แจ้งเอกสารไม่ครบถ้วน, ไม่ตรงกับชื่อเรื่อง หรือมีข้อผิดพลาดเกี่ยวกับเอกสาร ติดต่อที่นี่ ==>
หากไม่มีอีเมลผู้รับให้กรอก thailis-noc@uni.net.th ติดต่อเจ้าหน้าที่เจ้าของเอกสาร กรณีเอกสารไม่ครบหรือไม่ตรง

Factors affecting sports sponsorship alliance formation
ปัจจัยที่มีอิทธิพลต่อการสร้างพันธมิตรสนับสนุนกีฬา

ThaSH: Sports sponsorship
ThaSH: Sports administration
Abstract: The purposes of this study were four substances. First, to examine the effect of five variables, namely; value maximization, level of business network, risk of potential negative outcomes from scandal, congruence, and process manageability on sponsors’ intention to end sports sponsorship alliance formation. Second, to examine the effect of five variables on properties’ intention. Third, to compare the degree of the factors’ effect on intention between sponsor and property. Fourth, to compare the degree of the factors’ effect on intention between sponsor and property with direct experience in sporting industry and those without direct experience in sporting industry. This research consists of three Studies. Study 1 and study 2 were the experimental studies. 400 managers were participated in each study. The sample groups of study 1 were managers from a cross-section of industries who have at least two years working experience and do not have direct experience in sporting industry. The sample groups of study 2 were able to represent the professional sporting industry in Thailand context. Study 3 is a qualitative research employ the semi-structure interview. The informants of Study 3 were ten experienced informants from the major sponsors and sporting organizations in Thai professional sports context. The results reveal that the five variables have a significant effect on both property’s and sponsor’s intention to end sports sponsorship alliance formation. By compare the degree of the factors’ effect on intention to end sports sponsorship alliance formation between sponsor and property, the different degree of effect from two factors namely; risk of potential negative outcomes from scandal, and congruence were found from the sample group of study 2 which are managers with direct experienced involving professional sports. By compare the degree of the factors’ effect on intention to end sports sponsorship alliance formation between sponsor and property with direct experience in sporting industry and those without direct experience in sporting industry, the different degree of effect from two factors namely; value maximization, and congruence were found from the sample group of property.
Abstract: งานวิจัยนี้มีวัตถุประสงค์ 4 ข้อ ประการแรกเพื่อทดสอบการส่งผลของปัจจัย 5 ปัจจัย ได้แก่ 1) มูลค่าอัตราผลตอบแทน (ROI) สูงสุด 2) ระดับความสัมพันธ์ของเครือข่ายทางธุรกิจ 3) ความเสี่ยงที่เกิดจากภาพลักษณ์ด้านลบ 4) ความสอดคล้องเชื่อมโยงทางกลยุทธ 5) ขั้นตอนและกระบวนการอันอาจเป็นอุปสรรค ต่อการตัดสินใจของผู้สนับสนุนในการเข้าสู่พันธมิตรสนับสนุนกีฬา ประการที่สองเพื่อทดสอบการส่งผลปัจจัย ต่อการตัดสินใจขององค์กรกีฬา ประการที่สามเพื่อเปรียบเทียบระดับของการส่งผลของปัจจัยระหว่างผู้สนับสนุนและองค์กรกีฬา ประการที่สี่เพื่อเปรียบเทียบระดับระดับของการส่งผลของปัจจัย ระหว่างผู้สนับสนุนและองค์กรกีฬา ที่มีประสบการณ์โดยตรงในอุตสาหกรรมกีฬาและผู้ที่ไม่มีประสบการณ์โดยตรงในอุตสาหกรรมกีฬา งานวิจัยนี้ประกอบด้วย 3 การศึกษา การศึกษาที่ 1 และ 2 เป็นการวิจัยเชิงทดลอง กลุ่มตัวอย่างของการศึกษาที่ 1 ได้แก่ ผู้จัดการ 400 คน ที่มีประสบการณ์การทำงานอย่างน้อยสองปีจากภาคธุรกิจและไม่มีประสบการณ์โดยตรงในอุตสาหกรรมกีฬา กลุ่มตัวอย่างของการศึกษา 2 ได้แก่ ผู้จัดการ 400 คน ซึ่งเป็นตัวแทนของอุตสาหกรรมกีฬาอาชีพในบริบทของประเทศไทย การศึกษาที่ 3 เป็นการวิจัยเชิงคุณภาพโดยใช้การสัมภาษณ์แบบกึ่งโครงสร้าง ผู้ให้ข้อมูลของการศึกษาที่ 3 จำนวน 10 ราย เป็นตัวแทนจากผู้ให้การสนับสนุนหลักและองค์กรกีฬาอาชีพ ที่มีความเชี่ยวชาญในบริบทอุตสาหกรรมกีฬาอาชีพของประเทศไทย ผลการวิจัยพบว่าปัจจัยทั้ง 5 ปัจจัย ส่งผลต่อการตัดสินใจของผู้สนับสนุนและองค์กรกีฬาในการเข้าสู่พันธมิตรสนับสนุนกีฬา จากการเปรียบเทียบระดับการส่งผลของปัจจัยที่ส่งผลต่อการตัดสินใจของผู้สนับสนุนและองค์กรกีฬาในการเข้าสู่พันธมิตรสนับสนุนกีฬา มีระดับการส่งผลของปัจจัยที่แตกต่างกันจากสองปัจจัย ได้แก่ ความเสี่ยงที่เกิดจากภาพลักษณ์ด้านลบ และความสอดคล้องเชื่อมโยงทางกลยุทธ โดยพบเฉพาะในกลุ่มตัวอย่างของการศึกษาที่ 2 ซึ่งเป็นผู้จัดการที่มีประสบการณ์โดยตรงเกี่ยวกับกีฬาอาชีพ จากการเปรียบเทียบระดับการส่งผลของปัจจัยที่ส่งผลต่อการตัดสินใจในการเข้าสู่พันธมิตรสนับสนุนกีฬา ของผู้สนับสนุนและองค์กรกีฬา ที่มีประสบการณ์ตรงในวงการกีฬาและผู้ที่ไม่มีประสบการณ์โดยตรงในอุตสาหกรรมกีฬา มีระดับผลที่แตกต่างกันจากสองปัจจัย ได้แก่ การเพิ่มมูลค่าสูงสุดและความสอดคล้องกันพบเฉพาะในกลุ่มองค์กรกีฬา
Chulalongkorn University. Office of Academic Resources
Address: BANGKOK
Email: cuir@car.chula.ac.th
Role: advisor
Created: 2020
Modified: 2023-11-29
Issued: 2023-11-29
วิทยานิพนธ์/Thesis
application/pdf
eng
Descipline: Sports Science
©copyrights Chulalongkorn University
RightsAccess:
ลำดับที่.ชื่อแฟ้มข้อมูล ขนาดแฟ้มข้อมูลจำนวนเข้าถึง วัน-เวลาเข้าถึงล่าสุด
1 5978605939.pdf 20.18 MB
ใช้เวลา
0.029068 วินาที

