แจ้งเอกสารไม่ครบถ้วน, ไม่ตรงกับชื่อเรื่อง หรือมีข้อผิดพลาดเกี่ยวกับเอกสาร ติดต่อที่นี่ ==>
หากไม่มีอีเมลผู้รับให้กรอก thailis-noc@uni.net.th ติดต่อเจ้าหน้าที่เจ้าของเอกสาร กรณีเอกสารไม่ครบหรือไม่ตรง

An exploration of Thai English teacher's personality influencing students' interactions in the classroom

LCSH: English teachers
Classification :.DDC: 420.712
Abstract: The purpose of this study was to investigate the personality of Thai English teachers in Surat Thani Province and its influences on students’ interaction in the classroom. This study was an explanatory sequential mixed-methods research design starting with the quantitative, following by the qualitative methods in a single study, from collecting quantitative data to using results of the first phase to build on to the qualitative phase. The participants in the quantitative phase were 100 Thai English teachers who taught English from Prathomsuksa 1 to Matthayomsuksa 6 in private and government schools in Surat Thani Province. The five informants in the qualitative phase were selected from the participants according to the criteria. The 44 items of the Big Five Inventory were used in the first phase of gathering data. Then, non-participant classroom observations and semi-structured interviews were used in discovering how each teacher’s personality influenced students’ interaction in the classroom and their attitudes towards English learning. The findings show that the Agreeableness personality is the most common personality of 44 out of 100 samples while only 3 teachers belong to the Openness to Experience category. Moreover, an interesting outcome from the empirical evidence point to the fact that all teachers’ behaviors exhibit various qualities belonging in class when encouraging students to interact to the five personality traits
Burapha University. Library
Address: CHONBURI
Email: buulibrary@buu.ac.th
Role: Principal advisor
Role: Co-advisor
Created: 2019
Modified: 2021-05-13
Issued: 2021-05-13
วิทยานิพนธ์/Thesis
application/pdf
CallNumber: Th 420.712 Kw98E
eng
©copyrights Burapha University
RightsAccess:
ลำดับที่.ชื่อแฟ้มข้อมูล ขนาดแฟ้มข้อมูลจำนวนเข้าถึง วัน-เวลาเข้าถึงล่าสุด
1 57920002.pdf 3.06 MB
ใช้เวลา
0.017897 วินาที

