แจ้งเอกสารไม่ครบถ้วน, ไม่ตรงกับชื่อเรื่อง หรือมีข้อผิดพลาดเกี่ยวกับเอกสาร ติดต่อที่นี่ ==>
หากไม่มีอีเมลผู้รับให้กรอก thailis-noc@uni.net.th ติดต่อเจ้าหน้าที่เจ้าของเอกสาร กรณีเอกสารไม่ครบหรือไม่ตรง

Attitudes of Thai primary students toward deductive approach in English grammar teaching

keyword: Attitude
; Thai primary students
; Deductive approach
; English grammar
Abstract: The purposes of this study were to investigate 1) the primary student’s attitudes toward the deductive method of teaching English grammar and 2) the preferred ways of Thai primary students to learn grammar. The subjects in this study were 66 students of the Intensive English Program at a private school in Bangkok, and the convenience sampling technique was used to obtain each subject for the study. The research instrument was a survey questionnaire comprising of two parts: (1) general information, (2) statements on attitudes toward deductive approach in teaching grammar and exploring students’ preferred ways to learn grammar. A Likert scale was used to determine the level of attitudes. Data were analyzed and calculated using the Statistical Package for the Social Science (SPSS) database to determine the percentage, mean, and standard deviation. The results of this study showed that students had a positive attitude towards the deductive grammar teaching method. Most students agreed that learning the rules and forms helps them understand the lesson better and learn grammar faster. They understand the English lesson better, especially when the teacher teaches in Thai, and the deductive grammar teaching method helps them remember the rules and usage of the language. The findings also showed that most students prefer to learn grammar by describing the rules and examples in the beginning and then practicing. They would like the teacher to explain the grammatical structure in Thai and practice translating from English to Thai. Also, most of the students agreed that learning grammar through various activities can improve language learning
Thammasat University. Thammasat University Library
Address: BANGKOK
Email: preserv@tu.ac.th
Role: advisor
Created: 2021
Modified: 2023-05-08
Issued: 2023-05-08
วิทยานิพนธ์/Thesis
application/pdf
eng
DegreeName: Master of Arts
©copyrights Thammasat University
RightsAccess:
ลำดับที่.ชื่อแฟ้มข้อมูล ขนาดแฟ้มข้อมูลจำนวนเข้าถึง วัน-เวลาเข้าถึงล่าสุด
1 11566kinnaree.pdf 1.11 MB
ใช้เวลา
0.034269 วินาที

