Abstract:
การวิจัยเรื่องแนวทางการพัฒนาตลาดในยุค New Normal ตามความต้องการของประชาชนในเขตเทศบาลตำบลนาป่าจังหวัดชลบุรี มีวัตถุประสงค์ คือ 1. เพื่อศึกษาแนวทางการพัฒนาตลาดในยุค New Normal ตามความต้องการของประชาชนในเขตเทศบาลตำบลนาป่า จังหวัดชลบุรี 2. เพื่อศึกษาเปรียบเทียบความแตกต่างของข้อมูลส่วนบุคคลที่มีต่อแนวทางการพัฒนาตลาดในยุค New Normal ของประชาชนในเขตเทศบาลตำบลนาป่า จังหวัดชลบุรี ผู้วิจัยได้ศึกษาแนวทางการพัฒนาตลาดในยุค New Normal ตามความต้องการของประชาชนในเขตเทศบาลตำบลนาป่า จังหวัดชลบุรี โดยมีเนื้อหา ดังนี้ 1. ด้านสุขาภิบาลสิ่งแวดล้อม 2. ด้านความปลอดภัยอาหาร 3. ด้านความคุ้มครองผู้บริโภคโดยทำการศึกษาจากประชาชนผู้ที่มาใช้บริการตลาดชุมชนในเขตเทศบาลตำบลนาป่า จังหวัดชลบุรี จำนวน 385 คน สถิติที่ใช้ในการ วิเคราะห์ข้อมูล คือ ค่าความถี่ ค่าร้อยละ ส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน และสถิติ ANOVA ผลการวิจัย พบว่า ข้อค้นพบข้อที่ 1 ตามวัตถุประสงค์ที่ 1 ด้านสุขาภิบาลสิ่งแวดล้อม พบว่า โดยภาพรวม ประชาชนมีความคิดเห็นในแนวทางการพัฒนาตลาด อยู่ในระดับมาก (x̄= 4.15) ด้านความปลอดภัยอาหารและด้านคุ้มครองผู้บริโภค พบว่าโดยภาพรวมประชาชนมีความคิดเห็นในแนวทางการพัฒนาตลาด อยู่ในระดับมากที่สุด (x̄= 4.27) ข้อค้นพบข้อที่ 2 ตามวัตถุประสงค์ที่ 2 พบว่า เพศ อายุ สถานภาพ ระดับการศึกษา อาชีพ ความถี่ในการมาซื้อสินค้าที่ตลาด ที่แตกต่างกันไม่มีผลต่อแนวทางการพัฒนาตลาดในยุค New Normal แต่ตลาดที่มาใช้บริการ ที่แตกต่างกันมีผลต่อแนวทางการพัฒนาตลาดในยุค New Normal ตามความต้องการของประชาชนในเขตเทศบาลตำบลนาป่า จังหวัดชลบุรี
Abstract:
Subject research guidelines for market development in the New Normal era according to the needs of people in Napa municipality. Chonburi Province. The objectives are 1. to study market development guidelines in the New Normal era according to the needs of people in Napa municipality. Chonburi Province. 2. to study and compare the difference of personal information that affects market development in the New Normal era of people in Napa municipality. Chonburi Province. The researcher has studied market development methods in the New Normal era according to the needs of people in Napa municipality. Chonburi Province. With the following contents 1. Environmental sanitation 2. Food safety 3. Consumer protection. The study was conducted from the people who used the community market service in Napa Municipality. Chonburi Province. Totaling 385 people. Statistics used in data analysis were frequency, percentage, standard deviation and ANOVA statistics. The research results found that. Finding no.1 according to objective no.1 regarding environmental sanitation. It was found that in general, people had opinions on the market development approach. Was at a high level (x̄= 4.15). In terms of food safety and consumer protection. It was found that overall people had opinions on the market development approach. Is at the highest level (x̄= 4.27). Finding no.2 according to objective no.2 it was found that sex, age, status, education level, occupation, frequency of coming to buy products at the market. Different has no effect on market development in the New Normal era. But the market that uses the service different influences on market development in the New Normal era according to the needs of the people in Napa Municipality. Chonburi Province.