แจ้งเอกสารไม่ครบถ้วน, ไม่ตรงกับชื่อเรื่อง หรือมีข้อผิดพลาดเกี่ยวกับเอกสาร ติดต่อที่นี่ ==>
หากไม่มีอีเมลผู้รับให้กรอก thailis-noc@uni.net.th ติดต่อเจ้าหน้าที่เจ้าของเอกสาร กรณีเอกสารไม่ครบหรือไม่ตรง

Perception of sustainable development of Cambodian coffee shop on customer satisfaction

LCSH: Burapha University.Graduate School of Commerce
Classification :.DDC: 641.337
LCSH: Consumer satisfaction
LCSH: Coffee shops
Abstract: Since sustainable development has become the main focus among people, it has also become an essential opportunity for every enterprise in Phnom Penh city. At the same time, coffee shops are the new fascinating place among people in the city, and the number of coffee shops are growing significantly every day. Thus, these coffee shops have the potential to influence and encourage the society to adapt a more sustainable lifestyle. Moreover, the existing studies of sustainable development issues in Cambodia are limited and cannot illustrate the customer satisfaction toward sustainable development of coffee shops in Phnom Penh, Cambodia. This research focuses on the perception of sustainable development of coffee shop on customer satisfaction. The study uses surveys to collect data from 384 customers of coffee shops in Phnom Penh city. The results of the study suggest that sustainable development adopted by coffee shops has a significant effect on customer satisfaction. Among the three aspects of sustainable development, social sustainability has the most significant effect on customer satisfaction followed by environmental sustianability, which has the second most significant effect on customer satisfaction. Finally, economic sustainability has the least significant effect on customer satisfaction. From these findings, people have a high level of satisfaction toward coffee shops that adopt sustainable development. More importantly, the study finds that businesses should work on both short-term and long-term plans and contribute back to the local economy. Customers are also more staisfied when the coffee shop puts more efforts into reducing the impact on environemnt and contributing to the welfare and quality of life of the people in the region.
Burapha University. Library
Address: CHONBURI
Email: buulibrary@buu.ac.th
Role: Principal advisor
Created: 2021
Modified: 2022-05-31
Issued: 2022-05-31
วิทยานิพนธ์/Thesis
application/pdf
CallNumber: Th 641.337 Ro845P
eng
DegreeName: Master of Business
©copyrights Burapha University
RightsAccess:
ลำดับที่.ชื่อแฟ้มข้อมูล ขนาดแฟ้มข้อมูลจำนวนเข้าถึง วัน-เวลาเข้าถึงล่าสุด
1 62740002.pdf 1.86 MB2 2024-10-17 18:22:39
ใช้เวลา
0.019708 วินาที

Roth Monivibol
Title Contributor Type
Perception of sustainable development of Cambodian coffee shop on customer satisfaction
มหาวิทยาลัยบูรพา
Roth Monivibol
Supasit Lertbuasin
วิทยานิพนธ์/Thesis
Supasit Lertbuasin
Title Creator Type and Date Create
A degree of industry 4.0 strategies imp;ementation and practices in among automotive manufacturers in Thailand
มหาวิทยาลัยบูรพา
Teetut Tresirichod;Supasit Lertbuasin
Nuchon Meechamna
วิทยานิพนธ์/Thesis
A causal relationship model of factors effected to purchase intention of Battery electric cars in Thailand
มหาวิทยาลัยบูรพา
Supasit Lertbuasin;Teetut Tresirichod
Potjanat Tonpradit
วิทยานิพนธ์/Thesis
After-sales service quality in paint industry case study Valspar Thailand Company in Heavy Machine Business
มหาวิทยาลัยบูรพา
Supasit Lertbuasin
Thanet Danpotivat
วิทยานิพนธ์/Thesis
An investigation of budgeting and budgetary control: case of ABC heavy industries public company limited (ABCCHI)
มหาวิทยาลัยบูรพา
Supasit Lertbuasin
Park, Jamie Jung
วิทยานิพนธ์/Thesis
Factors influencing the loyalty of parents choosing british burriculum international schools for their children's study in the area of Banglamung Chonburi
มหาวิทยาลัยบูรพา
Supasit Lertbuasin
Nattiporn Deeponpuk
วิทยานิพนธ์/Thesis
Factors affecting by social word of mouth on purchase intentions from wongnai mobile application
มหาวิทยาลัยบูรพา
Supasit Lertbuasin
Suchulee Peankobku
วิทยานิพนธ์/Thesis
Perception of sustainable development of Cambodian coffee shop on customer satisfaction
มหาวิทยาลัยบูรพา
Supasit Lertbuasin
Roth Monivibol
วิทยานิพนธ์/Thesis
Factors affecting customers' behavioral intention to continue adopting mobile banking in phnom penh, Cambodia
มหาวิทยาลัยบูรพา
Supasit Lertbuasin
Chan Marisa
วิทยานิพนธ์/Thesis
Guidelines for effective conflict management in the workplace : a case study of ABC company located in Laem Chabang, Chonburi
มหาวิทยาลัยบูรพา
Supasit Lertbuasin
Metavee Chaum
วิทยานิพนธ์/Thesis
Factors influencing reuse intentions of the car leasing service business in Rayong
มหาวิทยาลัยบูรพา
Supasit Lertbuasin
Natcha Ratsamesaranchon
วิทยานิพนธ์/Thesis
Factors influencing Thai tourists' intentions to purchase souveniors in Chonburi province : a case study of the Ang-Sila local fish market
มหาวิทยาลัยบูรพา
Supasit Lertbuasin
Kunthika Sakunwongtana
วิทยานิพนธ์/Thesis
Copyright 2000 - 2025 ThaiLIS Digital Collection Working Group. All rights reserved.
ThaiLIS is Thailand Library Integrated System
สนับสนุนโดย สำนักงานบริหารเทคโนโลยีสารสนเทศเพื่อพัฒนาการศึกษา
กระทรวงการอุดมศึกษา วิทยาศาสตร์ วิจัยและนวัตกรรม
328 ถ.ศรีอยุธยา แขวง ทุ่งพญาไท เขต ราชเทวี กรุงเทพ 10400 โทร. โทร. 02-232-4000
กำลัง ออน์ไลน์
ภายในเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 24
ภายนอกเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 4,620
รวม 4,644 คน

More info..
นอก ThaiLIS = 95,215 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสังกัดทบวงเดิม = 1,470 ครั้ง
มหาวิทยาลัยราชภัฏ = 222 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคล = 47 ครั้ง
หน่วยงานอื่น = 17 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเอกชน = 9 ครั้ง
สถาบันพระบรมราชชนก = 3 ครั้ง
รวม 96,983 ครั้ง
Database server :
Version 2.5 Last update 1-06-2018
Power By SUSE PHP MySQL IndexData Mambo Bootstrap
มีปัญหาในการใช้งานติดต่อผ่านระบบ UniNetHelp


Server : 8.199.134
Client : Not ThaiLIS Member
From IP : 216.73.216.124