Kinnaree Chairit
Title Contributor Type
Attitudes of Thai primary students toward deductive approach in English grammar teaching
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Kinnaree Chairit
Alisa Ratanapruks
วิทยานิพนธ์/Thesis
Alisa Ratanapruks
Title Creator Type and Date Create
A study of the English listening comprehension problems for EFL learners at the Faculty of ICT, Silpakorn University
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Alisa Ratanapruks
Chaisri Sriprom
วิทยานิพนธ์/Thesis
Listening comprehension abilities and strategies of mini-English program (MEP) and non-mini English program (Non-MEP) students : a study of Suankulab Wittayalai Nonthaburi School
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Alisa Ratanapruks
Nitchamon Khaowsaad
วิทยานิพนธ์/Thesis
Thai parental attitudes toward English learning in the bilingual primary program at Chokchai Rangsit School
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Alisa Ratanapruks
Vilasinee Trakonkul
วิทยานิพนธ์/Thesis
English language skill problems and needs of the Royal Thai Army in the infantry corps
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Alisa Ratanapruks
Apiwan Pinsaikeow
วิทยานิพนธ์/Thesis
Figures of speech in English song analysis: a case study of third year students in a private university in Thailand
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Alisa Ratanapruks
Locario, Alexis
วิทยานิพนธ์/Thesis
Investigating science and political science students English vocabulary learning strategies at a public university
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Alisa Ratanapruks
Charinna Suksawaeng
วิทยานิพนธ์/Thesis
Science teachers and learners attitudes toward content-based instruction: a case study of a bilingual primary school
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Alisa Ratanapruks
Titaporn Sardsangjun
วิทยานิพนธ์/Thesis
An investigation on using activity-based learning to enhance English speaking ability of primary 3 students in a private Bangkok school
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Alisa Ratanapruks
Chamaibhorn Suttanon
วิทยานิพนธ์/Thesis
English communication problems affecting Thai employees' performances in international online travel agencies
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Alisa Ratanapruks
Panita Phongpichitphoom
วิทยานิพนธ์/Thesis
Foreign visitors' satisfaction toward the English oral communication skills of Thai staff at museums in Bangkok
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Alisa Ratanapruks
Natthanan Jiranithiroj
วิทยานิพนธ์/Thesis
The needs of English proficiency of Thai social commerce entrepreneurs
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Alisa Ratanapruks
Cananud Srilea
วิทยานิพนธ์/Thesis
Listening problems of matthayom 3 ISME program students at a Thai secondary school
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Alisa Ratanapruks
Chutimadee Chaibao
วิทยานิพนธ์/Thesis
Foreign language speaking anxiety: a study of employees at POSCO Thailand Company Limited
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Alisa Ratanapruks
Chadapron Aoibumrung
วิทยานิพนธ์/Thesis
Effects of computer-assisted instruction on vocabulary achievement of Kindergarten students at Suwawan Kindergarten School
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Alisa Ratanapruks
Supawadee Sartjeenpong
วิทยานิพนธ์/Thesis
APIU learners' attitudes toward using English movies for developing listening comprehension skills
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Alisa Ratanapruks
Anyarat Worrawattananukul
วิทยานิพนธ์/Thesis
A survey of beliefs and practices in teaching vocabulary learning strategies of Thai EFL high school teachers in Maha Sarakham, Thailand
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Alisa Ratanapruks
Ratiporn Panduangkaew
วิทยานิพนธ์/Thesis
Foreign tourists' satisfaction towards English oral communication with Thai vendors in Bangkok
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Alisa Ratanapruks
Sittisak Leelaviriyawong
วิทยานิพนธ์/Thesis
The learners' attitudes toward the use of English language movies with Thai subtitles and English subtitles to improve listening comprehension skills
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Alisa Ratanapruks
Phenprapa Suetrong
วิทยานิพนธ์/Thesis
English listening comprehension problems of employees at an international automotive company in Thailand
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Alisa Ratanapruks
Tanawan Julamonthol
วิทยานิพนธ์/Thesis
Motivation in English language learning of trading card game players in the city of Phetchaburi
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Alisa Ratanapruks
Ekamon Chalachai
วิทยานิพนธ์/Thesis
English speaking anxiety of Thai junior high school students in Kanchanaburi province
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Alisa Ratanapruks
Pichawee Lerttawisub
วิทยานิพนธ์/Thesis
Refusal strategies of Thai cabin crew of a Thai low-cost airline
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Alisa Ratanapruks
Nattawut Chawinkul
วิทยานิพนธ์/Thesis
An exploration of attitudes towards English learning of Thai high school students in three different programs
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Alisa Ratanapruks
Patteera Boonnoon
วิทยานิพนธ์/Thesis
A study of English communication problems in listening and speaking of third-year students majoring in English at a public university in Bangkok
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Alisa Ratanapruks
Jutarat Cherdchoopong
วิทยานิพนธ์/Thesis
Problems in English listening comprehension of Thai naval cadets
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Alisa Ratanapruks
Kaewkwan Imvidhaya
วิทยานิพนธ์/Thesis
English oral communication needs analysis of Thai vendors on Khaosan Road
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Alisa Ratanapruks
Weerapat Phonsomboon
วิทยานิพนธ์/Thesis
A study of the English development needs and problems of support staff at a Thai university in Nakhon Pathom Province
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Alisa Ratanapruks
Sirinan Surakkitthikul
วิทยานิพนธ์/Thesis
Attitudes of Thai primary students toward deductive approach in English grammar teaching
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Alisa Ratanapruks
Kinnaree Chairit
วิทยานิพนธ์/Thesis
A survey of learning styles in English language learning of middle school students (grades 7 and 9) at a public school in Rayong Province
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Alisa Ratanapruks
Prapatsorn Bunlueket
วิทยานิพนธ์/Thesis
Copyright 2000 - 2025 ThaiLIS Digital Collection Working Group. All rights reserved.
ThaiLIS is Thailand Library Integrated System
สนับสนุนโดย สำนักงานบริหารเทคโนโลยีสารสนเทศเพื่อพัฒนาการศึกษา
กระทรวงการอุดมศึกษา วิทยาศาสตร์ วิจัยและนวัตกรรม
328 ถ.ศรีอยุธยา แขวง ทุ่งพญาไท เขต ราชเทวี กรุงเทพ 10400 โทร. โทร. 02-232-4000
กำลัง ออน์ไลน์
ภายในเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 4
ภายนอกเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 3,899
รวม 3,903 คน

More info..
นอก ThaiLIS = 194,919 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสังกัดทบวงเดิม = 1,625 ครั้ง
มหาวิทยาลัยราชภัฏ = 487 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคล = 79 ครั้ง
หน่วยงานอื่น = 23 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเอกชน = 17 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสงฆ์ = 8 ครั้ง
สถาบันพระบรมราชชนก = 5 ครั้ง
รวม 197,163 ครั้ง
Database server :
Version 2.5 Last update 1-06-2018
Power By SUSE PHP MySQL IndexData Mambo Bootstrap
มีปัญหาในการใช้งานติดต่อผ่านระบบ UniNetHelp


Server : 8.199.134
Client : Not ThaiLIS Member
From IP : 216.73.216.212