แจ้งเอกสารไม่ครบถ้วน, ไม่ตรงกับชื่อเรื่อง หรือมีข้อผิดพลาดเกี่ยวกับเอกสาร ติดต่อที่นี่ ==>
หากไม่มีอีเมลผู้รับให้กรอก thailis-noc@uni.net.th ติดต่อเจ้าหน้าที่เจ้าของเอกสาร กรณีเอกสารไม่ครบหรือไม่ตรง
Table './tdc/tbl_dc_meta_control_57' is marked as crashed and last (automatic?) repair failed

Designing a social media marketing strategy and platform to expand new customers of Lai Mei Plastic Surgery Hospital in China
การออกแบบกลยุทธ์การทําตลาดบนสังคมออนไลน์และแพลตฟอร์มเพื่อขยายฐานลูกค้าใหม่ของโรงพยาบาลศัลยกรรมตกแต่งไหลเม่ย ประเทศจีน

Name: Yue Feng
LCSH: Hospitals -- Marketing
LCSH: Beauty culture -- Marketing
LCSH: Social media -- Marketing
LCSH: Online social networks
LCSH: Lai Mei Plastic Surgery Hospital
Abstract: China's aesthetic medicine industry is in a step of rapidly development compared with the global market, especially since the number of small and medium-sized plastic hospitals has grown rapidly in recent years. Due to the increase of competitors, malicious price war poses great challenges for those hospitals to acquire customers. In addition, the COVID-19 outbreak poses a threat even worse than the cut-throat competition to plastic hospitals. The outbreak of the epidemic and fierce competition makes the plastic surgery hospitals, which mainly acquire customers offline, face great challenges. China's Internet user base is huge and social media use has become a daily habit. Although almost all small and medium-sized plastic hospitals use social media as an important channel to contact customers, few hospitals integrate social media into their existing business activities. Therefore, the aim of this paper is to plan its own social media strategy for those hospitals to acquire more customers through this way, thus reducing their dependence on traditional offline customer acquisition. A qualitative research method was adopted in this study, and six managers from the marketing department of the target company were interviewed. The social media strategyg based on expert interviews is combined with the business model of the target company to explore the update and change of the existing business model brought by the application of social media strategy. The integration of multi business model makes the social media strategy more diver sified. Research has found that the value delivered by social media must match the goals of social media. The value delivered by social media strategy to users also comes from analyzing users’ needs. At the same time, the results also showed the importance of setting clear goals, choosing appropriate social media platforms, and paying more attention to human resources and so on. It also allows the company to focus on certain points when designing social media strategy.
Abstract: อุตสาหกรรมเวชศาสตร์ความงามของจีนอยูในขั้นตอนของการพัฒนาอย่างรวดเร็วเมื่อเทียบกับตลาดโลก โดยเฉพาะอย่างยิ่งกับโรงพยาบาลศัลยกรรมตกแต่งทั้งขนาดเล็กและขนาดกลางที่ เติบโตอยางรวดเร็วในช่วงไม่กี่ปีที่ผ่านมา เนื่องจากการแข่งขันที่เพิ่มสูงขึ้น สงครามของราคาที่เป็นอันตรายจึงเป็นความท้าทายอย่างมากสําหรับโรงพยาบาลเหล่านี้ในการหาลูกค้า นอกจากนี้สถานการณ์การแพร่ระบาดของโควิด- 19 นั้น ยังเป็นภัยคุกคามที่เลวร้ายยิงกว่าการแข่งขันตัดราคาในโรงพยาบาลศัลยกรรมตกแต่ง อีกด้วยการระบาดของโรคระบาดและการแข่งขันที่รุนแรงนั้นส่งผลให้โรงพยาบาล ศัลยกรรมตกแต่งซึ่งดึงดูดลูกค้าแบบออฟไลน์เป็นหลักนั้นต้องเผชิญกับความท้าทายที่ยิ่งใหญ่ ซึ่งฐานผู้ใช้อินเทอร์เน็ตของจีนนั้นมีขนาดใหญ่มากและการใช้โซเชียลมีเดียได้กลายเป็นกิจวัตประจําวันถึงแม้ว่าโรงพยาบาลขนาดเล็กและขนาดกลางทั้งหมดจะใช้โซเชียลมีเดียเป็ นช่องทางสําคัญในการติดต่อลูกค้าแต่ยังมีโรงพยาบาลศัลยกรรมตกแต่งเพียงไม่กี่แห่งที่ได้รวมโซเชียลมีเดียเข้ากับกิจกรรมทางธุรกิจที่มี อยู่ ดังนั้น วัตถุประสงค์ของการศึกษาครั้งนี้ คือการออกแบบกลยุทธ์โซเชียลมีเดียของตนเองเพื่อให้โรงพยาบาลนั้นสามารถเข้าถึงฐานลูกค้าได้มากขึ้น ด้วยวิธีนี้จึงลดการพึ่งพาซึ่งการได้มาของลูกค้าออฟไลน์ในรูปแบบเดิม โดยการวิจัยเชิงคุณภาพได้นํามาใช้ในการศึกษานี้และการสัมภาษณ์ผู้จัดการสองท่านจากฝ่ายการตลาดของบริษัทเป้าหมาย กลยุทธ์โซเชียลมีเดียจากการสัมภาษณ์ของผู้เชี่ยวชาญ ผสมผสานกบัรูปแบบธุรกิจของบริษัทเป้าหมาย เพื่อสํารวจการปรับปรุงและการเปลี่ยนแปลงของรูปแบบธุรกิจที่มีอยูซึ่งนําโดยการประยุกต์ใช้กลยุทธ์โซเชียลมีเดีย การบูรณาการของโมเดลธุรกิจที่หลากหลายทําให้กลยุทธ์โซเชียลมีเดียนั้นมีความ หลากหลายมากยิงขึ้น จากการวิจัยพบว่า คุณค่าที่ส่งมอบโดยโซเชียลมีเดียนั้นต้องตรงกบเป้าหมายของโซเชียลมีเดีย คุณค่าที่ส่งมอบโดยโซเชียลมีเดียสู่ผู้ใช้นั้นยังมาจากการวิเคราะห์ความต้องการของผู้ใช้อีกด้วยในขณะเดียวกนผลการวิจัยยังแสดงให้เห็นถึงความสําคัญของการจัดวางเป้าหมายที่ชัดเจน การเลือกแพลตฟอร์มโซเชียลมีเดียที่เหมาะสม และให้ความสําคัญกบทรัพยากรมนุษย์มากขึ้น เป็นต้น อีกทั้งยังช่วยให้บริษัทสามารถเน้นบางจุดเมื่อออกแบบกลยุทธ์โซเชียลมีเดีย
Chiang Mai University. Library
Address: CHIANG MAI
Email: cmulibref@cmu.ac.th
Role: Chairman
Role: Member
Role: Member
Created: 2022
Modified: 2022-10-30
Issued: 2022-10-30
วิทยานิพนธ์/Thesis
application/pdf
eng
DegreeName: Master of Science
©copyrights Chiang Mai University
RightsAccess:
ลำดับที่.ชื่อแฟ้มข้อมูล ขนาดแฟ้มข้อมูลจำนวนเข้าถึง วัน-เวลาเข้าถึงล่าสุด
1 632132017.pdf 3.53 MB4 2025-02-24 10:59:54
ใช้เวลา
0.039536 วินาที

Yue Feng
Title Contributor Type
Designing a social media marketing strategy and platform to expand new customers of Lai Mei Plastic Surgery Hospital in China
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Yue Feng
Phoommhiphat Pongpruttikul
Danaitun Pongpatcharatrontep
Manissaward Jintapitak
วิทยานิพนธ์/Thesis
Phoommhiphat Pongpruttikul
Title Creator Type and Date Create
Knowledge mapping of the newborn intensive care unit using social network analysis
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Phoommhiphat Pongpruttikul;Danaitun Pongpatcharatrontep;Achara Khamaksorn
Meini Wang
วิทยานิพนธ์/Thesis
Designing a social media marketing strategy and platform to expand new customers of Lai Mei Plastic Surgery Hospital in China
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Phoommhiphat Pongpruttikul;Danaitun Pongpatcharatrontep;Manissaward Jintapitak
Yue Feng
วิทยานิพนธ์/Thesis
A Study of selling Thai cosmetic products to Chinese market through the Chinese online influencer
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Phoommhiphat Pongpruttikul;Sirikorn Santirojanakul;Danaitun Pongpatcharatrontep
Su Wei
วิทยานิพนธ์/Thesis
Analysis of Chinese tourists behavior for Thai shopping mall advertisement design
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Phoommhiphat Pongpruttikul;Pakinee Ariya;Danaitun Pongpatcharatrontep
Min Min
วิทยานิพนธ์/Thesis
Apply an AHP technique for content analysis of Chinese students satisfaction for studying in Thailand
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Phoommhiphat Pongpruttikul;Sirikorn Santirojanakul;Danaitun Pongpatcharatrontep
Liyun Zhang
วิทยานิพนธ์/Thesis
An Application of a decision tree and a knowledge map in guidance preparation of study and employment for bioengineering students
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
phoommhiphat Pongpruttikul;Chalempon Kongjit;Wantana Areeprayolkij
Li, Mengzhen
วิทยานิพนธ์/Thesis
The Factors Affecting Cambodian Consumers\' Decision to Use Public Transportation Services
มหาวิทยาลัยธุรกิจบัณฑิตย์
Phoommhiphat Pongpruttikul
Sochhorlyda Khim
วิทยานิพนธ์/Thesis
Danaitun Pongpatcharatrontep
Title Creator Type and Date Create
Product Selection Knowledge for Chinese Customers by Using Content Analysis
