แจ้งเอกสารไม่ครบถ้วน, ไม่ตรงกับชื่อเรื่อง หรือมีข้อผิดพลาดเกี่ยวกับเอกสาร ติดต่อที่นี่ ==>
หากไม่มีอีเมลผู้รับให้กรอก thailis-noc@uni.net.th ติดต่อเจ้าหน้าที่เจ้าของเอกสาร กรณีเอกสารไม่ครบหรือไม่ตรง

Effects of collocation vocabulary instruction on lower secondary school students' writing ability
ผลของการสอนคำศัพท์แบบเน้นการปรากฎร่วมของคำที่มีต่อความสามารถทางการเขียนของนักเรียนมัธยมศึกษาตอนต้น

LCSH: English language -- Study and teaching (Secondary)
LCSH: English language -- Writing -- Study and teaching (Secondary)
LCSH: Vocabulary -- Study and teaching (Secondary)
Abstract: Although Basic Education Curriculum B.E. 2544 (A.D. 2001) has promoted the communicative language teaching that English instruction shall promote students' competence in using English for communication, Several studies found that Thai students have faced the difficulties in using English for communication especially in the writing ability. The researcher, therefore, developed collocation vocabulary instruction in order to enhance students' writing ability. The purpose of this present study was to examine the effects of collocation vocabulary instruction on lower secondary schools' writing ability. The study was designed as a single group experimental research study. The participants were 36 eighth grade students at Nonthaburipittayakom School in the second semester of academic year 2007. The treatment used in this study were ten lesson plans and the research instruments were two writing tests which was used before the treatment as the pretest once and after the treatment once as the posttest. Paired samples t-test was employed to investigate the differences between the pretest and the posttest. The findings revealed that collocation vocabulary instruction can enhance students' writing ability at the significance level of .05 expecially in the word choice aspect. The participants can express their ideas, opinion, and feeling better. They can use the word suitably and appropriately. Moreover, They can improve their grammatical English language.
Abstract: หลักสูตรการศึกษาขั้นพื้นฐาน พุทธศักราช 2544 ได้ส่งเสริมการจัดการเรียนการสอนภาษาอังกฤษแบบเน้นการสื่อสาร เพื่อพัฒนาคุณภาพความสามารถของผู้เรียนในการนำภาษาอังกฤษไปใช้เพื่อการสื่อสาร อย่างไรก็ตาม งานวิจัยที่ผ่านมาพบว่านักเรียนส่วนใหญ่ยังคงมีปัญหาในการเรียนภาษาอังกฤษเพื่อการสื่อสาร โดยเฉพาะทักษะการเขียนภาษาอังกฤษ ผู้วิจัยจึงได้ออกแบบการจัดการเรียนการสอนคำศัพท์แบบเน้นการปรากฎร่วมของคำเพื่อช่วยพัฒนาทักษะการเขียนภาษาอังกฤษของนักเรียน การวิจัยครั้งนี้มีจุดประสงค์เพื่อศึกษาผลของการสอนคำศัพท์แบบเน้นการปรากฎร่วมของคำที่มีต่อความสามารถทางการเขียนของนักเรียนมัธยมศึกษาตอนต้น โดยเป็นการวิจัยเชิงทดลองแบบกลุ่มเดียว กลุ่มตัวอย่างที่ศึกษา คือ นักเรียนมัธยมศึกษาปีที่ 2 โรงเรียนนนทบุรีพิทยาคม ภาคเรียนที่ 2 ปีการศึกษา 2550 จำนวน 36 คน เครื่องมือที่ใช้ในการทดลองคือ แผนการสอนจำนวน 10 แผน ส่วนเครื่องมือที่ใช้เก็บข้อมูล คือ แบบทดสอบการเขียนก่อนและหลังการทดลอง สถิติที่ใช้วิเคราะห์ความแตกต่างของความสามารถทางการเขียนภาษาอังกฤษก่อนและหลังการทดลอง คือ Paired samples-t-test ผลการวิจัยสรุปได้ว่า การจัดการเรียนการสอนคำศัพท์แบบเน้นการปรากฏร่วมของคำสามารถพัฒนาความสามารถทางการเขียนภาษาอังกฤษของนักเรียน โดยเฉพาะในด้านการเลือกใช้คำ ข้อมูลจากคะแนนสอบแสดงให้เห็นว่า กลุ่มตัวอย่างสามารถเขียนภาษาอังกฤษเพื่อสื่อสารความคิด ความรู้สึกได้ดีขึ้นอย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.05 หลังได้รับการสอนคำศัพท์แบบเน้นการปรากฎร่วมของคำ โดยกลุ่มตัวอย่างสามารถเลือกใช้คำในการเขียนได้ดีขึ้น และใช้ไวยากรณ์ภาษาอังกฤษได้ถูกต้องมากขึ้น
Chulalongkorn University. Office of Academic Resources
Address: BANGKOK
Email: cuir@car.chula.ac.th
Role: Advisor
Created: 2007
Modified: 2021-06-16
Issued: 2021-06-16
วิทยานิพนธ์/Thesis
application/pdf
URL: http://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/56545
eng
©copyrights Chulalongkorn University
RightsAccess:
ลำดับที่.ชื่อแฟ้มข้อมูล ขนาดแฟ้มข้อมูลจำนวนเข้าถึง วัน-เวลาเข้าถึงล่าสุด
1 Kanyaluk Ao-ekkasit.pdf 1.41 MB2 2022-02-03 15:00:34
ใช้เวลา
0.020316 วินาที

