แจ้งเอกสารไม่ครบถ้วน, ไม่ตรงกับชื่อเรื่อง หรือมีข้อผิดพลาดเกี่ยวกับเอกสาร ติดต่อที่นี่ ==>
หากไม่มีอีเมลผู้รับให้กรอก thailis-noc@uni.net.th ติดต่อเจ้าหน้าที่เจ้าของเอกสาร กรณีเอกสารไม่ครบหรือไม่ตรง

The purchasing decision factors of online shopping on cosmetics of consumers in Bangkok through official brand website

keyword: Purchsing decision
LCSH: Consumer behavior -- Thailand -- Bangkok
; Factors
LCSH: Electronic commerce -- Thailand -- Bangkok
; Online shopping
LCSH: Cosmetics
; Bangkok
; Consumers
; Official brand website
; Official website
; Brand website
Abstract: This research focused on investigating the key factors affecting Thai female consumer’s online purchasing decisions for cosmetics, particularly via official brand websites and the their perceptions toward shopping for cosmetics online through brand websites. The research was undertaken on both a qualitative and a quantitative basis. The survey data have been analyzed by using The Statistical Package for the Social Sciences (SPSS) software. In-depth interviews were conducted with 8 female respondents which more than half of them have experienced the process of buying cosmetics online either through website, social media or any other platforms in order to be a guideline to develop questionnaire. A total of 160 respondents, who are female, aged between 18-50, living in Bangkok and it’s metropolitan area and whom bought cosmetics online at least once in the past 2 years participated in this survey. The findings showed that personal income is found to have a relationship with average spending of online shopping. The higher the monthly income consumers earn, the higher their spending on cosmetics tended to be. Demographic factors such as age, marital status, income, and average spending are also related to attitudes toward purchasing cosmetics online via official websites. Married people who are 34 years of age and older with higher income tend to have a more positive relationship toward online shopping in all aspects including influencing factors (marketing mix) and attitudes
Thammasat University. Thammasat University Library
Address: BANGKOK
Email: preserv@tu.ac.th
Role: advisor
Created: 2014
Modified: 2022-01-24
Issued: 2022-01-24
วิทยานิพนธ์/Thesis
application/pdf
eng
DegreeName: Master of Science
Descipline: Marketing
©copyrights Thammasat University
RightsAccess:
ลำดับที่.ชื่อแฟ้มข้อมูล ขนาดแฟ้มข้อมูลจำนวนเข้าถึง วัน-เวลาเข้าถึงล่าสุด
1 5935thaveeporn.pdf 744.91 KB1 2022-07-16 06:59:08
ใช้เวลา
0.018796 วินาที