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Paipan Thanalerdsopit;Danaitun Pongpatcharatrontep;Acrapol Nimmolrat
Qing Xiaorui
วิทยานิพนธ์/Thesis
Knowledge Management of the Chinese Tourists Marketing Mixed Strategy for Chiang Mai Hotel Accommodation
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Phoomhiphat Mingmalairaks;Acrapol Nimmolrat;Danaitun Pongpatcharatrontep
Rui Huang
วิทยานิพนธ์/Thesis
The Gap Analysis Between Supply and Demand Side in Community-Based Tourism: A Case Study of Chiang Mai Province
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Paipan Thanalerdsopit;Napaporn Reeveerakul;Danaitun Pongpatcharatrontep
Deng Zufeng
วิทยานิพนธ์/Thesis
Designing a Compilation Process for Handbook of Chinese for Specific Purposes for Trade Exhibition
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Paipan Thanalerdsopit;Danaitun Pongpatcharatrontep;Chalermpon Kongjit
Gao Min
วิทยานิพนธ์/Thesis
Designing the Destination Management System for Chinese Gay Tourists in Bangkok, Thailand
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Paipan Thanalerdsopit;Danaitun Pongpatcharatrontep;Jirawit Yanchinda
Gao Zaiqi
วิทยานิพนธ์/Thesis
Design Model Tour Bus Route in Chiang Mai City for Chinese Independent Tourists
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Phoomhiphat Mingmalairks;Danaitun Pongpatcharatrontep;Chalermpon Kongjit
Li Jinghua
วิทยานิพนธ์/Thesis
A Traceability Data Structure for Lanna Thai Coffee
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Phoommhiphat Mingmalairaks;Danaitun Pongpatcharatrontep;Napaporn Reeveerakul
Dong, Lianghui
วิทยานิพนธ์/Thesis
Effect of problem-based learning with think aloud protocol approach on Chinese students’ translation competency
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Ouyporn Tonmukayakul;Atichart Harncharnchai;Worawit Janchai;Danaitun Pongpatcharatrontep;Ratapol Wudhikarn
Wei Du
วิทยานิพนธ์/Thesis
Design the cosmetics marketing survey suggestion questionnaire through Common KADS methodology
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Paipan Thanalerdsopit;Sirikorn Santirojanakul;Danaitun Pongpatcharatrontep
Li Na
วิทยานิพนธ์/Thesis
Development of standard manual for facial massage training using work study method
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Ouyporn Tonmukayakul;Pitipong Yodmongkol;Danaitun Pongpatcharatrontep
Cao Linxia
วิทยานิพนธ์/Thesis
Knowledge mapping of the newborn intensive care unit using social network analysis
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Phoommhiphat Pongpruttikul;Danaitun Pongpatcharatrontep;Achara Khamaksorn
Meini Wang
วิทยานิพนธ์/Thesis
Designing a social media marketing strategy and platform to expand new customers of Lai Mei Plastic Surgery Hospital in China
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Phoommhiphat Pongpruttikul;Danaitun Pongpatcharatrontep;Manissaward Jintapitak
Yue Feng
วิทยานิพนธ์/Thesis
A Study of selling Thai cosmetic products to Chinese market through the Chinese online influencer
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Phoommhiphat Pongpruttikul;Sirikorn Santirojanakul;Danaitun Pongpatcharatrontep
Su Wei
วิทยานิพนธ์/Thesis
Acceleration of enhancing human capital to improve performances of users in enterprise content management
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Kobkit Issachevawat;Danaitun Pongpatcharatrontep;Worawit Janchai;Ratapol Wudhikarn;Pitipong Yodmongkol
Oraya Wisawapaisarn
วิทยานิพนธ์/Thesis
Analysis of Chinese tourists behavior for Thai shopping mall advertisement design
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Phoommhiphat Pongpruttikul;Pakinee Ariya;Danaitun Pongpatcharatrontep
Min Min
วิทยานิพนธ์/Thesis