Waree Lerdejdecha
Title Contributor Type
Effects of collocation vocabulary instruction on lower secondary school students' writing ability
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Waree Lerdejdecha
Jutarat Vibulphol
วิทยานิพนธ์/Thesis
Jutarat Vibulphol
Title Creator Type and Date Create
Effects of English reading instruction based on the reader response approach on critical reading ability and critical thinking ability of upper secondary school students
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Jutarat Vibulphol
Arnuphab Ueai-chimplee
วิทยานิพนธ์/Thesis
Effects of using a strategy-based training program on attitudes and self-access English language learning behaviors of upper secondary school students
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Jutarat Vibulphol
Ratree Booranasanti
วิทยานิพนธ์/Thesis
A comparison of out-of-class English language learning activities, learning strategies, and attitudes towards autonomous English language learning of English program and regular program students in secondary schools
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Jutarat Vibulphol
Suparuthai Sumonwiriya
วิทยานิพนธ์/Thesis
The relationships between affective variables, willingness to communicate in english, and englsih communication behaviors of Thai secondary school students
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Jutarat Vibulphol
Hathairat Jongsermtrakoon
วิทยานิพนธ์/Thesis
Effects of using an English language counseling program on self-directed learning of upper secondary school students
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Jutarat Vibulphol
Denchai Prabjandee
วิทยานิพนธ์/Thesis
Effects of content-based English lessons incorporating form-focused tasks on upper secondary school students’ content knowledge and grammatical knowledge
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Jutarat Vibulphol
Pitaya Thipwajana
วิทยานิพนธ์/Thesis
PROPOSED GUIDELINES FOR DEVELOPING PRIMARY ENGLISH TEACHER TRAINING PROGRAMS FOR PROVINCIAL TEACHER TRAINING COLLEGES KINGDOM OF CAMBODIA
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Jutarat Vibulphol
Pum Chea
วิทยานิพนธ์/Thesis
EFFECTS OF AN ENGLISH INSTRUCTION USING THE FLIPPED LEARNING APPROACH ON ENGLISH ORAL COMMUNICATION ABILITY AND MOTIVATION IN ENGLISH LEARNING OF UPPER SECONDARY SCHOOL STUDENTS
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Jutarat Vibulphol
Kriengkrai Sakulprasertsri
วิทยานิพนธ์/Thesis
A MODEL OF RELATIONSHIPS BETWEEN BELIEFS ABOUT LANGUAGE LEARNING, LANGUAGE LEARNING STRATEGIES, PROFICIENCY, GENDER, AND EDUCATIONAL CONTEXT OF THAI UPPER SECONDARY SCHOOL STUDENTS
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Jutarat Vibulphol
Sirawit Apairach
วิทยานิพนธ์/Thesis
Effects of different types of corrective feedback incorporating with teacher-student conference on upper escondary school students' english writing ability
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
;Jutarat Vibulphol
Kamonporn Ongphet
วิทยานิพนธ์/Thesis
The effects of using graphic organizers on english reading ability of elementary school students
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
;Jutarat Vibulphol
Rutai Sumniengsanoh
วิทยานิพนธ์/Thesis
The understanding and application of the communicative language teaching approach of secondary school teachers in Nakhonpathom Educational Service Area
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Jutarat Vibulphol;Brooks, David
Ploysongsang Panpothong
วิทยานิพนธ์/Thesis
A study of usefulness and enjoy ableness of communicative English activities as perceived by lower secondary demonstration school students
