แจ้งเอกสารไม่ครบถ้วน, ไม่ตรงกับชื่อเรื่อง หรือมีข้อผิดพลาดเกี่ยวกับเอกสาร ติดต่อที่นี่ ==>
หากไม่มีอีเมลผู้รับให้กรอก thailis-noc@uni.net.th ติดต่อเจ้าหน้าที่เจ้าของเอกสาร กรณีเอกสารไม่ครบหรือไม่ตรง

The effect of interactive reading on English reading ability
การศึกษาผลสัมฤทธิ์การเรียนรู้ด้านการอ่านแบบมีปฏิสัมพันธ์ต่อความสามารถด้านการอ่านภาษาอังกฤษ
The effect of interactive reading on English reading ability

MeSH: English language -- Reading -- 272096
MeSH: Reading -- 272097
LCSH: English language -- Reading -- 272096
LCSH: Reading -- 272097
Abstract: The objectives of this research were to examine the effect of interactive reading on students’ English reading ability and whether the effect of IR instruction can be sustained. This was a classroom action research. Fifty-six students who studied the English Reading and Writing course in the second semester of the academic year 2019 were asked to participate in this study. The instruments were 1) two samples of each reading text in the narrative, expository, and argumentative genres were randomly selected based on these criteria: students’ literacy experiences and the readability and notion of text types; 2) The set of questions used in the IR approach on padlet encouraged the students to read through the essays based on Kolker’s (1979) IR factors (affective, cognitive, and linguistic behaviors); 3) one set of questions was used as a pre-test, post-test, and follow-up test. An interactive reading was implemented for 3 weeks. The findings provide important insights into the effectiveness of the IR process on students’ reading ability from the results of the pre-test, post-test, and follow-up test. This study proved that the IR approach was practical and effective in improving the university students’ reading ability. To assess reading comprehension, reading knowledge, reading strategies and correlation of interactive process, reading habits, and self-actualization, one possible justification is that the IR process can encourage the students’ curiosity when reading the passages. Therefore, interactive reading could be provided as an alternative teaching and learning process to promote interactivity, examine student’s reading comprehension and reading knowledge, and find creative interactivity to encourage student’s sustained reading skills in the 21st century.
Mae Fah Luang University. Learning Resources and Educational Media Center
Address: CHIANG RAI
Email: library@mfu.ac.th
Modified: 2021-09-16
Issued: 2021-09-16
งานวิจัย/Research report
application/pdf
CallNumber: PE1128 P573e 2020
eng
©copyrights Mae Fah Luang University
RightsAccess:
ลำดับที่.ชื่อแฟ้มข้อมูล ขนาดแฟ้มข้อมูลจำนวนเข้าถึง วัน-เวลาเข้าถึงล่าสุด
1 Phirunkhana Phichiensathien.pdf 35.38 MB42 2025-06-25 11:30:34
ใช้เวลา
0.025708 วินาที

Phirunkhana Phichiensathien
Title Contributor Type
Genre-based approach to teaching academic writing in a Thai university
มหาวิทยาลัยแม่ฟ้าหลวง
Phirunkhana Phichiensathien
Wilawan Champakaew, Ph. D.
Prof. Budsaba Kanoksilapatham, Ph. D.
วิทยานิพนธ์/Thesis
The effect of interactive reading on English reading ability
มหาวิทยาลัยแม่ฟ้าหลวง
Phirunkhana Phichiensathien

งานวิจัย/Research report
Copyright 2000 - 2025 ThaiLIS Digital Collection Working Group. All rights reserved.
ThaiLIS is Thailand Library Integrated System
สนับสนุนโดย สำนักงานบริหารเทคโนโลยีสารสนเทศเพื่อพัฒนาการศึกษา
กระทรวงการอุดมศึกษา วิทยาศาสตร์ วิจัยและนวัตกรรม
328 ถ.ศรีอยุธยา แขวง ทุ่งพญาไท เขต ราชเทวี กรุงเทพ 10400 โทร. โทร. 02-232-4000
กำลัง ออน์ไลน์
ภายในเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 9
ภายนอกเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 1,308
รวม 1,317 คน

More info..
นอก ThaiLIS = 100,352 ครั้ง
มหาวิทยาลัยราชภัฏ = 125 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสังกัดทบวงเดิม = 99 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเอกชน = 6 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคล = 3 ครั้ง
หน่วยงานอื่น = 2 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสงฆ์ = 1 ครั้ง
สถาบันพระบรมราชชนก = 1 ครั้ง
รวม 100,589 ครั้ง
Database server :
Version 2.5 Last update 1-06-2018
Power By SUSE PHP MySQL IndexData Mambo Bootstrap
มีปัญหาในการใช้งานติดต่อผ่านระบบ UniNetHelp


Server : 8.199.134
Client : Not ThaiLIS Member
From IP : 216.73.216.33