แจ้งเอกสารไม่ครบถ้วน, ไม่ตรงกับชื่อเรื่อง หรือมีข้อผิดพลาดเกี่ยวกับเอกสาร ติดต่อที่นี่ ==>
หากไม่มีอีเมลผู้รับให้กรอก thailis-noc@uni.net.th ติดต่อเจ้าหน้าที่เจ้าของเอกสาร กรณีเอกสารไม่ครบหรือไม่ตรง

The perception of service quality, service marketing mix, and appearance mix of international tourists : a case of five star hotels, Pattaya Chonburi
การรับรู้คุณภาพบริการ ส่วนประสมทางการตลาด และส่วนประสมรูปลักษณ์การบริการ ของนักท่องเที่ยวต่างชาติ กรณีโรงแรม 5 ดาว พัทยา ชลบุรี

LCSH: Burapha University -- International Tourism Management
Classification :.DDC: 658
LCSH: Customer services
LCSH: Hotels -- Marketing
Abstract: The purpose of this research is to study causal the perceptions of service quality, service marketing mix, and appearance mix of international tourists: A case of five star hotels, Pattaya Chonburi. The research is quantitative research. The main objectives of this investigation are 1.) To compare the perception appearance mix of international tourists to select service in five star hotels, Pattaya Chonburi by Demographics 2.) To investigate the perception of service quality factor related to the perception of appearance mix of international tourists to select service in five star hotels, Pattaya Chonburi. 3.) To investigate the perception of service marketing mix factor related to the perception of appearance mix of international tourists to select service in five star hotels, Pattaya Chonburi. The data of this investigation was collected by distributing questionnaires to 405 respondents who are international tourists who have experienced five star hotels in Pattaya. The instrument used in this study was a questionnaire. The statistics used in data analysis composed of mean, standard deviation, t-Test, One Way Analysis of Variance, and Pearson correlation. The level of statistical significance was set at 0.05. The major findings were as follows: 1.)The perception of the service quality of international tourists to select service in five star hotels was at a low level in a neutral level (=3.38) that can be arranged descending as follows: Tangibility(=3.40), Reliability (=3.35), Assurance (3.48), Empathy (= 3.33), Responsiveness (=3.35),respectively. 2.)The perception of the service marketing mix of international tourists to select service in five star hotels was at a low level in a neutral (=3.43).) that can be arranged descending as follows: product (=3.39), price (=3.34), place (3.42), promotion (= 3.46), process (= 3.37) , physical evidence (= 3.37), people (=3.39),respectively 3.) Different age, marriage status, and average monthly income were significantly related to the perception appearance mix of international tourists to select service in five star hotels, Pattaya Chonburi, at the 0.05 level. 4.) The perception of service quality factor were significantly related to perception to appearance mix in decision to select service five star hotels in moderate level (r = .735), at the 0.05 level. 5.) The perception of service marketing mix factor were significantly related to perception to appearance mix in decision to select service five star hotels in moderate level (r = .763), at the 0.05 level.To know the current situation and condition information Related problems Including the perceptions of service quality, service marketing mix, and appearance mix of international tourists to be used as a guideline for developing services to meet the needs of various guests and to expand the competition to a case of five star hotels.
Burapha University. Library
Address: CHONBURI
Email: buulibrary@buu.ac.th
Role: Principal advisor
Created: 2023
Modified: 2024-03-27
Issued: 2024-03-27
วิทยานิพนธ์/Thesis
application/pdf
CallNumber: Th 658.812 Ai298P
eng
Spatial: Thai (Eastern region)
Spatial: Chonburi
©copyrights Burapha University
RightsAccess:
ลำดับที่.ชื่อแฟ้มข้อมูล ขนาดแฟ้มข้อมูลจำนวนเข้าถึง วัน-เวลาเข้าถึงล่าสุด
1 62920361.pdf 1.48 MB1 2025-11-22 16:30:15
ใช้เวลา
0.033597 วินาที

