แจ้งเอกสารไม่ครบถ้วน, ไม่ตรงกับชื่อเรื่อง หรือมีข้อผิดพลาดเกี่ยวกับเอกสาร ติดต่อที่นี่ ==>
หากไม่มีอีเมลผู้รับให้กรอก thailis-noc@uni.net.th ติดต่อเจ้าหน้าที่เจ้าของเอกสาร กรณีเอกสารไม่ครบหรือไม่ตรง

A study on the relationship between brand value enhancement and customer satisfaction in the soft drink industry: Based on brand identity perspective

Address: Rangsit University
keyword: Soft drinks industry
; Brand value
; Customer satisfaction
; Brand identity
Abstract: With the deepening of today's economy, competition in the soft drinks market is becoming more and more intense. With brand as the core strategy of market competition, soft drinks companies need to strengthen the construction of brand value and shape their own brand image. This paper takes the brand value of the soft drinks industry as an entry point and seeks to identify the causes of customer satisfaction in the soft drinks industry based on the consumer's brand identity perspective. Firstly, a research model was developed with an understanding of the concepts of brand value and customer satisfaction. Secondly, a hypothesis is formulated. Afterwards, a questionnaire is designed to test the validity of the hypothesis by analyzing the data collected. Finally, the findings indicate that the dimensions of brand value in the soft drinks industry play a positive role in influencing the dimensions of customer satisfaction. Passive brand identification has a negative moderating effect between the emotional value of brands in the soft drinks industry and the confirmation of customers' expectations; passive brand identification has a negative moderating effect between the functional value of brands in the soft drinks industry and the overall satisfaction of customers.
มหาวิทยาลัยการจัดการและเทคโนโลยีอีสเทิร์น. สำนักหอสมุด
Address: อุบลราชธานี
Email: library@umt.ac.th
Created: 2564
Modified: 2021-08-21
Issued: 2021-08-21
บทความ/Article
application/pdf
BibliograpyCitation : 283-296
eng
©copyrights The Eastern University of Management and Technology
RightsAccess:
ลำดับที่.ชื่อแฟ้มข้อมูล ขนาดแฟ้มข้อมูลจำนวนเข้าถึง วัน-เวลาเข้าถึงล่าสุด
1 23 Wanting Xu_283-296.pdf 279.27 KB
ใช้เวลา
-0.971051 วินาที

Wanting Xu,
Title Contributor Type
A study on the relationship between brand value enhancement and customer satisfaction in the soft drink industry: Based on brand identity perspective
มหาวิทยาลัยการจัดการและเทคโนโลยีอีสเทิร์น
Wanting Xu,

บทความ/Article
Copyright 2000 - 2025 ThaiLIS Digital Collection Working Group. All rights reserved.
ThaiLIS is Thailand Library Integrated System
สนับสนุนโดย สำนักงานบริหารเทคโนโลยีสารสนเทศเพื่อพัฒนาการศึกษา
กระทรวงการอุดมศึกษา วิทยาศาสตร์ วิจัยและนวัตกรรม
328 ถ.ศรีอยุธยา แขวง ทุ่งพญาไท เขต ราชเทวี กรุงเทพ 10400 โทร. โทร. 02-232-4000
กำลัง ออน์ไลน์
ภายในเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 6
ภายนอกเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 5,202
รวม 5,208 คน

More info..
นอก ThaiLIS = 233,717 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสังกัดทบวงเดิม = 1,655 ครั้ง
มหาวิทยาลัยราชภัฏ = 491 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคล = 83 ครั้ง
หน่วยงานอื่น = 26 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเอกชน = 17 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสงฆ์ = 8 ครั้ง
สถาบันพระบรมราชชนก = 5 ครั้ง
รวม 236,002 ครั้ง
Database server :
Version 2.5 Last update 1-06-2018
Power By SUSE PHP MySQL IndexData Mambo Bootstrap
มีปัญหาในการใช้งานติดต่อผ่านระบบ UniNetHelp


Server : 8.199.134
Client : Not ThaiLIS Member
From IP : 216.73.216.212