Supalux Suvathi
Title Contributor Type
Factors affecting sports sponsorship alliance formation
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Supalux Suvathi
Tepprasit Gulthawatvichai
วิทยานิพนธ์/Thesis
Tepprasit Gulthawatvichai
Title Creator Type and Date Create
Quality factors that influence satisfaction of the football association of Thailand under patronage of his majesty the king facebook fanpage followers
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Tepprasit Gulthawatvichai
Unyarat Intharaprasit
วิทยานิพนธ์/Thesis
Effects of social interaction and transformational leadership on sport event volunteers\' perception of team member exchange
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Tepprasit Gulthawatvichai;‪Chatchai Chatpunyakul
Kasidech Treethong
วิทยานิพนธ์/Thesis
The influence of sports facilities' accessibility, motivation, and satisfaction on word-of-mouth and re-participation intentions of athletes with physical disabilities
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Tepprasit Gulthawatvichai;Sarist Gulthawatvichai
Thee Trongjitpituk
วิทยานิพนธ์/Thesis
Factors affecting sports sponsorship alliance formation
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Tepprasit Gulthawatvichai
Supalux Suvathi
วิทยานิพนธ์/Thesis
Copyright 2000 - 2025 ThaiLIS Digital Collection Working Group. All rights reserved.
ThaiLIS is Thailand Library Integrated System
สนับสนุนโดย สำนักงานบริหารเทคโนโลยีสารสนเทศเพื่อพัฒนาการศึกษา
กระทรวงการอุดมศึกษา วิทยาศาสตร์ วิจัยและนวัตกรรม
328 ถ.ศรีอยุธยา แขวง ทุ่งพญาไท เขต ราชเทวี กรุงเทพ 10400 โทร. โทร. 02-232-4000
กำลัง ออน์ไลน์
ภายในเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 23
ภายนอกเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 4,320
รวม 4,343 คน

More info..
นอก ThaiLIS = 276,844 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสังกัดทบวงเดิม = 1,259 ครั้ง
มหาวิทยาลัยราชภัฏ = 111 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคล = 21 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเอกชน = 10 ครั้ง
หน่วยงานอื่น = 6 ครั้ง
สถาบันพระบรมราชชนก = 4 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสงฆ์ = 1 ครั้ง
รวม 278,256 ครั้ง
Database server :
Version 2.5 Last update 1-06-2018
Power By SUSE PHP MySQL IndexData Mambo Bootstrap
มีปัญหาในการใช้งานติดต่อผ่านระบบ UniNetHelp


Server : 8.199.134
Client : Not ThaiLIS Member
From IP : 216.73.216.33