แจ้งเอกสารไม่ครบถ้วน, ไม่ตรงกับชื่อเรื่อง หรือมีข้อผิดพลาดเกี่ยวกับเอกสาร ติดต่อที่นี่ ==>
หากไม่มีอีเมลผู้รับให้กรอก thailis-noc@uni.net.th ติดต่อเจ้าหน้าที่เจ้าของเอกสาร กรณีเอกสารไม่ครบหรือไม่ตรง

The relationship between Chinese consumers' exposure to Taobao live streaming of Thai brands and their purchase behavior
ความสัมพันธ์ระหว่างการเปิดรับสตรีมมิงแบบสดบนเถาเป่าของแบรนด์ไทยและพฤติกรรมการซื้อของผู้บริโภคชาวจีน

Name: Chen Lin
ThaSH: Consumer behavior -- China
ThaSH: Consumers' preferences -- China
ThaSH: Teleshopping
Abstract: The objectives of this research were to examine Chinese consumers' exposure to Taobao live streaming of Thai brands, Chinese consumers' purchase behavior of Thai brands via Taobao and test the relationship between these two variables. This research utilizes quantitative methods by collecting the data through online questionnaires. With the collected questionnaires of 203 respondents, aged between 18-40 years old who have watched Taobao live streaming of Thai brands recently. The findings indicated most of respondents sometimes watch Taobao live streaming of Thai brands (M = 2.83), and their watching time was less than two hours (M = 2.49). The results from the study reveal that Chinese consumers’ watching Taobao live streaming showed their behavior is not a habitual behavior, but only an occasional one (M = 2.66). Consumers overall showed a moderate level of agreement with purchase behavior during Taobao live streaming of Thai brands in three phases of purchasing behavior: before, during, and after purchasing the product (M = 3.65; M = 3.67; M = 3.63). The results of this research also confirmed that there is a low positive correlation (r = 0.298) between two variables. Future study might investigate the effect of celebrities, sales promotions, and other factors influencing consumers’ decision-making process during online live streaming.
Abstract: งานวิจัยนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อสำรวจการเปิดรับสตรีมมิงแบบสดบนเถาเป่าของแบรนด์ไทยและพฤติกรรมการซื้อของผู้บริโภคชาวจีน และเพื่อทดสอบความสัมพันธ์ของตัวแปรทั้งสองตัวนี้ งานวิจัยนี้ใช้วิธีวิจัยเชิงปริมาณ รวบรวมข้อมูลผ่านแบบสอบถามออนไลน์ โดยได้รวบรวมแบบสอบถามจากผู้ตอบแบบสอบถามจำนวน 203 คน อายุระหว่าง 18-40 ปี ที่ได้ดูการสตรีมมิงแบบสดของตราสินค้าไทยบนเถาเป่าเมื่อเร็ว ๆ นี้ ผลการวิจัยบ่งชี้ว่า ผู้ตอบแบบสอบถามส่วนใหญ่ดูการสตรีมมิงของแบรนด์ไทยบนเถาเป่าเป็นบางครั้ง (M=2.83) และมีระยะเวลาเฉลี่ยในการดูน้อยกว่า 2 ชั่วโมง (M=2.49) ผลการวิจัยยังแสดงให้เห็นอีกว่า พฤติกรรมการดูสตรีมมิงของผู้บริโภคชาวจีนไม่ใช่พฤติกรรมที่ติดเป็นนิสัย เป็นเพียงแค่พฤติกรรมแบบดูเป็นครั้งคราว (M=2.66) ภาพรวมของพฤติกรรมการซื้อสินค้าของผู้บริโภคชาวจีนระหว่างการชมสตรีมมิงแบบสดบนเถาเป่าอยู่ในระดับกลาง ในทั้งสามช่วงของพฤติกรรม ไม่ว่าจะเป็นช่วงก่อนซื้อ ขณะซื้อ และหลังจากที่ซื้อ (M=3.65;M=3.67;M=3.63) นอกจากนี้ ผลการวิจัยยังยืนยันการทดสอบสมมติฐานว่า การเปิดรับสตรีมมิงแบบสดบนเถาเป่าของแบรนด์ไทยของผู้บริโภคชาวจีนมีความสัมพันธ์กับพฤติกรรมการซื้อของผู้บริโภคชาวจีนในระดับต่ำ(r=0.298) สำหรับการวิจัยในอนาคต ผู้สนใจอาจทำการศึกษาเกี่ยวกับผลของการใช้ผู้มีชื่อเสียง การส่งเสริมการขาย และปัจจัยอื่น ๆ ที่น่าจะส่งผลต่อกระบวนการตัดสินใจซื้อของผู้บริโภคระหว่างการชมการสตรีมมิงออนไลน์แบบสด
Chulalongkorn University. Office of Academic Resources
Address: BANGKOK
Email: cuir@car.chula.ac.th
Role: advisor
Created: 2021
Modified: 2023-11-15
Issued: 2023-11-15
วิทยานิพนธ์/Thesis
application/pdf
eng
©copyrights Chulalongkorn University
RightsAccess:
ลำดับที่.ชื่อแฟ้มข้อมูล ขนาดแฟ้มข้อมูลจำนวนเข้าถึง วัน-เวลาเข้าถึงล่าสุด
1 6388003928.pdf 1.39 MB2 2024-12-17 12:01:31
ใช้เวลา
0.01795 วินาที

