS = 17,983 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสังกัดทบวงเดิม = 6 ครั้ง
มหาวิทยาลัยราชภัฏ = 4 ครั้ง
รวม 17,993 ครั้ง
Database server :
Version 2.5 Last update 1-06-2018
Power By SUSE PHP MySQL IndexData Mambo Bootstrap
มีปัญหาในการใช้งานติดต่อผ่านระบบ UniNetHelp


Server : 8.199.134
Client : Not ThaiLIS Member
From IP : 216.73.216.104