แจ้งเอกสารไม่ครบถ้วน, ไม่ตรงกับชื่อเรื่อง หรือมีข้อผิดพลาดเกี่ยวกับเอกสาร ติดต่อที่นี่ ==>
หากไม่มีอีเมลผู้รับให้กรอก thailis-noc@uni.net.th ติดต่อเจ้าหน้าที่เจ้าของเอกสาร กรณีเอกสารไม่ครบหรือไม่ตรง

Online product review factors impacting hotel sales : a case study of Hotel entrepreneurs in Phuket, Thailand

LCSH: Kasetsart University -- Dissertations. Ph.D. (Business Administration) 2017
Classification :.LCCS: HF5415.1265
LCSH: Kasetsart University. Faculty of Business Administration -- Dissertations
LCSH: Internet marketing
LCSH: Hotels -- Marketing
LCSH: Hotels -- Thailand -- Phuket
LCSH: Marketing management
Abstract: The objectives of this research were to (1) explicate the impact of the quantitative and qualitative factors of product review systems on customer purchase decisions in the hotel industry; and (2) explain how hotel characteristics moderate the impact of quantitative and qualitative factors on customer purchase decision. The method of study is sequential mixed methods. The qualitative study was initiated first to provide insight and understanding about consumer behaviors that in turn develop the quantitative study. The qualitative study included interviewing 30 experienced Tripadvisor.com users regarding behaviors and influencing factors that impact purchase decision. Afterward, the quantitative section was performed by collecting review information of 29 hotels in Phuket from www.tripadvisor.com over a 2-year period, and by statistically testing this data with multiple linear regressions. The significance threshold of the test was set at .05. The overall findings indicate that the quantitative factors that significantly impact the customer purchase decision are the overall average rating of reviews, the volume of reviews, the valence of reviews, and the variance of reviews (p< .001). The results show that overall average rating of reviews and valence of reviews increase the purchase decision of customers while variance of reviews and volume of reviews decrease the customer purchase decision. Moreover, the finding classified by hotel characteristics reveals that not only the quantitative factors, but also the qualitative factors significantly impact customer purchase decision. The reviews generated by higher reputation members and reviews with high helpful votes have an impact on customer decisions specifically when making purchases with high and low priced hotels. Overall, the results suggest that the online product review system is valuable in signaling product quality. Furthermore, the quantitative aspects of online reviews are effective tools for indicating product quality.
Kasetsart University. Office of the University Library
Address: Bangkok
Email: tdckulib@ku.ac.th
Role: Thesis Advisor
Role: Thesis Co-Advisor
Role: Thesis Co-Advisor
Created: 2017
Modified: 2023-06-16
Issued: 2023-06-16
วิทยานิพนธ์/Thesis
application/pdf
URL: https://kasetsart.idm.oclc.org/login?url=https://www.lib.ku.ac.th/KUthesis/2560/itipoom-pro-all.pdf
CallNumber: HF5415.1265.I88
eng
Spatial: Thailand
Spatial: Phuket
©copyrights Kasetsart University
RightsAccess:
ลำดับที่.ชื่อแฟ้มข้อมูล ขนาดแฟ้มข้อมูลจำนวนเข้าถึง วัน-เวลาเข้าถึงล่าสุด
1 itipoom-pro-all.pdf 29.17 MB
ใช้เวลา
0.023816 วินาที

