แจ้งเอกสารไม่ครบถ้วน, ไม่ตรงกับชื่อเรื่อง หรือมีข้อผิดพลาดเกี่ยวกับเอกสาร ติดต่อที่นี่ ==>
หากไม่มีอีเมลผู้รับให้กรอก thailis-noc@uni.net.th ติดต่อเจ้าหน้าที่เจ้าของเอกสาร กรณีเอกสารไม่ครบหรือไม่ตรง

Research on the influence of entrepreneurs front stage behaviors on consumers loyalty in the new media environment
新媒体背景下企业家前台化行为对消费者忠诚度的影响研究

Name: Xi Jiang
LCSH: Consumer behavior
LCSH: Brand image
LCSH: Consumer satisfaction
LCSH: New media theory
Abstract: With the advent of the new media era, many companies have seen the vast potential market in the online world and have applied it to their marketing and display. With the increasing homogenisation of products, the cost of acquiring customers is also rising, and enhancing consumer loyalty has become an inevitable trend for enterprises to seek long-term development. Based on the theory of perceived value and the SOR model, this research devises a theoretical model of "Entrepreneurial Foregrounding Behaviour - Brand Image - Consumer Loyalty". Based on this model, the corresponding hypotheses were formulated, and the 402 questionnaires collected were statistically analysed using SPSS 26.0 and AMOS 24.0 software to obtain the following conclusions. First, in the context of new media, entrepreneurs' positive foregrounding behaviour plays a positive role in influencing both consumers' attitudes and behavioural loyalty, while entrepreneurs' negative foregrounding behaviour cannot play a negative role in influencing consumers' attitudes and behavioural loyalty. Secondly, the four dimensions of brand image mediate the relationship between positive and negative foregrounding behaviour and the two dimensions of consumer loyalty (attitudinal loyalty and behavioural loyalty).
Abstract: 随着新媒体时代的到来,许多企业看到了网络世界中广阔的潜在市场,纷 纷将其应用于企业营销和展示。并且在产品同质化日益严重的当下,企业获取 顾客的成本也在不断上升,增强消费者的忠诚度也成了企业谋求长远发展的必 然趋势。本文基于感知价值理论与SOR 模型的相关理论,设计了“企业家前台 化行为-品牌形象-消费者忠诚度”的理论模型。在此模型的基础上提出了相应的 假设,最后将收集到的402 份问卷用SPSS26.0 和AMOS24.0 软件进行统计与分 析,得到了以下的结论: 第一,在新媒体背景下,企业家的正面前台化行为对消费者的态度与行为 忠诚度均起到正向的影响作用,企业家的负面前台化行为无法对消费者的态度 与行为忠诚度起到负向的影响作用。第二。品牌形象的四个维度(产品形象, 公司形象,品牌个性与网络平台形象)在企业家的正面,负面前台化行为与消 费者忠诚度的两个维度(态度忠诚和行为忠诚)之间均起到中介作用。
Rangsit University. Rangsit University Library
Address: Pathum Thani
Email: rattanapornn@rsu.ac.th
Role: Advisor
Created: 2023
Modified: 2024-04-29
Issued: 2024-04-29
วิทยานิพนธ์/Thesis
application/pdf
chi
©copyrights มหาวิทยาลัยรังสิต
RightsAccess:
ลำดับที่.ชื่อแฟ้มข้อมูล ขนาดแฟ้มข้อมูลจำนวนเข้าถึง วัน-เวลาเข้าถึงล่าสุด
1 XI JIANG.pdf 1.28 MB2 2025-08-21 08:42:15
ใช้เวลา
0.0881 วินาที

