แจ้งเอกสารไม่ครบถ้วน, ไม่ตรงกับชื่อเรื่อง หรือมีข้อผิดพลาดเกี่ยวกับเอกสาร ติดต่อที่นี่ ==>
หากไม่มีอีเมลผู้รับให้กรอก thailis-noc@uni.net.th ติดต่อเจ้าหน้าที่เจ้าของเอกสาร กรณีเอกสารไม่ครบหรือไม่ตรง

The use of audiovisual aids (Videos) for Spanish vocabulary acquisition of A1 level Thai learners

keyword: Audiovisual aids
; Vocabulary acquisition
; Instructional resources
Abstract: One of the goals that all of the language teachers look for during their career, is to be able to teach students in a way that they feel motivated and comfortable with learning another language. In order to achieve this, teachers must select the best practices that fit the specific required outcomes and needs of their students as well as the plan that will help them through the class. This study’s aim is precisely to give some insight into what patterns of videos are more useful for Thai students learning Spanish as a foreign language, in terms of vocabulary acquisition. We conducted our research with 83 informants who are studying in A1 level in extracurricular courses organized by Faculty of Arts, Chulalongkorn University. We used questionnaires to stratify the informants, a variation of the VKS (Vocabulary Knowledge Scale) to make the vocabulary tests and a segment of a movie as the audiovisual aid. The results obtained in the study displayed that the best pattern of videos to use in the class of Thai students studying Spanish as a foreign language is the use of videos with audio in English with subtitles in Spanish. Consequently, these findings can help teachers select the suitable pattern of video to use with students so that they acquire vocabulary in a more attractive way
Mae Fah Luang University. Learning Resources and Educational Media Center
Address: CHIANG RAI
Email: library@mfu.ac.th
Created: 2021
Modified: 2021-09-28
Issued: 2021-09-28
บทความ/Article
application/pdf
Vacana Journal 5(1): 1-17 (January – June 2017)
eng
©copyrights Mae Fah Luang University
RightsAccess:
ลำดับที่.ชื่อแฟ้มข้อมูล ขนาดแฟ้มข้อมูลจำนวนเข้าถึง วัน-เวลาเข้าถึงล่าสุด
1 2017-v05-no1-p1-17.pdf 703.6 KB
ใช้เวลา
0.031052 วินาที

Daniel Sanchez
Title Contributor Type
The use of audiovisual aids (Videos) for Spanish vocabulary acquisition of A1 level Thai learners
มหาวิทยาลัยแม่ฟ้าหลวง
Daniel Sanchez

บทความ/Article
Copyright 2000 - 2025 ThaiLIS Digital Collection Working Group. All rights reserved.
ThaiLIS is Thailand Library Integrated System
สนับสนุนโดย สำนักงานบริหารเทคโนโลยีสารสนเทศเพื่อพัฒนาการศึกษา
กระทรวงการอุดมศึกษา วิทยาศาสตร์ วิจัยและนวัตกรรม
328 ถ.ศรีอยุธยา แขวง ทุ่งพญาไท เขต ราชเทวี กรุงเทพ 10400 โทร. โทร. 02-232-4000
กำลัง ออน์ไลน์
ภายในเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 2
ภายนอกเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 7,516
รวม 7,518 คน

More info..
นอก ThaiLIS = 106,405 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสังกัดทบวงเดิม = 20 ครั้ง
มหาวิทยาลัยราชภัฏ = 10 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคล = 3 ครั้ง
หน่วยงานอื่น = 1 ครั้ง
รวม 106,439 ครั้ง
Database server :
Version 2.5 Last update 1-06-2018
Power By SUSE PHP MySQL IndexData Mambo Bootstrap
มีปัญหาในการใช้งานติดต่อผ่านระบบ UniNetHelp


Server : 8.199.134
Client : Not ThaiLIS Member
From IP : 216.73.216.212