แจ้งเอกสารไม่ครบถ้วน, ไม่ตรงกับชื่อเรื่อง หรือมีข้อผิดพลาดเกี่ยวกับเอกสาร ติดต่อที่นี่ ==>
หากไม่มีอีเมลผู้รับให้กรอก thailis-noc@uni.net.th ติดต่อเจ้าหน้าที่เจ้าของเอกสาร กรณีเอกสารไม่ครบหรือไม่ตรง

Using situational teaching method in learning Chinese speaking skill of grade 8 Thai students

ThaSH: Chinese language -- Spoken Chinese
ThaSH: Chinese language -- Study and teaching -- Foreign speakers
ThaSH: Learning Strategies
Abstract: This mixed methods study was conducted to examine the effectiveness of Situational Teaching Method (STM) on grade 8 Thai students’ Chinese speaking skill achievement and investigate grade 8 Thai students’ satisfaction towards the use of the STM in learning Chinese speaking skill. The study was conducted in one of the schools in Thailand with 17 students over the period of four weeks. The quantitative data was collected through learning achievement tests (pretest and posttest). The qualitative data was collected from classroom observation and semi-structured interview. The analysis of the pretest and posttest scores through mean, standard deviation, and t-test showed that the students had improved their scores in posttest as compared to pretest. The mean (x̅) difference of 1.47 between pretest (x̅ 1.71) and posttest (x̅ 3.18) indicated that the use of STM improved the students’ learning achievement. Moreover, the data collected from classroom observation and semi-structured interview revealed that the students had positive satisfaction in using STM to improve Chinese speaking skill. The mean (x̅) rating of the classroom observation was 3.50 to 4 out of 4, which was rated as ‘good’ and ‘excellent’ on the Likert scale. This stated that students were motivated and satisfied to use STM to improve Chinese speaking skill. It had also developed their interest in the subject. Therefore, this study recommended using STM as one of the learning strategies to improve the academic achievement and satisfaction in learning Chinese speaking skill
Rangsit University Library
Address: Pathumthani
Email: library@rsu.ac.th
Role: อาจารย์ที่ปรึกษา
Created: 2021
Modified: 2025-02-28
Issued: 2023-01-30
วิทยานิพนธ์/Thesis
application/pdf
eng
©copyrights Rangsit University
RightsAccess:
ลำดับที่.ชื่อแฟ้มข้อมูล ขนาดแฟ้มข้อมูลจำนวนเข้าถึง วัน-เวลาเข้าถึงล่าสุด
1 YIFAN JIANG.pdf 3.12 MB
ใช้เวลา
0.096397 วินาที

Yifan Jiang
Title Contributor Type
Using situational teaching method in learning Chinese speaking skill of grade 8 Thai students
มหาวิทยาลัยรังสิต
Yifan Jiang
Nipaporn Chalemnirundorn,
วิทยานิพนธ์/Thesis
Nipaporn Chalemnirundorn,
Title Creator Type and Date Create
Using situational teaching method in learning Chinese speaking skill of grade 8 Thai students
มหาวิทยาลัยรังสิต
Nipaporn Chalemnirundorn,
Yifan Jiang
วิทยานิพนธ์/Thesis
Copyright 2000 - 2025 ThaiLIS Digital Collection Working Group. All rights reserved.
ThaiLIS is Thailand Library Integrated System
สนับสนุนโดย สำนักงานบริหารเทคโนโลยีสารสนเทศเพื่อพัฒนาการศึกษา
กระทรวงการอุดมศึกษา วิทยาศาสตร์ วิจัยและนวัตกรรม
328 ถ.ศรีอยุธยา แขวง ทุ่งพญาไท เขต ราชเทวี กรุงเทพ 10400 โทร. โทร. 02-232-4000
กำลัง ออน์ไลน์
ภายในเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 2
ภายนอกเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 2,594
รวม 2,596 คน

More info..
นอก ThaiLIS = 62,075 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสังกัดทบวงเดิม = 29 ครั้ง
หน่วยงานอื่น = 5 ครั้ง
มหาวิทยาลัยราชภัฏ = 3 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสงฆ์ = 2 ครั้ง
รวม 62,114 ครั้ง
Database server :
Version 2.5 Last update 1-06-2018
Power By SUSE PHP MySQL IndexData Mambo Bootstrap
มีปัญหาในการใช้งานติดต่อผ่านระบบ UniNetHelp


Server : 8.199.134
Client : Not ThaiLIS Member
From IP : 216.73.216.46