แจ้งเอกสารไม่ครบถ้วน, ไม่ตรงกับชื่อเรื่อง หรือมีข้อผิดพลาดเกี่ยวกับเอกสาร ติดต่อที่นี่ ==>
หากไม่มีอีเมลผู้รับให้กรอก thailis-noc@uni.net.th ติดต่อเจ้าหน้าที่เจ้าของเอกสาร กรณีเอกสารไม่ครบหรือไม่ตรง

Impact of online feedback and hotel's response to consumer's decision making process

keyword: Online review
LCSH: Consumer behavior -- Case studies
; Hotel review
LCSH: Social media -- Marketing
; Word of mouth
LCSH: Hotels -- Marketing
Abstract: The Internet is now easy to access for everyone at a minimal cost and it has become an essential source of information to influence the consumer’s decision-making process. Compared with information from brand / product’s websites, consumers tend to trust user-generated content or online reviews from user’s experience more. That is, consumers believe peer reviews are a more reliable source of information before a purchase decision as it is perceived as less biased. For manufacturers or service providers, user-generated content has also become an important tool for assessing brand reputation, managing that reputation or position in the market and gaining vital consumer insights for product and or service development. These findings are especially true in the hospitality industry wherein the service cannot be evaluated before booking. In this domain, user-generated content has become even more powerful. Online review sites continue to have a great impact on the hospitality industry. Most travelers today, would not make a booking decision unless they have read reviews from experienced guests. Other than the feedback itself, how hotels respond to this feedback is no less important than the feedback’s content. Therefore, hoteliers should realize changes in this evolving industry and adapt themselves to the changing behavior and attitude of their customers. The hoteliers need to not only understand the new business landscape but also be able to tackle feedback and reviews from their customers as professional input in order to gain hotel reputation. Finally, hoteliers could obtain the amount of potential customers through the online review as another communication channel to customers. This study is intended to investigate a contemporary topic in applied marketing. The study is intended to help hoteliers understand the consumer decision making process through online reviews in order to tackle customer satisfaction and the hotel’s reputation as a professional
Thammasat University. Thammasat University Library
Address: BANGKOK
Email: preserv@tu.ac.th
Role: advisor
Created: 2014
Modified: 2022-01-06
Issued: 2022-01-06
วิทยานิพนธ์/Thesis
application/pdf
eng
DegreeName: Master of Science
Descipline: Marketing
©copyrights Thammasat University
RightsAccess:
ลำดับที่.ชื่อแฟ้มข้อมูล ขนาดแฟ้มข้อมูลจำนวนเข้าถึง วัน-เวลาเข้าถึงล่าสุด
1 5726patraporn.pdf 677.03 KB1 2023-03-03 15:57:42
ใช้เวลา
0.036982 วินาที