Chen Lin
Title Contributor Type
The relationship between Chinese consumers' exposure to Taobao live streaming of Thai brands and their purchase behavior
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Chen Lin
Napawan Tantivejakul
วิทยานิพนธ์/Thesis
The influencing factors of consumers purchase intention on the Tian Mall International Cross-Border E-Commerce Platform
มหาวิทยาลัยสยาม
Chen Lingli
Jidapa Chollathanrattanapong
วิทยานิพนธ์/Thesis
An empirical study based on the influence of opinion leaders on online social platform on the behavior of Chinese young female consumers to buy beauty products : using the perceived value as the mediating variable
มหาวิทยาลัยรังสิต
Chen Lin
Jin Maozhu
วิทยานิพนธ์/Thesis
Influencing factors of Nanchong city residents selection intention for smart elderly services in the aging era
มหาวิทยาลัยนอร์ทกรุงเทพ
Chen Lin
Rapassa Roung-onnam
Yu Yanyan
วิทยานิพนธ์/Thesis
Napawan Tantivejakul
Title Creator Type and Date Create
The relationship between Chinese consumers' exposure to Taobao live streaming of Thai brands and their purchase behavior
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Napawan Tantivejakul
Chen Lin
วิทยานิพนธ์/Thesis
Source characteristics, attitude, and purchase intention toward fashion product with inclusive advertising
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Napawan Tantivejakul
Diskul Skuldist
วิทยานิพนธ์/Thesis
Copyright 2000 - 2025 ThaiLIS Digital Collection Working Group. All rights reserved.
ThaiLIS is Thailand Library Integrated System
สนับสนุนโดย สำนักงานบริหารเทคโนโลยีสารสนเทศเพื่อพัฒนาการศึกษา
กระทรวงการอุดมศึกษา วิทยาศาสตร์ วิจัยและนวัตกรรม
328 ถ.ศรีอยุธยา แขวง ทุ่งพญาไท เขต ราชเทวี กรุงเทพ 10400 โทร. โทร. 02-232-4000
กำลัง ออน์ไลน์
ภายในเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 3
ภายนอกเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 2,794
รวม 2,797 คน

More info..
นอก ThaiLIS = 36,400 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสังกัดทบวงเดิม = 12 ครั้ง
มหาวิทยาลัยราชภัฏ = 2 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคล = 1 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเอกชน = 1 ครั้ง
หน่วยงานอื่น = 1 ครั้ง
รวม 36,417 ครั้ง
Database server :
Version 2.5 Last update 1-06-2018
Power By SUSE PHP MySQL IndexData Mambo Bootstrap
มีปัญหาในการใช้งานติดต่อผ่านระบบ UniNetHelp


Server : 8.199.134
Client : Not ThaiLIS Member
From IP : 216.73.216.46