Apply an AHP technique for content analysis of Chinese students satisfaction for studying in Thailand
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Phoommhiphat Pongpruttikul;Sirikorn Santirojanakul;Danaitun Pongpatcharatrontep
Liyun Zhang
วิทยานิพนธ์/Thesis
Development of importing certified process on processing fruits to China for Thai SMEs
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Paipan Thanalerdsopit;Pakinee Ariya;Danaitun Pongpatcharatrontep
Zhuang Hao
วิทยานิพนธ์/Thesis
Improving Chinese tourist car rental knowledge for Chiang Mai Local Company
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Ouyporn Tonmukayakul;Danaitun Pongpatcharatrontep;Acrapol Nimmolrat
Wu Jie
วิทยานิพนธ์/Thesis
Thai law and regulation knowledge base for chinese souvenir shop investors
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Paipan Thanalerdsopit;Danaitun Pongpatcharatrontep;Chalermpon Kongjit
Zhang Hong
วิทยานิพนธ์/Thesis
A Study on satisfaction factors of Chinese tourists in medical cosmetology in Thailand
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Danaitun Pongpatcharatrontep
Xu, Pang
วิทยานิพนธ์/Thesis
A Study of Chinese customer's demand on Thai skin care product under the framework of knowledge management
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Danaitun Pongpatcharatrontep
Sidu, Aming
วิทยานิพนธ์/Thesis
Assessment of current status and risks among Chinese entrepreneurs engaged in cross-border e-commerce in the Thailand market
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Danaitun Pongpatcharatrontep
Li, Aishan
วิทยานิพนธ์/Thesis
Comparative analysis of opening and operating Thai-Chinese online stores for small entrepreneurs
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Danaitun Pongpatcharatrontep
Li, Wenting
วิทยานิพนธ์/Thesis
Comparative analysis of the cosmetics supply chain imported from China to Thailand
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Danaitun Pongpatcharatrontep
Ye, Ping
วิทยานิพนธ์/Thesis
Manissaward Jintapitak
Title Creator Type and Date Create
English Knowledge Repositories to Support Training Process for Morejoy Education Training Center's English Teacher
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Paipan Thanalerdsopit;Teeraporn Saehaew;Manissaward Jintapitak
Meini, Deng
วิทยานิพนธ์/Thesis
Designing a social media marketing strategy and platform to expand new customers of Lai Mei Plastic Surgery Hospital in China
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Phoommhiphat Pongpruttikul;Danaitun Pongpatcharatrontep;Manissaward Jintapitak
Yue Feng
วิทยานิพนธ์/Thesis
Copyright 2000 - 2025 ThaiLIS Digital Collection Working Group. All rights reserved.
ThaiLIS is Thailand Library Integrated System
สนับสนุนโดย สำนักงานบริหารเทคโนโลยีสารสนเทศเพื่อพัฒนาการศึกษา
กระทรวงการอุดมศึกษา วิทยาศาสตร์ วิจัยและนวัตกรรม
328 ถ.ศรีอยุธยา แขวง ทุ่งพญาไท เขต ราชเทวี กรุงเทพ 10400 โทร. โทร. 02-232-4000
กำลัง ออน์ไลน์
ภายในเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 46
ภายนอกเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 5,348
รวม 5,394 คน

More info..
นอก ThaiLIS = 207,645 ครั้ง
มหาวิทยาลัยราชภัฏ = 658 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสังกัดทบวงเดิม = 376 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคล = 171 ครั้ง
มหาวิทยาลัยการกีฬาแห่งชาติ = 8 ครั้ง
สถาบันพระบรมราชชนก = 4 ครั้ง
หน่วยงานอื่น = 3 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสงฆ์ = 1 ครั้ง
รวม 208,866 ครั้ง
Database server :
Version 2.5 Last update 1-06-2018
Power By SUSE PHP MySQL IndexData Mambo Bootstrap
มีปัญหาในการใช้งานติดต่อผ่านระบบ UniNetHelp


Server : 8.199.134
Client : Not ThaiLIS Member
From IP : 216.73.216.101