แจ้งเอกสารไม่ครบถ้วน, ไม่ตรงกับชื่อเรื่อง หรือมีข้อผิดพลาดเกี่ยวกับเอกสาร ติดต่อที่นี่ ==>
หากไม่มีอีเมลผู้รับให้กรอก thailis-noc@uni.net.th ติดต่อเจ้าหน้าที่เจ้าของเอกสาร กรณีเอกสารไม่ครบหรือไม่ตรง

Utilizing a peer assisted learning PAL center as part of a course s curriculum in order to improve student grammar and writing skills
การให้นักศึกษาอาสาสมัครในศูนย์เสริมการเรียนรู้เข้ามาช่วยเพื่อพัฒนาระดับทักษะการเขียนและการใช้ไวยกรณ์ของนักเรียน

LCSH: English language -- Study and teaching
LCSH: English language -- Gramar
LCSH: English language -- Writing
Abstract: In an effort to address undergraduate students’ insufficient English writing skills in Thailand, this study incorporated a peer-assisted learning (PAL) center to develop their English grammar and writing skills. This mixed-method (both quantitative and qualitative), quasi-experimental study was done at an international college in Thailand, where the control and experimental groups consisted of 36 and 30 research participants respectively. An additional 30 participants functioned as student-peer mentors (SPMs), providing peer feedback to those students in the experimental group. From the research findings, it was concluded that integrating a PAL center as part of an English course’s curriculum can significantly improve student writing skills. However, the participants’ English grammar skills did not improve. With universities incorporating more and more academic projects or other courses of actions in order to augment student skills in various areas, PAL centers could be utilized to develop student writing skills. The research implications for this study provide a framework on how further studies might be built.
Abstract: การใช้การเรียนรู้แบบเพื่อนช่วยเพื่อน (Peer-Assisted Learning : PAL) เป็นหลักในการดำเนินการจัดการหลักสูตรเพื่อพัฒนาการเรียนการสอนภาษาอังกฤษด้านไวยกรณ์และทักษะการเขียนของนักเรีย ด้วยความมุ่งมั่นตั้งใจในการจัดการปัญหาของนักเรียนที่ขาดทักษะในด้านไวยกรณ์และการเขียนภาษาอังกฤษ งานวิจัยชิ้นนี้ได้นำการใช้การเรียนรู้แบบเพื่อนช่วยเพื่อน (Peer-Assisted Learning : PAL) เป็นหลักในการดำเนินเพื่อพัฒนาภาษาอังกฤษทั้งด้านไวยกรณ์และทักษะการเขียน สำหรับการวิจัยแบบผสมวิธีวิทยา (แบบใช้ทั้งข้อมูลเชิงปริมาณและข้อมูลเชิงคุณภาพ) ซึ่งเป็นการวิจัยกึ่งทดลองนี้ ได้ถูกดำเนินการ ณ วิทยาลัยนานาชาติในประเทศไทย ที่ซึ่งการควบคุมและกลุ่มทดลองจำแนกเป็นผู้เข้าร่วมการวิจัย 36 และ 30 คนตามลำดับ ผู้เข้าร่วมการวิจัย 30 ได้รับหน้าที่เป็นเพื่อนผู้ให้คำปรึกษา (student-peer mentors: SPMs) 30 คน ที่จะให้การตอบสนองต่อนักเรียนที่เข้าร่วมโครงการวิจัย จากผลการวิจัยได้ข้อสรุปว่าการนำการเรียนรู้แบบเพื่อนช่วยเพื่อน (PAL) มาใช้เป็นส่วนหนึ่งของหลักสูตรการเรียนการสอนภาษาอังกฤษได้พัฒนาทักษะการเขียนของนักเรียน จากการที่มหาวิทยาลัยมามายได้เข้าร่วมโครงการและหลักสูตรด้านวิชาการต่างๆ เพื่อเพิ่มพูนทักษะให้แก่นักเรียนในหลากหลายด้านนั้น การใช้ PAL นั้นสามารถนำมาเป็นหลักในการเสริมสร้างทักษาการเขียนของนักเรียนได้ นัยยะของงานวิจัยนี้ได้มาถึงกรอบการเรียนรู้ที่จะสามารถเสริมสร้างและพัฒนาต่อไปในอนาคต
Rangsit University. Rangsit University Library
Email: library@rsu.ac.th
Role: funding agency
Created: 2020
Modified: 2021-06-23
Issued: 2021-06-22
งานวิจัย/Research report
application/pdf
eng
©copyrights Rangsit University
RightsAccess:
ลำดับที่.ชื่อแฟ้มข้อมูล ขนาดแฟ้มข้อมูลจำนวนเข้าถึง วัน-เวลาเข้าถึงล่าสุด
1 Edward Devere Bacon.pdf 2.1 MB14 2025-09-18 13:31:16
ใช้เวลา
0.07517 วินาที

