แจ้งเอกสารไม่ครบถ้วน, ไม่ตรงกับชื่อเรื่อง หรือมีข้อผิดพลาดเกี่ยวกับเอกสาร ติดต่อที่นี่ ==>
หากไม่มีอีเมลผู้รับให้กรอก thailis-noc@uni.net.th ติดต่อเจ้าหน้าที่เจ้าของเอกสาร กรณีเอกสารไม่ครบหรือไม่ตรง

The influence of artist authenticity on consumers perceptions and behavioral intentions across genders in China s art market

Sears: Artwork
Sears: Consumer behaviour
ThaSH: Marketing research
Abstract: Although the Chinese art market is a huge industry, marketing researchers have not yet fully explored the factors that drive consumers to buy artwork. This research draws on real research in the fields of art, marketing and psychology, and explores the influence of artists' perception of motivation on consumers' motivation and behavior. This study applies 518 participants from Chengdu, China as a sample. 500 valid questionnaires were collected. SPSS and AMOS are used for data analysis, and a structural equation model is used for regression analysis. The results show that the authenticity of an artist affects consumers' attitudes towards artists, and in turn, affects consumers' evaluation of artists' works and their behavioral intentions. In addition, studies have shown that women and men have different evaluations of artwork. Researchers believe that information about the artist who created a particular work is an important aspect that consumers need to consider.
Rajamangala University of Technology Krungthep
Address: Bangkok
Email: library.oarit@mail.rmutk.ac.th
Role: advisor
Created: 2021
Modified: 2023-04-01
Issued: 2023-04-01
วิทยานิพนธ์/Thesis
application/pdf
eng
©copyrights Rajamangala Universiry of Technology Krungthep
RightsAccess:
ลำดับที่.ชื่อแฟ้มข้อมูล ขนาดแฟ้มข้อมูลจำนวนเข้าถึง วัน-เวลาเข้าถึงล่าสุด
1 Jiquian Liang_2021.pdf 882.47 KB11 2025-05-26 15:38:06
ใช้เวลา
0.038384 วินาที

Liang, Jiquin
Title Contributor Type
The influence of artist authenticity on consumers perceptions and behavioral intentions across genders in China s art market
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคลกรุงเทพ
Liang, Jiquin
Arti Pandey
วิทยานิพนธ์/Thesis
Arti Pandey
Title Creator Type and Date Create
The influence of artist authenticity on consumers perceptions and behavioral intentions across genders in China s art market
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคลกรุงเทพ
Arti Pandey
Liang, Jiquin
วิทยานิพนธ์/Thesis
Copyright 2000 - 2025 ThaiLIS Digital Collection Working Group. All rights reserved.
ThaiLIS is Thailand Library Integrated System
สนับสนุนโดย สำนักงานบริหารเทคโนโลยีสารสนเทศเพื่อพัฒนาการศึกษา
กระทรวงการอุดมศึกษา วิทยาศาสตร์ วิจัยและนวัตกรรม
328 ถ.ศรีอยุธยา แขวง ทุ่งพญาไท เขต ราชเทวี กรุงเทพ 10400 โทร. โทร. 02-232-4000
กำลัง ออน์ไลน์
ภายในเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 4
ภายนอกเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 10,330
รวม 10,334 คน

More info..
นอก ThaiLIS = 376,881 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสังกัดทบวงเดิม = 28 ครั้ง
มหาวิทยาลัยราชภัฏ = 21 ครั้ง
หน่วยงานอื่น = 2 ครั้ง
รวม 376,932 ครั้ง
Database server :
Version 2.5 Last update 1-06-2018
Power By SUSE PHP MySQL IndexData Mambo Bootstrap
มีปัญหาในการใช้งานติดต่อผ่านระบบ UniNetHelp


Server : 8.199.134
Client : Not ThaiLIS Member
From IP : 216.73.216.104