แจ้งเอกสารไม่ครบถ้วน, ไม่ตรงกับชื่อเรื่อง หรือมีข้อผิดพลาดเกี่ยวกับเอกสาร ติดต่อที่นี่ ==>
หากไม่มีอีเมลผู้รับให้กรอก thailis-noc@uni.net.th ติดต่อเจ้าหน้าที่เจ้าของเอกสาร กรณีเอกสารไม่ครบหรือไม่ตรง

Guideline for marketing strategic planning to increase value of the restauraunt

keyword: Marketing mix
; Customer behavior
; Customer satisfaction
; Restaurant analysis
Abstract: Nowadays, people lead busy urban lifestyles and rarely have time to cook at home. The restaurant business has grown continuously to cater for this demand. Budding, entrepreneurs need to recognize these changes in consumer behavior and adapt marketing mix (7P’s) to maximize customer satisfaction. Competitors should be evaluated and analyzed, with results used to develop a successful marketing strategy. Consumer behavior and marketing mix (7P’s) including Product, Price, Place, Promotion, People, Physical evidence and Process were investigated, together with competitors to analyze restaurant potential. A qualitative research method used in-depth interviews and participant observation for data collection. The sample was 30 consumers who usually use restaurant services more than three times per week. Data quality was checked using the triangulation method including in-depth interviews, participant observation and secondary data. Results showed that for marketing mix factors, participants placed the most importance on Product as satisfaction with the taste and quality of the food. Process was rated the second most important as satisfaction with the speed of food delivery. Waiting a long time for food delivery had the greatest negative impact on participants’ satisfaction. Place was rated as the third most important factor, and participants were satisfied with the convenience of ordering food and receiving the food channel. Competitor analysis identified many different types of food outlets, mostly offering lower prices than restaurants with excellent customer service. Entrepreneurs must have a strategic plan to solve problems and maximize satisfaction, using the strength of the restaurant as a competitive advantage. Besides, the restaurant needs to improve on Business Model to provide good customer service and also add value to the restaurant. Research results will assist marketers and entrepreneurs to understand and identify the marketing mix factors that most affect consumer satisfaction, and apply this knowledge to increase competitiveness and expand their customer base. These findings can be utilized by researchers studying marketing mix aspects to consolidate their results
Thammasat University. Thammasat University Library
Address: BANGKOK
Email: preserv@tu.ac.th
Role: advisor
Created: 2019
Modified: 2022-09-27
Issued: 2022-09-27
วิทยานิพนธ์/Thesis
application/pdf
eng
DegreeName: Master of Science
©copyrights Thammasat University
RightsAccess:
ลำดับที่.ชื่อแฟ้มข้อมูล ขนาดแฟ้มข้อมูลจำนวนเข้าถึง วัน-เวลาเข้าถึงล่าสุด
1 8908nuchwara.pdf 2.37 MB
ใช้เวลา
0.032219 วินาที

Nuchwara Bantarawon
Title Contributor Type
Guideline for marketing strategic planning to increase value of the restauraunt
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Nuchwara Bantarawon
Jitiporn Wongwatcharapaiboon
วิทยานิพนธ์/Thesis
Jitiporn Wongwatcharapaiboon
Title Creator Type and Date Create
The guideline of e-commerce development to Thai silver jewelry companies
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Jitiporn Wongwatcharapaiboon
Vipawin Hongsrichinda
วิทยานิพนธ์/Thesis
Information providing service guideline for Thai elderly domestic passengers
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Jitiporn Wongwatcharapaiboon;Sumavalee Chindapol
Jirintorn Jianpinitnun
วิทยานิพนธ์/Thesis
A study of physical factors related to accidents in EDM festivals in Bangkok
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Jitiporn Wongwatcharapaiboon;Sumavalee Chindapol
Phatthadon Manawat
วิทยานิพนธ์/Thesis
An effective brand strategy guideline to increase possibility of purchasing diamond jewelry by middle-class buyers in Bangkok : a case study in the Old Siam Shopping Plaza
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Jitiporn Wongwatcharapaiboon
Punramon Chulerk
วิทยานิพนธ์/Thesis
A design strategy for changing attendee behavior to reduce single-use plastics at EDM festivals in Thailand
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Jitiporn Wongwatcharapaiboon
Mintra Manoopun
วิทยานิพนธ์/Thesis
Eco-design product of alternative dishwashing detergent
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Jitiporn Wongwatcharapaiboon
Chanisara Rungyuttapakorn
วิทยานิพนธ์/Thesis
Guideline for marketing strategic planning to increase value of the restauraunt
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Jitiporn Wongwatcharapaiboon
Nuchwara Bantarawon
วิทยานิพนธ์/Thesis
Platform design to promote the sustainable material-sharing in circular economy in Bangkok, Thailand
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Jitiporn Wongwatcharapaiboon
Sarunporn Gesawahong
วิทยานิพนธ์/Thesis
Design digital platform for green construction material selection
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Jitiporn Wongwatcharapaiboon
Sirada Nimchatoenchaikul
วิทยานิพนธ์/Thesis
Storytelling strategy to increase demand for self-service water kiosks in urban Thailand
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Jitiporn Wongwatcharapaiboon;Irvine, Kim
Kamin Imyen
วิทยานิพนธ์/Thesis
A design strategy for enhancing customer experience of secondhand luxury goods on online platforms
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Jitiporn Wongwatcharapaiboon
Jidapa Thanyamahasunthon
วิทยานิพนธ์/Thesis
Modelling the impact of water sensitive urban design on pluvial flood management in a tropical climate
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Jitiporn Wongwatcharapaiboon;Kim, Irvine
Teang, Lihoun
วิทยานิพนธ์/Thesis
Omnichannel communication platform design for Thai B2B construction glass and accessory e-commerce
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Jitiporn Wongwatcharapaiboon
Budiwan, Adi Pramono
วิทยานิพนธ์/Thesis
Copyright 2000 - 2025 ThaiLIS Digital Collection Working Group. All rights reserved.
ThaiLIS is Thailand Library Integrated System
สนับสนุนโดย สำนักงานบริหารเทคโนโลยีสารสนเทศเพื่อพัฒนาการศึกษา
กระทรวงการอุดมศึกษา วิทยาศาสตร์ วิจัยและนวัตกรรม
328 ถ.ศรีอยุธยา แขวง ทุ่งพญาไท เขต ราชเทวี กรุงเทพ 10400 โทร. โทร. 02-232-4000
กำลัง ออน์ไลน์
ภายในเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 6
ภายนอกเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 5,218
รวม 5,224 คน

More info..
นอก ThaiLIS = 233,736 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสังกัดทบวงเดิม = 1,655 ครั้ง
มหาวิทยาลัยราชภัฏ = 491 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคล = 83 ครั้ง
หน่วยงานอื่น = 26 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเอกชน = 17 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสงฆ์ = 8 ครั้ง
สถาบันพระบรมราชชนก = 5 ครั้ง
รวม 236,021 ครั้ง
Database server :
Version 2.5 Last update 1-06-2018
Power By SUSE PHP MySQL IndexData Mambo Bootstrap
มีปัญหาในการใช้งานติดต่อผ่านระบบ UniNetHelp


Server : 8.199.134
Client : Not ThaiLIS Member
From IP : 216.73.216.212