Patraporn Sri-utenchai
Title Contributor Type
Impact of online feedback and hotel's response to consumer's decision making process
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Patraporn Sri-utenchai
Zerrillo, Phillip C.
วิทยานิพนธ์/Thesis
Zerrillo, Phillip C.
Title Creator Type and Date Create
The Analysis of Thai rice exporter industry
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Zerrillo, Phillip C.
Aekkasit Tachasirinugune
วิทยานิพนธ์/Thesis
The study of the influential factors that make people switch from traditional bulbs to LED (light emitted diode) bulbs in Thailand
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Zerrillo, Phillip C.
Choltit Rattanasetyut
วิทยานิพนธ์/Thesis
A study of opportunities for developing an online channel presence for hypermarkets in Thailand
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Zerrillo, Phillip C.
Wimonrut Laohapongpun
วิทยานิพนธ์/Thesis
The study of attitudes and purchasing factors toward food delivery of Thai people in Bangkok
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Zerrillo, Phillip C.
Sanaporn Sakulrattana
วิทยานิพนธ์/Thesis
The impact of generation Y's job preferences on employer branding
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Zerrillo, Phillip C.
Promphan Pongphadungkiat
วิทยานิพนธ์/Thesis
Factors affecting the customer's decision in choosing personal credit cards in Thailand
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Zerrillo, Phillip C.
Jatupoom Prachyangprecha
วิทยานิพนธ์/Thesis
The study of user and non-user of the online food ordering service in Thailand
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Zerrillo, Phillip C.
Varunthip Towanasutr
วิทยานิพนธ์/Thesis
Case study of Seefah Restaurant expanding and branding strategies
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Zerrillo, Phillip C.
Korn Rachjaibun
วิทยานิพนธ์/Thesis
Purchasing behavior of diamond jewelry in online to offline commerce
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Zerrillo, Phillip C.
Varaporn Santiwatanakul
วิทยานิพนธ์/Thesis
Insight of yoga people on purchasing analysis for yoga consumption
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Zerrillo, Phillip C.
Rakgan Kittipongroj
วิทยานิพนธ์/Thesis
Impact of online feedback and hotel's response to consumer's decision making process
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Zerrillo, Phillip C.
Patraporn Sri-utenchai
วิทยานิพนธ์/Thesis
The purchasing decision factors of online shopping on cosmetics of consumers in Bangkok through official brand website
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Zerrillo, Phillip C.
Thaveeporn Kijsaereekun
วิทยานิพนธ์/Thesis
Study on factor in reducing alcohol advertise which affect alcohol drinking behavior
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Zerrillo, Phillip C.
Natchar Suriyaphan
วิทยานิพนธ์/Thesis
A proper positioning for local bookstore to compete with chain bookstore in Thailand
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Zerrillo, Phillip C.
Bhalangrata Rajatanavin
วิทยานิพนธ์/Thesis
A study of personal loan industry in Thailand
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Zerrillo, Phillip C.
Tuangploi Chiwalaksanangkoon
วิทยานิพนธ์/Thesis
Senior Paradise : market and industry analysis for an online senior community
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Zerrillo, Phillip C.
Lapassarada Komutpong
วิทยานิพนธ์/Thesis
Usage behavior and insights of urban people at coffee shops as their third place
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Zerrillo, Phillip C.
Warut Bamrungsuntorn
วิทยานิพนธ์/Thesis
Strategic direction of Liu De Sac once AEC is fully implemented
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Zerrillo, Phillip C.
Pitch Laosrisakdakul
วิทยานิพนธ์/Thesis
The impact of self-construal on decision-making styles and consumption among Hallyu (K-pop) fans in Bangkok
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Zerrillo, Phillip C.
Rachitporn Singhasemanonda
วิทยานิพนธ์/Thesis
Consumer buying behavior toward seaweed snack at modern trade
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Zerrillo, Phillip C.
Ponglada Paniangwet
วิทยานิพนธ์/Thesis
Copyright 2000 - 2025 ThaiLIS Digital Collection Working Group. All rights reserved.
ThaiLIS is Thailand Library Integrated System
สนับสนุนโดย สำนักงานบริหารเทคโนโลยีสารสนเทศเพื่อพัฒนาการศึกษา
กระทรวงการอุดมศึกษา วิทยาศาสตร์ วิจัยและนวัตกรรม
328 ถ.ศรีอยุธยา แขวง ทุ่งพญาไท เขต ราชเทวี กรุงเทพ 10400 โทร. โทร. 02-232-4000
กำลัง ออน์ไลน์
ภายในเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 58
ภายนอกเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 5,310
รวม 5,368 คน

More info..
นอก ThaiLIS = 218,743 ครั้ง
มหาวิทยาลัยราชภัฏ = 714 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสังกัดทบวงเดิม = 421 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคล = 186 ครั้ง
มหาวิทยาลัยการกีฬาแห่งชาติ = 8 ครั้ง
สถาบันพระบรมราชชนก = 4 ครั้ง
หน่วยงานอื่น = 3 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเอกชน = 2 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสงฆ์ = 1 ครั้ง
รวม 220,082 ครั้ง
Database server :
Version 2.5 Last update 1-06-2018
Power By SUSE PHP MySQL IndexData Mambo Bootstrap
มีปัญหาในการใช้งานติดต่อผ่านระบบ UniNetHelp


Server : 8.199.134
Client : Not ThaiLIS Member
From IP : 216.73.216.101