แจ้งเอกสารไม่ครบถ้วน, ไม่ตรงกับชื่อเรื่อง หรือมีข้อผิดพลาดเกี่ยวกับเอกสาร ติดต่อที่นี่ ==>
หากไม่มีอีเมลผู้รับให้กรอก thailis-noc@uni.net.th ติดต่อเจ้าหน้าที่เจ้าของเอกสาร กรณีเอกสารไม่ครบหรือไม่ตรง

Development of a Model for Enhancing the Learning Skills of Students in Early Childhood Education using a Community-based Case Study on Child Development Centers in Nakhon Nayok Province

keyword: enhancing learning skills
; community-based learning
; child development center
Abstract: This research aims to develop a model for enhancing the learning skill of Students in Early Childhood Education using community-based learning. For the developing of the model, a case study of child development centers in Nakhon Nayok province has been conducted. Later a broader study throughout the central region of Thailand has been conducted in order to assess the effectiveness of the model. The research methodology consists of two steps: 1) Developing the model using document synthesis and an in-depth interview with fifteen experts in early childhood education management using a structured interview. The suitability of the model was examined by 10 experts forming a focus group. Then the feasibility of applying the model in educational management has been examined using questionnaires. The population was 156 people, consisting of the heads of child development centers and academic officers under the jurisdiction of the local administrative organization, Nakhon Nayok Province. 2) The effectiveness of the model has been examined by using confirmatory factor analysis of a sample group of 560 people, which derived from multi-stage sampling, consisting of the heads of child development centers in the central region. The questionnaire with 50 questions had a reliability value of 0.98.The findings are as follows:1. The model is suitable. It consists of 3 main components and 9 sub-components. The first main component is preparation, which includes 1) a community potential analysis, 2) a curriculum preparation/learning management plan, 3) teacher readiness preparation and 4) educating parents. The second main component is learning management, consisting of 1) physical and movement development, 2) emotional and mental aspects, 3) social aspects, and 4) intelligence. The third main component is learning assessment. The indicators for all components range in the average between 3.62 - 4.28, and hence show the suitability of the developed model.2. The efficiency of the model was consistent with the empirical data based on the chi-square value 23.65, with 16 degrees of freedom and a probability value of .09. Every variable component is positive, with values ranging from 0.89 to 0.94 with statistical significance at the level of .01.
Address: BURIRAM
Email: library@bru.ac.th
Created: 2563
Modified: 2565-11-11
Issued: 2565-11-11
บทความ/Article
application/pdf
BibliograpyCitation : มนุษยสังคมสาร (มสส.) คณะมนุษยศาสตร์และสังคมศาสตร์ ปีที่ 18 ฉบับที่ 2 (2563): พฤษภาคม - สิงหาคม หน้าที่ 153-172
eng
©copyrights Buriram Rajabhat University
RightsAccess:
ลำดับที่.ชื่อแฟ้มข้อมูล ขนาดแฟ้มข้อมูลจำนวนเข้าถึง วัน-เวลาเข้าถึงล่าสุด
1 3581.pdf 380.4 KB10 2024-09-26 13:01:34
ใช้เวลา
0.024192 วินาที

Chaiyot Chaoranong
Title Contributor Type
Development of a Model for Enhancing the Learning Skills of Students in Early Childhood Education using a Community-based Case Study on Child Development Centers in Nakhon Nayok Province
มหาวิทยาลัยราชภัฏบุรีรัมย์
Chaiyot Chaoranong

บทความ/Article
Copyright 2000 - 2025 ThaiLIS Digital Collection Working Group. All rights reserved.
ThaiLIS is Thailand Library Integrated System
สนับสนุนโดย สำนักงานบริหารเทคโนโลยีสารสนเทศเพื่อพัฒนาการศึกษา
กระทรวงการอุดมศึกษา วิทยาศาสตร์ วิจัยและนวัตกรรม
328 ถ.ศรีอยุธยา แขวง ทุ่งพญาไท เขต ราชเทวี กรุงเทพ 10400 โทร. โทร. 02-232-4000
กำลัง ออน์ไลน์
ภายในเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 0
ภายนอกเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 1,725
รวม 1,725 คน

More info..
นอก ThaiLIS = 3,654 ครั้ง
รวม 3,654 ครั้ง
Database server :
Version 2.5 Last update 1-06-2018
Power By SUSE PHP MySQL IndexData Mambo Bootstrap
มีปัญหาในการใช้งานติดต่อผ่านระบบ UniNetHelp


Server : 8.199.134
Client : Not ThaiLIS Member
From IP : 216.73.216.33