Thaveeporn Kijsaereekun
Title Contributor Type
The purchasing decision factors of online shopping on cosmetics of consumers in Bangkok through official brand website
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Thaveeporn Kijsaereekun
Zerrillo, Phillip C.
วิทยานิพนธ์/Thesis
Zerrillo, Phillip C.
Title Creator Type and Date Create
The Analysis of Thai rice exporter industry
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Zerrillo, Phillip C.
Aekkasit Tachasirinugune
วิทยานิพนธ์/Thesis
The study of the influential factors that make people switch from traditional bulbs to LED (light emitted diode) bulbs in Thailand
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Zerrillo, Phillip C.
Choltit Rattanasetyut
วิทยานิพนธ์/Thesis
A study of opportunities for developing an online channel presence for hypermarkets in Thailand
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Zerrillo, Phillip C.
Wimonrut Laohapongpun
วิทยานิพนธ์/Thesis
The study of attitudes and purchasing factors toward food delivery of Thai people in Bangkok
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Zerrillo, Phillip C.
Sanaporn Sakulrattana
วิทยานิพนธ์/Thesis
The impact of generation Y's job preferences on employer branding
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Zerrillo, Phillip C.
Promphan Pongphadungkiat
วิทยานิพนธ์/Thesis
Factors affecting the customer's decision in choosing personal credit cards in Thailand
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Zerrillo, Phillip C.
Jatupoom Prachyangprecha
วิทยานิพนธ์/Thesis
The study of user and non-user of the online food ordering service in Thailand
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Zerrillo, Phillip C.
Varunthip Towanasutr
วิทยานิพนธ์/Thesis
Case study of Seefah Restaurant expanding and branding strategies
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Zerrillo, Phillip C.
Korn Rachjaibun
วิทยานิพนธ์/Thesis
Purchasing behavior of diamond jewelry in online to offline commerce
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Zerrillo, Phillip C.
Varaporn Santiwatanakul
วิทยานิพนธ์/Thesis
Insight of yoga people on purchasing analysis for yoga consumption
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Zerrillo, Phillip C.
Rakgan Kittipongroj
วิทยานิพนธ์/Thesis
Impact of online feedback and hotel's response to consumer's decision making process
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Zerrillo, Phillip C.
Patraporn Sri-utenchai
วิทยานิพนธ์/Thesis
The purchasing decision factors of online shopping on cosmetics of consumers in Bangkok through official brand website
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Zerrillo, Phillip C.
Thaveeporn Kijsaereekun
วิทยานิพนธ์/Thesis
Study on factor in reducing alcohol advertise which affect alcohol drinking behavior
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Zerrillo, Phillip C.
Natchar Suriyaphan
วิทยานิพนธ์/Thesis
A proper positioning for local bookstore to compete with chain bookstore in Thailand
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Zerrillo, Phillip C.
Bhalangrata Rajatanavin
วิทยานิพนธ์/Thesis
A study of personal loan industry in Thailand
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Zerrillo, Phillip C.
Tuangploi Chiwalaksanangkoon
วิทยานิพนธ์/Thesis
Senior Paradise : market and industry analysis for an online senior community
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Zerrillo, Phillip C.
Lapassarada Komutpong
วิทยานิพนธ์/Thesis
Usage behavior and insights of urban people at coffee shops as their third place
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Zerrillo, Phillip C.
Warut Bamrungsuntorn
วิทยานิพนธ์/Thesis
Strategic direction of Liu De Sac once AEC is fully implemented
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Zerrillo, Phillip C.
Pitch Laosrisakdakul
วิทยานิพนธ์/Thesis
The impact of self-construal on decision-making styles and consumption among Hallyu (K-pop) fans in Bangkok
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Zerrillo, Phillip C.
Rachitporn Singhasemanonda
วิทยานิพนธ์/Thesis
Consumer buying behavior toward seaweed snack at modern trade
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Zerrillo, Phillip C.
Ponglada Paniangwet
วิทยานิพนธ์/Thesis
Copyright 2000 - 2025 ThaiLIS Digital Collection Working Group. All rights reserved.
ThaiLIS is Thailand Library Integrated System
สนับสนุนโดย สำนักงานบริหารเทคโนโลยีสารสนเทศเพื่อพัฒนาการศึกษา
กระทรวงการอุดมศึกษา วิทยาศาสตร์ วิจัยและนวัตกรรม
328 ถ.ศรีอยุธยา แขวง ทุ่งพญาไท เขต ราชเทวี กรุงเทพ 10400 โทร. โทร. 02-232-4000
กำลัง ออน์ไลน์
ภายในเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 0
ภายนอกเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 2,550
รวม 2,550 คน

More info..
นอก ThaiLIS = 31,593 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสังกัดทบวงเดิม = 19 ครั้ง
หน่วยงานอื่น = 4 ครั้ง
มหาวิทยาลัยราชภัฏ = 2 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสงฆ์ = 2 ครั้ง
รวม 31,620 ครั้ง
Database server :
Version 2.5 Last update 1-06-2018
Power By SUSE PHP MySQL IndexData Mambo Bootstrap
มีปัญหาในการใช้งานติดต่อผ่านระบบ UniNetHelp


Server : 8.199.134
Client : Not ThaiLIS Member
From IP : 216.73.216.46