Xi Jiang
Title Contributor Type
Research on the influence of entrepreneurs front stage behaviors on consumers loyalty in the new media environment
มหาวิทยาลัยรังสิต
Xi Jiang
Jiang Haiyue
วิทยานิพนธ์/Thesis
Jiang Haiyue
Title Creator Type and Date Create
A study on the attraction of frontier tourism in Fangchenggang City, Guangxi, China
มหาวิทยาลัยรังสิต
Jiang Haiyue
Hong Yu
วิทยานิพนธ์/Thesis
Research on the causes of the stagnation of innovation of Chinese state-owned enterprises a case of a Stateowned Enterprises in Baoji City
มหาวิทยาลัยรังสิต
Jiang Haiyue
Wangzhi Jun
วิทยานิพนธ์/Thesis
A study of the influence of family members participation on enterprise innovation in family enterprises
มหาวิทยาลัยรังสิต
Jiang Haiyue
Danyang Liu
วิทยานิพนธ์/Thesis
Employees satisfaction towards welfare benefits and turnover intention internet finacial companies a case study of company P
มหาวิทยาลัยรังสิต
Jiang Haiyue
Dianxiang Wang
วิทยานิพนธ์/Thesis
Relationship between servant leadership and employee silence
มหาวิทยาลัยรังสิต
Jiang Haiyue
Yushuang Tan
วิทยานิพนธ์/Thesis
A study of credit risk of Chinese small and medium-sized foreign trade enterprises in overseas market development : Case Study of X group
มหาวิทยาลัยรังสิต
Jiang Haiyue
Liang Fabin
วิทยานิพนธ์/Thesis
Research on green hotel management and cost management
มหาวิทยาลัยรังสิต
Jiang Haiyue
Shixiang Lin
วิทยานิพนธ์/Thesis
The influence of apparel e-commerce companies corporate social responsibility on customer spurious loyalty : the mediating role of perceived risks
มหาวิทยาลัยรังสิต
Jiang Haiyue
Ziqiu Li
วิทยานิพนธ์/Thesis
Research on the influence of interactive marketing of webcast platform on users' willing to buy - intermediated by perceived information quality
มหาวิทยาลัยรังสิต
Jiang Haiyue
An Changyi
วิทยานิพนธ์/Thesis
Research on the influence of consumer perceived value on the purchase intention of new energy vehicle consumers taking the degree of involvement as the moderating variable
มหาวิทยาลัยรังสิต
Jiang Haiyue
Tao Lei
วิทยานิพนธ์/Thesis
Research on the influence of entrepreneurs front stage behaviors on consumers loyalty in the new media environment
มหาวิทยาลัยรังสิต
Jiang Haiyue
Xi Jiang
วิทยานิพนธ์/Thesis
A study of the influencing factors of Chinese tourists' satisfaction with Thailand's internet celebrity tourist attractions
มหาวิทยาลัยรังสิต
Jiang Haiyue
Guo Shiqin
วิทยานิพนธ์/Thesis
Research on the influence of inclusive leadership style on the work performance of the new generation employees : taking employee happiness as the mediator
มหาวิทยาลัยรังสิต
Jiang Haiyue
Haowei Ou
วิทยานิพนธ์/Thesis
A study of influencing factors of Thai consumers e-book purchase intention
มหาวิทยาลัยรังสิต
Jiang Haiyue
Manatsawee Amonsetthakul
วิทยานิพนธ์/Thesis
Research on the impact of online marketing by regional dairy companies on consumer brand loyalty
มหาวิทยาลัยรังสิต
Jiang Haiyue
Zhiyin Huang
วิทยานิพนธ์/Thesis
Research on the impact of online marketing on the consumer purchase intent of museum cultural creative products
มหาวิทยาลัยรังสิต
Jiang Haiyue
Shiqi Lyu
วิทยานิพนธ์/Thesis
Study of the factors influencing consumer purchasing behavior in the unmanned retail industry : the mediating role of brand trust
มหาวิทยาลัยรังสิต
Jiang Haiyue
Yue Wang
วิทยานิพนธ์/Thesis
The effect of job autonomy on job redesign behavior : the mediating role of psychological capital
มหาวิทยาลัยรังสิต
Jiang Haiyue
Zhendong Song
วิทยานิพนธ์/Thesis
Copyright 2000 - 2025 ThaiLIS Digital Collection Working Group. All rights reserved.
ThaiLIS is Thailand Library Integrated System
สนับสนุนโดย สำนักงานบริหารเทคโนโลยีสารสนเทศเพื่อพัฒนาการศึกษา
กระทรวงการอุดมศึกษา วิทยาศาสตร์ วิจัยและนวัตกรรม
328 ถ.ศรีอยุธยา แขวง ทุ่งพญาไท เขต ราชเทวี กรุงเทพ 10400 โทร. โทร. 02-232-4000
กำลัง ออน์ไลน์
ภายในเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 22
ภายนอกเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 3,050
รวม 3,072 คน

More info..
นอก ThaiLIS = 210,229 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสังกัดทบวงเดิม = 329 ครั้ง
มหาวิทยาลัยราชภัฏ = 262 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเอกชน = 72 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคล = 53 ครั้ง
หน่วยงานอื่น = 23 ครั้ง
สถาบันพระบรมราชชนก = 5 ครั้ง
มหาวิทยาลัยการกีฬาแห่งชาติ = 3 ครั้ง
รวม 210,976 ครั้ง
Database server :
Version 2.5 Last update 1-06-2018
Power By SUSE PHP MySQL IndexData Mambo Bootstrap
มีปัญหาในการใช้งานติดต่อผ่านระบบ UniNetHelp


Server : 8.199.134
Client : Not ThaiLIS Member
From IP : 216.73.216.28