Airada Dangprasirt
Title Contributor Type
The perception of service quality, service marketing mix, and appearance mix of international tourists : a case of five star hotels, Pattaya Chonburi
มหาวิทยาลัยบูรพา
Airada Dangprasirt
Tinikan Sungsuwan
วิทยานิพนธ์/Thesis
Tinikan Sungsuwan
Title Creator Type and Date Create
Comparative study of thai tourists and foreign tourists satisfaction towards gastronomy tourism in Thailand: A case study of Pattaya, Chonburi Province
มหาวิทยาลัยบูรพา
Tinikan Sungsuwan;Sakchai Setarnawat
Tanawan Maion
วิทยานิพนธ์/Thesis
Relationship between components of tourism destination and tourists' decision making: A case study in Chachoengsao Province
มหาวิทยาลัยบูรพา
Tinikan Sungsuwan
Chopaka Aungsuwattanakunsiri
วิทยานิพนธ์/Thesis
The influnce factors of tourist satisfaction in tourist destination: A case study of Li Jiang City, Yun Nan Province, Chaina
มหาวิทยาลัยบูรพา
Tinikan Sungsuwan;Sakchai Setarnawat
Junyao, Wu
วิทยานิพนธ์/Thesis
The study of thai tourists' opinions toward online travel agents in Thailand
มหาวิทยาลัยบูรพา
Tinikan Sungsuwan
Saowapa Sawasdeemongkol
วิทยานิพนธ์/Thesis
Factors influencing the students' behavioral intention on using mobile learning (M-Learning) in tourism and hospitality major in Phnom Penh, Cambodia
มหาวิทยาลัยบูรพา
Petcharut Viriyasuebphong;Tinikan Sungsuwan
Dom Sophea
วิทยานิพนธ์/Thesis
The impact of social media, environmental awareness, and place attachment on environmentally responsible behavior of tourists at saint martin's island, Bangladesh
มหาวิทยาลัยบูรพา
Tinikan Sungsuwan
Haque, Enamul
วิทยานิพนธ์/Thesis
Factors affecting tourist behavior towards the tourists\' decision-making to visit heritage site: A case study at Lalbagh Fort in Dhaka, Bangladesh
มหาวิทยาลัยบูรพา
Sakchai Setarnawat;Tinikan Sungsuwan
Hasan, Md. Rajib
วิทยานิพนธ์/Thesis
Perceptions of tourism impacts to support tourism development : the case of chakma indigenous community in Rangamati, Bangladesh
มหาวิทยาลัยบูรพา
Tinikan Sungsuwan;Sakchai Setarnawat
Chakma, Supratic
วิทยานิพนธ์/Thesis
Factors influence Chinese tourist using social media in tourism-related : case of Sina Weibo
มหาวิทยาลัยบูรพา
Tinikan Sungsuwan
Yang, Caiying
วิทยานิพนธ์/Thesis
The perception of service quality, service marketing mix, and appearance mix of international tourists : a case of five star hotels, Pattaya Chonburi
มหาวิทยาลัยบูรพา
Tinikan Sungsuwan
Airada Dangprasirt
วิทยานิพนธ์/Thesis
Copyright 2000 - 2025 ThaiLIS Digital Collection Working Group. All rights reserved.
ThaiLIS is Thailand Library Integrated System
สนับสนุนโดย สำนักงานบริหารเทคโนโลยีสารสนเทศเพื่อพัฒนาการศึกษา
กระทรวงการอุดมศึกษา วิทยาศาสตร์ วิจัยและนวัตกรรม
328 ถ.ศรีอยุธยา แขวง ทุ่งพญาไท เขต ราชเทวี กรุงเทพ 10400 โทร. โทร. 02-232-4000
กำลัง ออน์ไลน์
ภายในเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 57
ภายนอกเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 5,340
รวม 5,397 คน

More info..
นอก ThaiLIS = 218,324 ครั้ง
มหาวิทยาลัยราชภัฏ = 712 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสังกัดทบวงเดิม = 421 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคล = 186 ครั้ง
มหาวิทยาลัยการกีฬาแห่งชาติ = 8 ครั้ง
สถาบันพระบรมราชชนก = 4 ครั้ง
หน่วยงานอื่น = 3 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสงฆ์ = 1 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเอกชน = 1 ครั้ง
รวม 219,660 ครั้ง
Database server :
Version 2.5 Last update 1-06-2018
Power By SUSE PHP MySQL IndexData Mambo Bootstrap
มีปัญหาในการใช้งานติดต่อผ่านระบบ UniNetHelp


Server : 8.199.134
Client : Not ThaiLIS Member
From IP : 216.73.216.101