Ittipoom Promma
Title Contributor Type
Online product review factors impacting hotel sales : a case study of Hotel entrepreneurs in Phuket, Thailand
มหาวิทยาลัยเกษตรศาสตร์
Ittipoom Promma
Thirarut Worapishet
Tipparat Laohavichien
Anchalee Pichyangkul
วิทยานิพนธ์/Thesis
Thirarut Worapishet
Title Creator Type and Date Create
Marketing factors affecting decision making toward using internet banking in case of Krung Thai Bank Co.,Ltd. (KTB Online)
มหาวิทยาลัยเกษตรศาสตร์
Thirarut Worapishet
Chantima Rhoongsittichai
วิทยานิพนธ์/Thesis
Consumer perceptions of luxurious image towards estee lauder
มหาวิทยาลัยเกษตรศาสตร์
Thirarut Worapishet
Noppawan Pongsapipatana
วิทยานิพนธ์/Thesis
Consumer segmentation of a second home in green area by demographic factors and buying reasons : a case study Khaoyai area in Thailand
มหาวิทยาลัยเกษตรศาสตร์
Thirarut Worapishet
Nattida Kosol
วิทยานิพนธ์/Thesis
Marketing mix factors affecting consumers' buying decision of online jewelry shopping
มหาวิทยาลัยเกษตรศาสตร์
Chuenjit Changchenkit;Thirarut Worapishet
Chanisara Akarahirankul
วิทยานิพนธ์/Thesis
The effect of sexual suggestive food and beverage advertising on brand recall, attitude and purchase intention
มหาวิทยาลัยเกษตรศาสตร์
Thirarut Worapishet ;Thongchai Srivardhana
Pin Montreewasuwat
วิทยานิพนธ์/Thesis
Factors affecting consumers' retirement saving plan adoption decision : an empirical investigation
มหาวิทยาลัยเกษตรศาสตร์
Thirarut Worapishet;Samart Powpaka;Tipparat Laohavichien
Suchanya Saichana
วิทยานิพนธ์/Thesis
Online product review factors impacting hotel sales : a case study of Hotel entrepreneurs in Phuket, Thailand
มหาวิทยาลัยเกษตรศาสตร์
Thirarut Worapishet;Tipparat Laohavichien;Anchalee Pichyangkul
Ittipoom Promma
วิทยานิพนธ์/Thesis
Chinese online consumer towards thai designer brand lady cloths
มหาวิทยาลัยเกษตรศาสตร์
Chuenjit Changchenkit ;Thirarut Worapishet
Jiaohui Shi Jiaohui
วิทยานิพนธ์/Thesis
Customer perception on Thai passenger car's brand identity-case of toyota and MG
มหาวิทยาลัยเกษตรศาสตร์
Thirarut Worapishet;Thongchai Srivardhana
Yuhao Pei
วิทยานิพนธ์/Thesis
Tipparat Laohavichien
Title Creator Type and Date Create
Marketing factors influencing the consumer and business buying behavior toward barcode scanner in Bangkok
มหาวิทยาลัยเกษตรศาสตร์
Tipparat Laohavichien
Sirikanya Sodsangsuk
วิทยานิพนธ์/Thesis
Factors influencing consumer buying behavior and marketing mix in Thai eAuction websites
มหาวิทยาลัยเกษตรศาสตร์
Tipparat Laohavichien
Thitima Jiraratpisal
วิทยานิพนธ์/Thesis
An integrated framework of total quality management : the casual relationships, the moderating effects, and the mediating effects
มหาวิทยาลัยเกษตรศาสตร์
Bordin Rassameethes ;Tipparat Laohavichien ;Pornthep Anussornnitisarn
Atimon Yupakorn
วิทยานิพนธ์/Thesis
The relationship of sources of knowledge on knowledge creation : a study in Thai innovative companies
มหาวิทยาลัยเกษตรศาสตร์
Haruthai Numprasertchai ;Somchai Numprasertchai ;Tipparat Laohavichien
Khalid Bin Abdul Wahid
วิทยานิพนธ์/Thesis
Factors affecting consumers' retirement saving plan adoption decision : an empirical investigation
มหาวิทยาลัยเกษตรศาสตร์
Thirarut Worapishet;Samart Powpaka;Tipparat Laohavichien
Suchanya Saichana
วิทยานิพนธ์/Thesis
An integrative model of customer engagement process : the evidence of large commercial banks in Thailand
มหาวิทยาลัยเกษตรศาสตร์
Paitoon Chetthamrongchai;Kongkiti Phusavat;Tipparat Laohavichien
Benjarut Chaimankong
วิทยานิพนธ์/Thesis
Factors affecting supply chain integratiion and logistics performances for automotive parts manufacturing companies in Thailand
มหาวิทยาลัยเกษตรศาสตร์
Sawat Wanarat;Tipparat Laohavichien;Nawin Minakan
Chanakiat Samarnbutra
วิทยานิพนธ์/Thesis
Online product review factors impacting hotel sales : a case study of Hotel entrepreneurs in Phuket, Thailand
มหาวิทยาลัยเกษตรศาสตร์
Thirarut Worapishet;Tipparat Laohavichien;Anchalee Pichyangkul
Ittipoom Promma
วิทยานิพนธ์/Thesis
Anchalee Pichyangkul
Title Creator Type and Date Create
Online product review factors impacting hotel sales : a case study of Hotel entrepreneurs in Phuket, Thailand
มหาวิทยาลัยเกษตรศาสตร์
Thirarut Worapishet;Tipparat Laohavichien;Anchalee Pichyangkul
Ittipoom Promma
วิทยานิพนธ์/Thesis
Copyright 2000 - 2025 ThaiLIS Digital Collection Working Group. All rights reserved.
ThaiLIS is Thailand Library Integrated System
สนับสนุนโดย สำนักงานบริหารเทคโนโลยีสารสนเทศเพื่อพัฒนาการศึกษา
กระทรวงการอุดมศึกษา วิทยาศาสตร์ วิจัยและนวัตกรรม
328 ถ.ศรีอยุธยา แขวง ทุ่งพญาไท เขต ราชเทวี กรุงเทพ 10400 โทร. โทร. 02-232-4000
กำลัง ออน์ไลน์
ภายในเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 11
ภายนอกเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 2,694
รวม 2,705 คน

More info..
นอก ThaiLIS = 235,459 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสังกัดทบวงเดิม = 415 ครั้ง
มหาวิทยาลัยราชภัฏ = 325 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเอกชน = 171 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคล = 74 ครั้ง
หน่วยงานอื่น = 28 ครั้ง
สถาบันพระบรมราชชนก = 9 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสงฆ์ = 7 ครั้ง
รวม 236,488 ครั้ง
Database server :
Version 2.5 Last update 1-06-2018
Power By SUSE PHP MySQL IndexData Mambo Bootstrap
มีปัญหาในการใช้งานติดต่อผ่านระบบ UniNetHelp


Server : 8.199.134
Client : Not ThaiLIS Member
From IP : 216.73.216.124