แจ้งเอกสารไม่ครบถ้วน, ไม่ตรงกับชื่อเรื่อง หรือมีข้อผิดพลาดเกี่ยวกับเอกสาร ติดต่อที่นี่ ==>
หากไม่มีอีเมลผู้รับให้กรอก thailis-noc@uni.net.th ติดต่อเจ้าหน้าที่เจ้าของเอกสาร กรณีเอกสารไม่ครบหรือไม่ตรง

The Purchasing Behavior of the Customer Toward Smartphone Products in Cambodia

ThaSH: Consumer behavior -- Dissertations
ThaSH: Communication in marketing -- Dissertations
Abstract: The purpose of this study was to investigate the influencing factors of the independent variables such as demographic profile, integrated marketing communication tools, word of mouth communications on the purchasing behavior of customers as dependent variable for the smartphone products in Cambodia. Conceptual framework was designed from the theoretical framework and hypotheses were constructed from the conceptual framework in order to know the different and effects of independent variable on dependent variable. The study used questionnaires to collect data from 120 respondents from Phnom Penh, Siem Reap, Battambang and Preah Sihanouk, Cambodia. Data were analyzed by using descriptive analysis and inferential analysis, which included the analysis of T-Test, One-Way ANOVA and Chi-Square Test at significant level of 0.05 The findings revealed that smartphone customer in Cambodia from different demographic profile such as gender, age, marital status, occupations and income per month are likely to be different in their purchasing behavior (e.g. brand choice, reason of changing, design of smartphone and payment method). It was also found that integrated marketing communications tools and word of mouth communications have relationships with purchasing behavior of smartphone customers in Cambodia. Most of respondents agreed that advertising; sales promotion and personal selling and offline channel strategy have an impact on their decisions of purchasing the smartphone. The results of this study might benefit to smartphone manufacturers as well as people who doing their business or study related to the purchasing behavior of smartphone customers in Cambodia. They can perform duties for guideline to improve the marketing strategies to better capture a rapid change in their business or study in Cambodia.
Dhurakij Pundit University. Learning Center and Library.
Address: BANGKOK
Email: library@dpu.ac.th
Role: Supervisor
Modified: 2565-05-06
Created: 2020
Issued: 2022-04-26
วิทยานิพนธ์/Thesis
application/pdf
eng
©copyrights Dhurakij Pundit University
RightsAccess:
ลำดับที่.ชื่อแฟ้มข้อมูล ขนาดแฟ้มข้อมูลจำนวนเข้าถึง วัน-เวลาเข้าถึงล่าสุด
1 Tang.Hou.pdf 1.65 MB
ใช้เวลา
0.23859 วินาที

Tang Houttheng
Title Contributor Type
The Purchasing Behavior of the Customer Toward Smartphone Products in Cambodia
มหาวิทยาลัยธุรกิจบัณฑิตย์
Tang Houttheng
Leela Tiangsoongnern
วิทยานิพนธ์/Thesis
Leela Tiangsoongnern
Title Creator Type and Date Create
The Purchasing Behavior of the Customer Toward Smartphone Products in Cambodia
มหาวิทยาลัยธุรกิจบัณฑิตย์
Leela Tiangsoongnern
Tang Houttheng
วิทยานิพนธ์/Thesis
Factors Affecting Job Satisfaction and Perception of Work Difficulties of Chinese Teaching
มหาวิทยาลัยธุรกิจบัณฑิตย์
Leela Tiangsoongnern
Xu Fujia
วิทยานิพนธ์/Thesis
Copyright 2000 - 2025 ThaiLIS Digital Collection Working Group. All rights reserved.
ThaiLIS is Thailand Library Integrated System
สนับสนุนโดย สำนักงานบริหารเทคโนโลยีสารสนเทศเพื่อพัฒนาการศึกษา
กระทรวงการอุดมศึกษา วิทยาศาสตร์ วิจัยและนวัตกรรม
328 ถ.ศรีอยุธยา แขวง ทุ่งพญาไท เขต ราชเทวี กรุงเทพ 10400 โทร. โทร. 02-232-4000
กำลัง ออน์ไลน์
ภายในเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 1
ภายนอกเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 3,255
รวม 3,256 คน

More info..
นอก ThaiLIS = 63,045 ครั้ง
มหาวิทยาลัยราชภัฏ = 26 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคล = 16 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสังกัดทบวงเดิม = 15 ครั้ง
รวม 63,102 ครั้ง
Database server :
Version 2.5 Last update 1-06-2018
Power By SUSE PHP MySQL IndexData Mambo Bootstrap
มีปัญหาในการใช้งานติดต่อผ่านระบบ UniNetHelp


Server : 8.199.134
Client : Not ThaiLIS Member
From IP : 216.73.216.124