แจ้งเอกสารไม่ครบถ้วน, ไม่ตรงกับชื่อเรื่อง หรือมีข้อผิดพลาดเกี่ยวกับเอกสาร ติดต่อที่นี่ ==>
หากไม่มีอีเมลผู้รับให้กรอก thailis-noc@uni.net.th ติดต่อเจ้าหน้าที่เจ้าของเอกสาร กรณีเอกสารไม่ครบหรือไม่ตรง

Gamification pedagogy trigger design for creative experiences in metaverse class room

Organization : Dhurakij Pundit University. Creative Design & Entertainment Technology College
Email : wilawan.inn@dpu.ac.th
ThaSH: Experiential learning.
LCSH: Gamification.
LCSH: Human engineering.
LCSH: Metaverse.
LCSH: Educational games.
Abstract: The aim of this study is to design a creative process for learners. The design focuses on a pedagogy for course activities based on principles from gamification research that foregrounds the relationship between instructional practices and game-based course design for learning. The research is divided into two phases: Trigger with learner psychology and the creative experiences during learning. The research aims to shape the relationship between gamification elements and pedagogical design. The design framework will inform the creative process in the Metaverse classroom. The framework identifies critical features of the creative process that emerge throughout the learning process. Creativity will be measured by examining domain-relevant and creativity-related skills and task motivation during learning in the Metaverse environment. The research approach applies survey and observation techniques to examine the extent to which people are engaged in creative processes during their participation in the Metaverse classroom. The pedagogical design background focuses on the approach that enhances the player's interaction with the interactive elements and provides useful insights into the learner's skills and engagement. Engagement can be improved through the use of triggering gamification elements. The results show how gamification pedagogy enhances the creative experience process in the Metaverse environment. These guidelines can be used in the pedagogical design process to better promote creative learning activities. An important contribution to the research is the ability to design instructional activities that promote creative thinking through engaging interactions with technology."
King Mongkut's University of Technology North Bangkok. Central Library
Address: BANGKOK
Email: library@kmutnb.ac.th
Created: 2023
Modified: 2566-10-24
Issued: 2023-10-24
บทความ/Article
application/pdf
BibliograpyCitation : JOURNAL OF APPLIED SCIENCE AND EMERGING TECHNOLOGY. vol. 22, no. 2 (2023), p. 1-11.
eng
©copyrights King Mongkut's University of Technology North Bangkok
RightsAccess:
ลำดับที่.ชื่อแฟ้มข้อมูล ขนาดแฟ้มข้อมูลจำนวนเข้าถึง วัน-เวลาเข้าถึงล่าสุด
1 sci66_220203.pdf 472.27 KB24 2025-10-29 10:02:38
ใช้เวลา
0.021101 วินาที

Wilawan Inchamnan.
Title Contributor Type
Gamification pedagogy trigger design for creative experiences in metaverse class room
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าพระนครเหนือ
Wilawan Inchamnan.

บทความ/Article
Determining the distinctiveness of learners with outlier detection ensembles
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าพระนครเหนือ
Wilawan Inchamnan.;Jesada Kajornrit.;Waraporn Jirapanthong.

บทความ/Article
Copyright 2000 - 2025 ThaiLIS Digital Collection Working Group. All rights reserved.
ThaiLIS is Thailand Library Integrated System
สนับสนุนโดย สำนักงานบริหารเทคโนโลยีสารสนเทศเพื่อพัฒนาการศึกษา
กระทรวงการอุดมศึกษา วิทยาศาสตร์ วิจัยและนวัตกรรม
328 ถ.ศรีอยุธยา แขวง ทุ่งพญาไท เขต ราชเทวี กรุงเทพ 10400 โทร. โทร. 02-232-4000
กำลัง ออน์ไลน์
ภายในเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 75
ภายนอกเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 2,049
รวม 2,124 คน

More info..
นอก ThaiLIS = 84,839 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสังกัดทบวงเดิม = 1,438 ครั้ง
มหาวิทยาลัยราชภัฏ = 140 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคล = 45 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเอกชน = 8 ครั้ง
หน่วยงานอื่น = 5 ครั้ง
สถาบันพระบรมราชชนก = 3 ครั้ง
รวม 86,478 ครั้ง
Database server :
Version 2.5 Last update 1-06-2018
Power By SUSE PHP MySQL IndexData Mambo Bootstrap
มีปัญหาในการใช้งานติดต่อผ่านระบบ UniNetHelp


Server : 8.199.134
Client : Not ThaiLIS Member
From IP : 216.73.216.124