แจ้งเอกสารไม่ครบถ้วน, ไม่ตรงกับชื่อเรื่อง หรือมีข้อผิดพลาดเกี่ยวกับเอกสาร ติดต่อที่นี่ ==>
หากไม่มีอีเมลผู้รับให้กรอก thailis-noc@uni.net.th ติดต่อเจ้าหน้าที่เจ้าของเอกสาร กรณีเอกสารไม่ครบหรือไม่ตรง

Facility determination for a call center : a case study for a bank
การกำหนดทรัพยากรสำหรับศูนย์ตอบรับโทรศัพท์ที่เหมาะสม : กรณีศึกษาสำหรับธนาคาร

LCSH: Call centers
LCSH: Interactive voice response systems
LCSH: Banks and Banking
Abstract: By using the interactive voice response (IVR) systems, the amount and frequency of using call service tend to increase significantly. Nowadays, there are more than 400,000 incoming calls per month. If the bank determines to locate the facilities more than the demand of the incoming calls that causes the customer satisfaction, but it has to hold the high operating cost. In the other hand, it the bank determine to locate the facilities less than the demand of the incoming calls that cause the bank hold the low operating cost, but this determination also cause the customer dissatisfaction and the negative effect with bank reputation. Thus, to survive in this business, it is very necessary to determine the appropriate facilities for the call center. The mentioned facilities in this case are: the number of telephone lines, IVR ports, and the number of bank representative (agent). The main tool for determining the suitable facilities is the simulation model, developed by simulation package software called ARENA. The determination is related to the bank benchmarks and management policy, which are: the percentage of incoming calls that success to enter the call center system as well as the average waiting time before receiving the service from IVR and agents. After running the simulation model, we found that the suitable number of telephone line, IVR port, and agent is equal to 100, 90, and 28, respectively. Running the simulation model by using these previously mentioned facilities, the success call percentage equals to 88.3%, the average waiting time before receiving the service from IVR equals to 0.07 seconds, and the average waiting time before receiving the service from agent equals to 7.9 seconds. The rough budget for facility incrementing is about 2,580,000 Bahts and the supplementary cost is equal to 124,500 Bahts per month
Abstract: เนื่องจากทางธนาคารได้นำระบบตอบรับอัตโนมัติมาใช้ร่วมกับศูนย์ตอบรับโทรศัพท์ ทำ ให้ความถี่ของการใช้บริการเพิ่มขึ้นอย่างมาก ในปัจจุบันมีสายเรียกเข้าประมาณ 400,000 ครั้งต่อ เดือน ถ้าทางธนาคารมีการจัดสรรทรัพยากรที่เกี่ยวข้องกับศูนย์ตอบรับโทรศัพท์มากกว่าความต้องการของสายเรียกเข้า แม้ลูกค้าจะได้รับความพึงพอใจ แต่ทางธนาคารต้องแบกรับค่าใช้จ่ายที่สูงเกินความจำเป็นในทางกลับกันถ้าทางธนาคารจัดสรรทรัพยากรน้อยกว่าความต้องการของสายเรียกเข้า แม้ว่าทางธนาคารจะแบกรับค่าใช้จ่ายที่ตํ่า แต่จะสร้างความไม่พึงพอใจให้กับลูกค้า ซึ่งส่งผลกระทบถึงชื่อเสียงและความอยู่รอดของธนาคาร ดังนั้นการกำหนดทรัพยากรสำหรับศูนย์ตอบรับโทรศัพท์ที่เหมาะสมจึงมีความจำเป็นอย่างยิ่ง ทรัพยากรในที่นี้คือจำนวนคู่สายโทรศัพท์, จำนวนช่องของระบบตอบรับอัตโนมัติ และจำนวนเจ้าหน้าที่ธนาคารที่รับผิดชอบการให้บริการ เครื่องมือหลักในการทำวิทยานิพนธ์นี้คือแบบจำลองศูนย์ตอบรับโทรศัพท์โดยใช้คอมพิวเตอร์ ความเหมาะสมของทรัพยากรเหล่านี้จะประเมินจากจำนวนสายเรียกเข้าที่สามารถใช้บริการ, เวลาเฉลี่ยที่ลูกค้าต้องรอสำหรับการขอใช้บริการจากเครื่องตอบรับอัตโนมัติ และเจ้าหน้าที่ธนาคาร ให้สอดคล้องกับนโยบายของผู้บริหาร หลังจากใช้แบบจำลองศูนย์ตอบรับโทรศัพท์ทำให้ทราบว่าจำนวนของคู่สายโทรศัพท์,ช่องของระบบตอบรับอัตโนมัติ และจำนวนเจ้าหน้าที่ธนาคารที่รับผิดชอบการให้บริการที่เหมาะสมคือ 100 คู่สาย, 90 ช่อง, และ 28 คนตามลำดับ จากการใช้แบบจำลองศูนย์ตอบรับโทรศัพท์โดยใช้ทรัพยากรที่ได้กล่าวถึงข้างต้น จำนวนของสายเรียกเข้าที่สามารถใช้บริการได้คิดเป็น 88.3% ของจำนวนสายเรียกเข้าทั้งหมด, เวลารอเฉลี่ยก่อนที่จะได้รับบริการจากระบบตอบรับอัตโนมัติเท่ากับ 0.07 วินาที, และเวลารอเฉลี่ยค่อนที่ได้รับบริการจากเจ้าหน้าที่ธนาคารเท่ากับ 7.9 วินาที งบประมาณในการเพิ่มทรัพยากรเป็นจำนวนเงินประมาณ 2,580,000 บาท นอกจากนี้ยังมีค่าใช้จ่ายรายเดือนอีกประมาณ 124,500บาท
Chulalongkorn University. Office of Academic Resources
Address: BANGKOK
Email: cuir@car.chula.ac.th
Role: Advisor
Created: 2000
Modified: 2021-07-24
Issued: 2021-07-24
วิทยานิพนธ์/Thesis
application/pdf
URL: http://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/67843
eng
©copyrights Chulalongkorn University
RightsAccess:
ลำดับที่.ชื่อแฟ้มข้อมูล ขนาดแฟ้มข้อมูลจำนวนเข้าถึง วัน-เวลาเข้าถึงล่าสุด
1 Patomporn_Na_TDC.pdf 20.62 MB
ใช้เวลา
0.018186 วินาที