Bacon, Edward Devere
Title Contributor Type
Utilizing a peer assisted learning PAL center as part of a course s curriculum in order to improve student grammar and writing skills
มหาวิทยาลัยรังสิต
Bacon, Edward Devere
Instructional Support and Development Center, Rangsit University
งานวิจัย/Research report
Enhancing English academic writing proficiency for international students in Thailand : a data-driven approach leveraging ChatGPT
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Bacon, Edward Devere
Kraus, Harald
วิทยานิพนธ์/Thesis
Instructional Support and Development Center, Rangsit University
Title Creator Type and Date Create
The development of online instructional media for independent learning of English in tertiary-level education
มหาวิทยาลัยรังสิต
Instructional Support and Development Center, Rangsit University
Nipaporn Chalermnirundorn
งานวิจัย/Research report
Comparative study of efficacy of tramadol/acetaminophen combination tablet and ibuprofen in acute pain control after mandibular third molar surgery
มหาวิทยาลัยรังสิต
Instructional Support and Development Center, Rangsit University
Rapeeporn Malungpaishrope
งานวิจัย/Research report
Utilizing a peer assisted learning PAL center as part of a course s curriculum in order to improve student grammar and writing skills
มหาวิทยาลัยรังสิต
Instructional Support and Development Center, Rangsit University
Bacon, Edward Devere
งานวิจัย/Research report
Copyright 2000 - 2025 ThaiLIS Digital Collection Working Group. All rights reserved.
ThaiLIS is Thailand Library Integrated System
สนับสนุนโดย สำนักงานบริหารเทคโนโลยีสารสนเทศเพื่อพัฒนาการศึกษา
กระทรวงการอุดมศึกษา วิทยาศาสตร์ วิจัยและนวัตกรรม
328 ถ.ศรีอยุธยา แขวง ทุ่งพญาไท เขต ราชเทวี กรุงเทพ 10400 โทร. โทร. 02-232-4000
กำลัง ออน์ไลน์
ภายในเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 19
ภายนอกเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 1,927
รวม 1,946 คน

More info..
นอก ThaiLIS = 172,946 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสังกัดทบวงเดิม = 129 ครั้ง
มหาวิทยาลัยราชภัฏ = 121 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคล = 41 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเอกชน = 10 ครั้ง
หน่วยงานอื่น = 5 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสงฆ์ = 4 ครั้ง
สถาบันพระบรมราชชนก = 1 ครั้ง
มหาวิทยาลัยการกีฬาแห่งชาติ = 1 ครั้ง
รวม 173,258 ครั้ง
Database server :
Version 2.5 Last update 1-06-2018
Power By SUSE PHP MySQL IndexData Mambo Bootstrap
มีปัญหาในการใช้งานติดต่อผ่านระบบ UniNetHelp


Server : 8.199.134
Client : Not ThaiLIS Member
From IP : 216.73.216.124