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Jutarat Vibulphol;Brooks, David
Pornpun Vimooktalop
วิทยานิพนธ์/Thesis
DEVELOPMENT OF AN ENGLISH INSTRUCTIONAL MANAGEMENT MODEL BASED ON DIFFERENTIATED INSTRUCTION AND UNIVERSAL DESIGN TO ENHANCE ENGLISH LEARNING ACHIEVEMENT, SOCIAL SKILLS, AND LEARNING ENGAGEMENT OF UNDERGRADUATE STUDENTS WITH AND WITHOUT HEARING IMPAIRMENT IN INCLUSIVE ENGLISH CLASSROOMS
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
;Jutarat Vibulphol;Siriluck Prongsantia
Samorn Suthipiyapathra
วิทยานิพนธ์/Thesis
An examination of the factors predicting verbatim plagiarism in English academic writing in Thai contexts
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
;Jutarat Vibulphol
Ratchada Phuchongcharoen
วิทยานิพนธ์/Thesis
A case study of an english teacher learning community in Thailand
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Jutarat Vibulphol
Hasakamon Duangmani
วิทยานิพนธ์/Thesis
Effects of situational variables on willingness to communicate and English classroom communication behaviors of ninth grade students
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Jutarat Vibulphol
Natthida Thong-Iam
วิทยานิพนธ์/Thesis
An Exploration of Motivational Strategies, Beliefs, and Contextual Factors: A Case of Chinese EFL Teachers
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Jutarat Vibulphol
Xiaosu Chen
วิทยานิพนธ์/Thesis
Students Motivation and Teachers Motivational Strategies in English Language Classrooms in Unstable Socio-political Contexts
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Jutarat Vibulphol
Hkawn San Nra
วิทยานิพนธ์/Thesis
Effects of collocation vocabulary instruction on lower secondary school students' writing ability
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Jutarat Vibulphol
Waree Lerdejdecha
วิทยานิพนธ์/Thesis
A model of willingness to communicate in English in Iranian EFL classroom context
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
;Jutarat Vibulphol
Azadeh Amirzadi
วิทยานิพนธ์/Thesis
Effects of tiered English reading instruction on reading comprehension ability and opinions of lower secondary school students
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Jutarat Vibulphol
Piyawadee White
วิทยานิพนธ์/Thesis
Effects of project-based English instruction on learner autonomy of lower secondary school students
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Jutarat Vibulphol
Suphawadee Suwannaphim
วิทยานิพนธ์/Thesis
A Study of self-directed learning in online English reading of secondary school students attending CALL learner training
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Jutarat Vibulphol
Suttiya Khongyai
วิทยานิพนธ์/Thesis
Copyright 2000 - 2025 ThaiLIS Digital Collection Working Group. All rights reserved.
ThaiLIS is Thailand Library Integrated System
สนับสนุนโดย สำนักงานบริหารเทคโนโลยีสารสนเทศเพื่อพัฒนาการศึกษา
กระทรวงการอุดมศึกษา วิทยาศาสตร์ วิจัยและนวัตกรรม
328 ถ.ศรีอยุธยา แขวง ทุ่งพญาไท เขต ราชเทวี กรุงเทพ 10400 โทร. โทร. 02-232-4000
กำลัง ออน์ไลน์
ภายในเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 2
ภายนอกเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 4,257
รวม 4,259 คน

More info..
นอก ThaiLIS = 99,948 ครั้ง
มหาวิทยาลัยราชภัฏ = 30 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสังกัดทบวงเดิม = 20 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคล = 17 ครั้ง
รวม 100,015 ครั้ง
Database server :
Version 2.5 Last update 1-06-2018
Power By SUSE PHP MySQL IndexData Mambo Bootstrap
มีปัญหาในการใช้งานติดต่อผ่านระบบ UniNetHelp


Server : 8.199.134
Client : Not ThaiLIS Member
From IP : 216.73.216.124