Patomporn Nakornvichakul
Title Contributor Type
Facility determination for a call center : a case study for a bank
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Patomporn Nakornvichakul
Rein Boondiskulchok
วิทยานิพนธ์/Thesis
Rein Boondiskulchok
Title Creator Type and Date Create
Supplier evaluation system for packaging industry
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Rein Boondiskulchok
Supaporn Sa-nguansakphakdee
วิทยานิพนธ์/Thesis
Development of public distribution warehouse in Thailand : a case study company for daily use consumer products
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Rein Boondiskulchok
Danaya Chantanalertvilai
วิทยานิพนธ์/Thesis
An inventory-transportation system for multi-item joint replenishment with limited vehicle capacity
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Rein Boondiskulchok;Edwin Romeijn
Sombat Sindhuchao
วิทยานิพนธ์/Thesis
Fuzzy front end framework for an electronic product development department
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Rein Boondiskulchok;Kondo, Keishu
Suttisak Suriyachanhom
วิทยานิพนธ์/Thesis
Shop floor monitoring system design for the garment industry
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Rein boondiskulchok
Pheeraphol Pattanapongsagone
วิทยานิพนธ์/Thesis
Decision support system for medical staffs and supplies distribution planning
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Rein Boondiskulchok
Krongsin Somprasonk
วิทยานิพนธ์/Thesis
Assignment of cross-trained workers with learning effect
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Rein Boondiskulchok
Kanjana Thongsanit
วิทยานิพนธ์/Thesis
Improvement of inventory control system
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Rein Boondiskulchok
Chanpen Mitrabhakdi
วิทยานิพนธ์/Thesis
Warehousing design for automotive manufacturing
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Rein Boondiskulchok;Pornpipat Jenthamakhun
Kanokkarn Khanthong
วิทยานิพนธ์/Thesis
Warehouse design for a plastic resins trading company
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
;Rein Boondiskulchok
Nathapong Amarase
วิทยานิพนธ์/Thesis
Liquefied petroleum gas distribution plan to LPG depots in the north and northeast by trains and trucks for the Petroleum Authority of Thailand
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Rein Boondiskulchok
Rajsuda Rungsiyakull
วิทยานิพนธ์/Thesis
Planning system in tomato planting for processing factory
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Rein Boondiskulchok
Ornsiri Unchittikul
วิทยานิพนธ์/Thesis
Warehouse management of wholesaler
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
;Rein Boondiskulchok
Krittin Ongsri
วิทยานิพนธ์/Thesis
The Study on progressive die replacement for single die in furniture wheel manufacturing
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Rein Boondiskulchok
Smuch Anantaburi
วิทยานิพนธ์/Thesis
Group ordering inventory management system : a case study of a construction materials' distributor
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Rein Boondiskulchok
Tanan Kraikosol
วิทยานิพนธ์/Thesis
Facility determination for a call center : a case study for a bank
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Rein Boondiskulchok
Patomporn Nakornvichakul
วิทยานิพนธ์/Thesis
Reinventory management : a paint factory case study
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
;Rein Boondiskulchok
Kriengkrai Varavichit
วิทยานิพนธ์/Thesis
An improvement of site resources management a case study of electrical installation contracting business
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Rein Boondiskulchok;Aksorn Thabcharoen
Songwuth Mittrarath
วิทยานิพนธ์/Thesis
Study of success factors for new product introduction process of electronics manufacturing service provider
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Rein Boondiskulchok;Vatchara Lertpiriyasuwat
Sujitra Luangvangpho
วิทยานิพนธ์/Thesis
Job allocation plan for a multiple service center : a case study for a machinery company
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Rein Boondiskulchok
Somkiat Udomrattanachaiyakul
วิทยานิพนธ์/Thesis
Copyright 2000 - 2025 ThaiLIS Digital Collection Working Group. All rights reserved.
ThaiLIS is Thailand Library Integrated System
สนับสนุนโดย สำนักงานบริหารเทคโนโลยีสารสนเทศเพื่อพัฒนาการศึกษา
กระทรวงการอุดมศึกษา วิทยาศาสตร์ วิจัยและนวัตกรรม
328 ถ.ศรีอยุธยา แขวง ทุ่งพญาไท เขต ราชเทวี กรุงเทพ 10400 โทร. โทร. 02-232-4000
กำลัง ออน์ไลน์
ภายในเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 0
ภายนอกเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 1,076
รวม 1,076 คน

More info..
นอก ThaiLIS = 45,362 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสังกัดทบวงเดิม = 14 ครั้ง
มหาวิทยาลัยราชภัฏ = 11 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคล = 4 ครั้ง
รวม 45,391 ครั้ง
Database server :
Version 2.5 Last update 1-06-2018
Power By SUSE PHP MySQL IndexData Mambo Bootstrap
มีปัญหาในการใช้งานติดต่อผ่านระบบ UniNetHelp


Server : 8.199.134
Client : Not ThaiLIS Member
From IP : 216.73.216.46