แจ้งเอกสารไม่ครบถ้วน, ไม่ตรงกับชื่อเรื่อง หรือมีข้อผิดพลาดเกี่ยวกับเอกสาร ติดต่อที่นี่ ==>
หากไม่มีอีเมลผู้รับให้กรอก thailis-noc@uni.net.th ติดต่อเจ้าหน้าที่เจ้าของเอกสาร กรณีเอกสารไม่ครบหรือไม่ตรง

The impact of the price partition of food and delivery fee on consumer perception and decision to purchase food via online food application

keyword: Price partition
; Choice
; Fairness perception
; Food delivery
Abstract: The proposal of this study is to investigate the effect of price partitioning on consumer’s choice of purchase decision and fairness perception of price in food delivery industry. Several researches have been indicating the direct impact of price partitioning on increasing consumer’s product demand and intention to purchase by lowering the recalling of product’s total price (Morwitz et al., 1998 ; Xia & Monroe, 2004). Furthermore, in price partitioning, the consumer also has a different acceptance of price sensitivity, price toleration and the judgment of fairness which mainly based on the perceived of benefit component as well as their experience and expectation (Kahneman et al, 1986 ; Herrmann et al, 2007). In this study, the focus was on effect of price partition. The data collection was done by using online questionnaire survey with Thai consumers as the target respondents in which were randomly given one of the two set of price partitioning scenario and requested to respond attitude and perception of choice and fairness perception. Hence, quantitative approach was applied through online questionnaire survey. Furthermore, the data collection was analyzed by using SPSS program of one-way Anova, Chi-square, and Crosstabulation in finding the influence and the significant of price partitioning. The finding of this research showed that price partitioning, especially on the delivery surcharge component, has a significant effect on the consumer’s choice of purchase decision and fairness perception of price
Thammasat University. Thammasat University Library
Address: BANGKOK
Email: preserv@tu.ac.th
Role: advisor
Created: 2021
Modified: 2023-03-03
Issued: 2023-03-03
วิทยานิพนธ์/Thesis
application/pdf
eng
©copyrights Thammasat University
RightsAccess:
ลำดับที่.ชื่อแฟ้มข้อมูล ขนาดแฟ้มข้อมูลจำนวนเข้าถึง วัน-เวลาเข้าถึงล่าสุด
1 10816chanikarn.pdf 2.53 MB
ใช้เวลา
0.030426 วินาที

Chanikarn Hinkaengkraeng
Title Contributor Type
The impact of the price partition of food and delivery fee on consumer perception and decision to purchase food via online food application
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Chanikarn Hinkaengkraeng
Alisara Charinsarn
วิทยานิพนธ์/Thesis
Alisara Charinsarn
Title Creator Type and Date Create
The effect of promotional message framing on consumer response : price discount vs cashback
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Alisara Charinsarn
Chanattha Pornvanitchakit
วิทยานิพนธ์/Thesis
The effect of scarcity and popularity messages on purchase intention, purchase acceleration and in-group and out-of-group word of mouth
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Alisara Charinsarn
Pongpijak Hinchiranan
วิทยานิพนธ์/Thesis
Message framing impact on green behavior : the decision to pay more for biodegradable packaging in food application context
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Alisara Charinsarn
Theemaporn Lourungreungdej
วิทยานิพนธ์/Thesis
The impact of the price partition of food and delivery fee on consumer perception and decision to purchase food via online food application
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Alisara Charinsarn
Chanikarn Hinkaengkraeng
วิทยานิพนธ์/Thesis
Consumer intention to buy products from a country in war zone
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Alisara Charinsarn
Chalisa Prateepkongcharoen
วิทยานิพนธ์/Thesis
Copyright 2000 - 2025 ThaiLIS Digital Collection Working Group. All rights reserved.
ThaiLIS is Thailand Library Integrated System
สนับสนุนโดย สำนักงานบริหารเทคโนโลยีสารสนเทศเพื่อพัฒนาการศึกษา
กระทรวงการอุดมศึกษา วิทยาศาสตร์ วิจัยและนวัตกรรม
328 ถ.ศรีอยุธยา แขวง ทุ่งพญาไท เขต ราชเทวี กรุงเทพ 10400 โทร. โทร. 02-232-4000
กำลัง ออน์ไลน์
ภายในเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 1
ภายนอกเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 2,664
รวม 2,665 คน

More info..
นอก ThaiLIS = 36,586 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสังกัดทบวงเดิม = 8 ครั้ง
มหาวิทยาลัยราชภัฏ = 5 ครั้ง
รวม 36,599 ครั้ง
Database server :
Version 2.5 Last update 1-06-2018
Power By SUSE PHP MySQL IndexData Mambo Bootstrap
มีปัญหาในการใช้งานติดต่อผ่านระบบ UniNetHelp


Server : 8.199.134
Client : Not ThaiLIS Member
From IP : 216.73.216.33