แจ้งเอกสารไม่ครบถ้วน, ไม่ตรงกับชื่อเรื่อง หรือมีข้อผิดพลาดเกี่ยวกับเอกสาร ติดต่อที่นี่ ==>
หากไม่มีอีเมลผู้รับให้กรอก thailis-noc@uni.net.th ติดต่อเจ้าหน้าที่เจ้าของเอกสาร กรณีเอกสารไม่ครบหรือไม่ตรง

Employees satisfaction towards welfare benefits and turnover intention internet finacial companies a case study of company P
互联网金融企业员工薪酬满意度与离职倾向研究——以P公司为例

LCSH: Satisfaction
LCSH: Employee fringe benefits -- China
LCSH: Welfare recipients -- Employment
Abstract: With the popularity of the Internet and the continuous growth of the financial market, Internet financial enterprises have become essential for the social economy. Inclusive finance, as an important part of Internet finance, has also received great attention from the Chinese government. In today's society, to achieve sustainable development, building a virtuous talent ladder has become the common tool of all companies, so a talent has also become a key to competition among Internet finance companies. As a technology-driven financial institution holding a consumer finance license, Company P is also inevitably facing the problem of talent turnover, with job-hopping and career changes from time to time. In recent years, the turnover rate of Company P has been constantly rising. Facing such a severe environment, how to effectively recruit and retain talents has been an important issue that cannot be ignored. This paper aimed to explore and analyze satisfaction towards welfare benefits and turnover intention of employees in Company P with an emphasis on four dimensions of welfare benefits including salary level, salary raise, benefits, salary structure and management). Data were collected using a questionnaire. The research found that salary level, benefits, and salary structure and management had a significant negative impact on the turnover intention of the employees.
Abstract: 随着互联网的普及,和金融市场的不断发展,互联网金融企业已经成为社会经济中必不可少的一环,普惠金融作为互联网金融的一个重要组成部分,在中国也得到了政府的高度重视。而当今社会,企业要想可持续发展,搭建一个良性的人才梯队成为各家企业的共同认知,因此人才也成为互联网金融企业竞争的关键。作为一家持有消费金融牌照的科技驱动型金融机构P公司,也不可避免地面临人才流失问题,跳槽、转行的情况时有发生。近年来P公司的人员离职率一直不断呈上升趋势,面对如此严峻的环境,如何有效地招揽人才,留住人才已经是不可忽视的重要问题。 本文拟采用问卷调查的方法,从薪酬满意度的四个维度(薪酬水平、薪酬提升、福利、薪酬结构和管理)对P公司员工薪酬满意度和离职倾向进行探索分析,最终发现薪酬水平、福利、薪酬结构和管理对P公司员工的离职倾向具有显著的负向影响。
Rangsit University. Rangsit University Library
Address: Pathum Thani
Email: rattanapornn@rsu.ac.th
Role: Advisor
Created: 2022
Modified: 2567-03-01
Issued: 2024-03-01
วิทยานิพนธ์/Thesis
application/pdf
chi
©copyrights มหาวิทยาลัยรังสิต
RightsAccess:
ลำดับที่.ชื่อแฟ้มข้อมูล ขนาดแฟ้มข้อมูลจำนวนเข้าถึง วัน-เวลาเข้าถึงล่าสุด
1 DIANXIANG WANG.pdf 788.21 KB1 2024-03-01 08:57:52
ใช้เวลา
0.081771 วินาที

