แจ้งเอกสารไม่ครบถ้วน, ไม่ตรงกับชื่อเรื่อง หรือมีข้อผิดพลาดเกี่ยวกับเอกสาร ติดต่อที่นี่ ==>
หากไม่มีอีเมลผู้รับให้กรอก thailis-noc@uni.net.th ติดต่อเจ้าหน้าที่เจ้าของเอกสาร กรณีเอกสารไม่ครบหรือไม่ตรง

Investigating Perception of Teacher's Autonomy Support on Creativity of Junior High School Students : Comparison of Urban Schools and Rural Schools from Shaanxi Province of China

ThaSH: Achievement motivation -- Research
ThaSH: Teacher-student relationships -- Research
ThaSH: High school students -- China -- Research
ThaSH: China-ASEAN International College -- 2021
Abstract: This study aims to examine how personality traits and environmental factors affect junior high school students' creativity and to determine if those influences differ between students who attend urban and rural schools. The key variables considered in the investigation are the perceived teacher's autonomy support, students' intrinsic motivation, and cognitive flexibility. The Componential Theory of Creativity, Ecosystem Model of Creativity, and Self-Determination Theory will serve as the foundation for the theoretical framework proposed in this study to illustrate the relationship between students' intrinsic motivation, cognitive flexibility, and perceived teacher's autonomy support on their creativity. A total of 765 Samples of junior high school students in Shaanxi Province, western China, were obtained using a cluster sampling method and the variables that were assessed included students' intrinsic motivation, cognitive flexibility, perceived teacher’s autonomy support, and creativity. The study employed structural equation modelling and multi-group comparative analysis to validate the research hypothesis, and the results showed that:1) Perceived teacher autonomy support, intrinsic motivation, and cognitive flexibility can positively predict junior high school students' creativity; 2) Cognitive flexibility partially mediates the relationship between intrinsic motivation and creativity; 3) Intrinsic motivation partially mediates the relationship between perceived teachers' autonomy support and creativity; 4) Intrinsic motivation and cognitive flexibility seriously mediate the role of perceived teachers' autonomy support on creativity, and 5) In the whole structural equation model, the relationship between perceived teachers' autonomy support and intrinsic motivation differs between urban and rural schools. The impact of perceived teachers' autonomy support on intrinsic motivation is more substantial in schools. These results in this study provided empirical evidence to support self-determination theory and componential theory of creativity and holds important implications for practice of cultivating junior middle school students' creativity.
Dhurakij Pundit University. Learning Center and Library.
Address: BANGKOK
Email: library@dpu.ac.th
Role: Dissertation Principle Supervisor
Modified: 2565-12-20
Created: 2022
Issued: 2022-12-19
วิทยานิพนธ์/Thesis
application/pdf
eng
©copyrights Dhurakij Pundit University
RightsAccess:
ลำดับที่.ชื่อแฟ้มข้อมูล ขนาดแฟ้มข้อมูลจำนวนเข้าถึง วัน-เวลาเข้าถึงล่าสุด
1 Ruini.Wan.pdf 3.72 MB
ใช้เวลา
0.220461 วินาที

Ruini Wang
Title Contributor Type
Investigating Perception of Teacher\'s Autonomy Support on Creativity of Junior High School Students : Comparison of Urban Schools and Rural Schools from Shaanxi Province of China
มหาวิทยาลัยธุรกิจบัณฑิตย์
Ruini Wang
Yuan-cheng Chang
วิทยานิพนธ์/Thesis
Yuan-cheng Chang
Title Creator Type and Date Create
The Influence of Savoring on Innovative Behavior of University Teachers : The Mediating Effect of Creative Self-Efficacy and Aesthetic Experience
มหาวิทยาลัยธุรกิจบัณฑิตย์
Yuan-Cheng Chang
Lingke Kong
วิทยานิพนธ์/Thesis
Students Family Support Peer Relationships and Learning Motivation and Teacher Fairness Have an Influence on The Victims of Bullying in the Middle School of Hong Kong
มหาวิทยาลัยธุรกิจบัณฑิตย์
Yuan-Cheng Chang
Zhao Ruobing
วิทยานิพนธ์/Thesis
Investigating Perception of Teacher\'s Autonomy Support on Creativity of Junior High School Students : Comparison of Urban Schools and Rural Schools from Shaanxi Province of China
มหาวิทยาลัยธุรกิจบัณฑิตย์
Yuan-cheng Chang
Ruini Wang
วิทยานิพนธ์/Thesis
Copyright 2000 - 2025 ThaiLIS Digital Collection Working Group. All rights reserved.
ThaiLIS is Thailand Library Integrated System
สนับสนุนโดย สำนักงานบริหารเทคโนโลยีสารสนเทศเพื่อพัฒนาการศึกษา
กระทรวงการอุดมศึกษา วิทยาศาสตร์ วิจัยและนวัตกรรม
328 ถ.ศรีอยุธยา แขวง ทุ่งพญาไท เขต ราชเทวี กรุงเทพ 10400 โทร. โทร. 02-232-4000
กำลัง ออน์ไลน์
ภายในเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 7
ภายนอกเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 3,371
รวม 3,378 คน

More info..
นอก ThaiLIS = 48,540 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสังกัดทบวงเดิม = 58 ครั้ง
มหาวิทยาลัยราชภัฏ = 4 ครั้ง
หน่วยงานอื่น = 1 ครั้ง
รวม 48,603 ครั้ง
Database server :
Version 2.5 Last update 1-06-2018
Power By SUSE PHP MySQL IndexData Mambo Bootstrap
มีปัญหาในการใช้งานติดต่อผ่านระบบ UniNetHelp


Server : 8.199.134
Client : Not ThaiLIS Member
From IP : 216.73.216.101