Dianxiang Wang
Title Contributor Type
Employees satisfaction towards welfare benefits and turnover intention internet finacial companies a case study of company P
มหาวิทยาลัยรังสิต
Dianxiang Wang
Jiang Haiyue
วิทยานิพนธ์/Thesis
Jiang Haiyue
Title Creator Type and Date Create
A study on the attraction of frontier tourism in Fangchenggang City, Guangxi, China
มหาวิทยาลัยรังสิต
Jiang Haiyue
Hong Yu
วิทยานิพนธ์/Thesis
Research on the causes of the stagnation of innovation of Chinese state-owned enterprises a case of a Stateowned Enterprises in Baoji City
มหาวิทยาลัยรังสิต
Jiang Haiyue
Wangzhi Jun
วิทยานิพนธ์/Thesis
A study of the influence of family members participation on enterprise innovation in family enterprises
มหาวิทยาลัยรังสิต
Jiang Haiyue
Danyang Liu
วิทยานิพนธ์/Thesis
Employees satisfaction towards welfare benefits and turnover intention internet finacial companies a case study of company P
มหาวิทยาลัยรังสิต
Jiang Haiyue
Dianxiang Wang
วิทยานิพนธ์/Thesis
Relationship between servant leadership and employee silence
มหาวิทยาลัยรังสิต
Jiang Haiyue
Yushuang Tan
วิทยานิพนธ์/Thesis
A study of credit risk of Chinese small and medium-sized foreign trade enterprises in overseas market development : Case Study of X group
มหาวิทยาลัยรังสิต
Jiang Haiyue
Liang Fabin
วิทยานิพนธ์/Thesis
Research on green hotel management and cost management
มหาวิทยาลัยรังสิต
Jiang Haiyue
Shixiang Lin
วิทยานิพนธ์/Thesis
The influence of apparel e-commerce companies corporate social responsibility on customer spurious loyalty : the mediating role of perceived risks
มหาวิทยาลัยรังสิต
Jiang Haiyue
Ziqiu Li
วิทยานิพนธ์/Thesis
Research on the influence of interactive marketing of webcast platform on users' willing to buy - intermediated by perceived information quality
มหาวิทยาลัยรังสิต
Jiang Haiyue
An Changyi
วิทยานิพนธ์/Thesis
Research on the influence of consumer perceived value on the purchase intention of new energy vehicle consumers taking the degree of involvement as the moderating variable
มหาวิทยาลัยรังสิต
Jiang Haiyue
Tao Lei
วิทยานิพนธ์/Thesis
Research on the influence of entrepreneurs front stage behaviors on consumers loyalty in the new media environment
มหาวิทยาลัยรังสิต
Jiang Haiyue
Xi Jiang
วิทยานิพนธ์/Thesis
A study of the influencing factors of Chinese tourists' satisfaction with Thailand's internet celebrity tourist attractions
มหาวิทยาลัยรังสิต
Jiang Haiyue
Guo Shiqin
วิทยานิพนธ์/Thesis
Research on the influence of inclusive leadership style on the work performance of the new generation employees : taking employee happiness as the mediator
มหาวิทยาลัยรังสิต
Jiang Haiyue
Haowei Ou
วิทยานิพนธ์/Thesis
A study of influencing factors of Thai consumers e-book purchase intention
มหาวิทยาลัยรังสิต
Jiang Haiyue
Manatsawee Amonsetthakul
วิทยานิพนธ์/Thesis
Research on the impact of online marketing by regional dairy companies on consumer brand loyalty
มหาวิทยาลัยรังสิต
Jiang Haiyue
Zhiyin Huang
วิทยานิพนธ์/Thesis
Research on the impact of online marketing on the consumer purchase intent of museum cultural creative products
มหาวิทยาลัยรังสิต
Jiang Haiyue
Shiqi Lyu
วิทยานิพนธ์/Thesis
Study of the factors influencing consumer purchasing behavior in the unmanned retail industry : the mediating role of brand trust
มหาวิทยาลัยรังสิต
Jiang Haiyue
Yue Wang
วิทยานิพนธ์/Thesis
The effect of job autonomy on job redesign behavior : the mediating role of psychological capital
มหาวิทยาลัยรังสิต
Jiang Haiyue
Zhendong Song
วิทยานิพนธ์/Thesis
Copyright 2000 - 2025 ThaiLIS Digital Collection Working Group. All rights reserved.
ThaiLIS is Thailand Library Integrated System
สนับสนุนโดย สำนักงานบริหารเทคโนโลยีสารสนเทศเพื่อพัฒนาการศึกษา
กระทรวงการอุดมศึกษา วิทยาศาสตร์ วิจัยและนวัตกรรม
328 ถ.ศรีอยุธยา แขวง ทุ่งพญาไท เขต ราชเทวี กรุงเทพ 10400 โทร. โทร. 02-232-4000
กำลัง ออน์ไลน์
ภายในเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 28
ภายนอกเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 2,724
รวม 2,752 คน

More info..
นอก ThaiLIS = 139,990 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสังกัดทบวงเดิม = 67 ครั้ง
มหาวิทยาลัยราชภัฏ = 52 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเอกชน = 8 ครั้ง
หน่วยงานอื่น = 2 ครั้ง
สถาบันพระบรมราชชนก = 1 ครั้ง
รวม 140,120 ครั้ง
Database server :
Version 2.5 Last update 1-06-2018
Power By SUSE PHP MySQL IndexData Mambo Bootstrap
มีปัญหาในการใช้งานติดต่อผ่านระบบ UniNetHelp


Server : 8.199.134
Client : Not ThaiLIS Member
From IP : 216.73.216.28