Kwandao Phonprasertruksa
Title Contributor Type
An exploration of Thai English teacher's personality influencing students' interactions in the classroom
มหาวิทยาลัยบูรพา
Kwandao Phonprasertruksa
Janpanit Surasin
Denchai Prabjandee
วิทยานิพนธ์/Thesis
Janpanit Surasin
Title Creator Type and Date Create
An evaluation of the master's degree of education in teaching english as a second language (International Program) at Burapha University
มหาวิทยาลัยบูรพา
Janpanit Surasin
Siriphan Boonthueng
วิทยานิพนธ์/Thesis
The effect of Prounoun references practice on secondary Student's reading comprehension Achievement
มหาวิทยาลัยบูรพา
Janpanit Surasin
Thitapa Thongpunja
วิทยานิพนธ์/Thesis
Vocabulary Development by using visual organizers for Matthayomsuksa 1 Students' at Bna-klongkanun School
มหาวิทยาลัยบูรพา
Janpanit Surasin
Surapha Sumroeng
วิทยานิพนธ์/Thesis
An investigation into the readiness of teaching English as a lingua franca in TELF countries of Asean : the case of Thailand
มหาวิทยาลัยบูรพา
Prapart Brudhiprapha;Janpanit Surasin
Pawanchat Shin
วิทยานิพนธ์/Thesis
Effects of using role play to improve aural-oral English skills of 8th grade EFL students at Guo Kai Middle School, China
มหาวิทยาลัยบูรพา
Janpanit Surasin;Prapart Brudhiprabha
Ganqing Zhang
วิทยานิพนธ์/Thesis
The relationship between English phonological awareness and early reading performance among Chinese preschoolers in Yunnan province,China
มหาวิทยาลัยบูรพา
Janpanit Surasin;Patchara Varasarin
Wang, Fei
วิทยานิพนธ์/Thesis
Learning to become English teachers : navigating emotions in identity development and identity improvisation during a teaching practicum
มหาวิทยาลัยบูรพา
Denchai Prabjandee;Janpanit Surasin
Pornsiri Nilpirom
วิทยานิพนธ์/Thesis
Fostering learner autonomy in an English classroom by using project-based learning
มหาวิทยาลัยบูรพา
Denchai Prabjandee;Janpanit Surasin
Phanita Phasuk
วิทยานิพนธ์/Thesis
The use of dictionary applications on smartphones as a tool to enhance English vocabulary learning skills
มหาวิทยาลัยบูรพา
Janpanit Surasin;Punwalai Kewara
Jariya Charernsuk
วิทยานิพนธ์/Thesis
The use of semantic mapping to improve vocabulary comprehension
มหาวิทยาลัยบูรพา
Janpanit Surasin
Sriphloi Thaledon
วิทยานิพนธ์/Thesis
Developing an English literacy training program for engineering staff in Thailand
มหาวิทยาลัยบูรพา
Janpanit Surasin;Punwalai Kewara
Monparath Charatwattananich
วิทยานิพนธ์/Thesis
The effect of reading-based writing instruction on chinese efl students in secondary school : writing ability and their attitudes
มหาวิทยาลัยบูรพา
Janpanit Surasin
Li, Min
วิทยานิพนธ์/Thesis
An exploration of Thai English teacher's personality influencing students' interactions in the classroom
มหาวิทยาลัยบูรพา
Janpanit Surasin;Denchai Prabjandee
Kwandao Phonprasertruksa
วิทยานิพนธ์/Thesis
Investigating learners' preferences of world Englishes pronunciation
มหาวิทยาลัยบูรพา
Janpanit Surasin;Denchai Prabjandee
Kamonchat Lasote
วิทยานิพนธ์/Thesis
Development of a training module to improve initial elt proficiency of student-teachers in multi-ethnic community schools in Yunnan province
มหาวิทยาลัยบูรพา
Janpanit Surasin;Denchai Prabjandee
Youxing, Xiao
วิทยานิพนธ์/Thesis
Investigating Thai English teachers' classroom management strategies in a secondary School context
มหาวิทยาลัยบูรพา
Janpanit Surasin;Denchai Prabjandee
Shu, Zhong
วิทยานิพนธ์/Thesis
An exploration of the professional experiences of English teachers who have a global Englishes orientation
มหาวิทยาลัยบูรพา
Denchai Prabjandee;Janpanit Surasin
Jatupon Phulakor
วิทยานิพนธ์/Thesis
Exploration of socio-cultural factors influencing out-of-class English learning : a case study of first-year University students in China
มหาวิทยาลัยบูรพา
Janpanit Surasin;Denchai Prabjandee
Xianbin, Ji
วิทยานิพนธ์/Thesis
Denchai Prabjandee
Title Creator Type and Date Create
Motivation towards english language learning of students in a secondary school in Thailand
มหาวิทยาลัยบูรพา
Prapart Brudhiprabha;Denchai Prabjandee
Ning' Yuhong
วิทยานิพนธ์/Thesis
Using a task-based learning approach on oral English communication skills for lower secondary school students in Rayong, Thailand
มหาวิทยาลัยบูรพา
Prapart Brudhiprabha;Denchai Prabjandee
Sun Wenfang
วิทยานิพนธ์/Thesis
Out-of-class English learning activities of the vocational education learner at Kampong Chheuteal high school, Kampong Thom province, Kingdom of Cambodia
มหาวิทยาลัยบูรพา
Denchai Prabjandee;Chalong Tubsree
Sum Sun
วิทยานิพนธ์/Thesis
An inquiry into international students' motivation to study at Burapha University, Thailand
มหาวิทยาลัยบูรพา
Prapart Brudhiprabha;Denchai Prabjandee
Jiefan, Zhang
วิทยานิพนธ์/Thesis
Perspectives in English language learning : an exploration of integrative and instrumental motivation
มหาวิทยาลัยบูรพา
Denchai Prabjandee
Manussanan Siritontraporn
วิทยานิพนธ์/Thesis
Learning styles in English classrooms : predominant preferences of genders
มหาวิทยาลัยบูรพา
Denchai Prabjandee
Wanichanan Sawetsunthornpan
วิทยานิพนธ์/Thesis
An inquiry into the motivation to study English abroad : voice from students and parents
มหาวิทยาลัยบูรพา
Denchai Prabjandee;Punwalai Kewara
Sasiwimon Wijarnjit
วิทยานิพนธ์/Thesis
Learning to become English teachers : navigating emotions in identity development and identity improvisation during a teaching practicum
มหาวิทยาลัยบูรพา
Denchai Prabjandee;Janpanit Surasin
Pornsiri Nilpirom
วิทยานิพนธ์/Thesis
Parents' attitudes and expectations toward English language teaching at the kindergarten level of a catholic school
มหาวิทยาลัยบูรพา
Denchai Prabjandee
Sasichanan Pramual
วิทยานิพนธ์/Thesis
Fostering learner autonomy in an English classroom by using project-based learning
มหาวิทยาลัยบูรพา
Denchai Prabjandee;Janpanit Surasin
Phanita Phasuk
วิทยานิพนธ์/Thesis
Enhancing intercultural competence by using video-based instruction
มหาวิทยาลัยบูรพา
Punwalai Kewara;Denchai Prabjandee
Kanit Samphanthanakarn
วิทยานิพนธ์/Thesis
Global Englishes orientation of English textbooks in Thailand
มหาวิทยาลัยบูรพา
Punwalai Kewara;Denchai Prabjandee
Jutamas Juntanee
วิทยานิพนธ์/Thesis
Teacher professional development for Thai English teachers : effectiveness and effects
มหาวิทยาลัยบูรพา
Denchai Prabjandee;Punwalai Kewara
Sirikanya Srichom
วิทยานิพนธ์/Thesis
Pre-service teacher preparation program for enhancing communicative language teaching ability in teaching practicum
มหาวิทยาลัยบูรพา
Punwalai Kewara;Denchai Prabjandee
Saifon Songsiengchai
วิทยานิพนธ์/Thesis
Teacher supervision program to enhance teacher's learning to teach glocal englishes
มหาวิทยาลัยบูรพา
Punwalai Kewara;Denchai Prabjandee
Thananya Viriyapanyanont
วิทยานิพนธ์/Thesis
English teacher identity development in borderland discourse : delving into negotiating personal and professional selves
มหาวิทยาลัยบูรพา
Denchai Prabjandee;Punwalai Kewara
Kung, Sakorn
วิทยานิพนธ์/Thesis
Comparing teacher cognition for L2 grammar in a Thai tertiary context focusing on a single eastern province in Thailand
มหาวิทยาลัยบูรพา
Denchai Prabjandee;Chalong Tubsree
Pulleyblank, Justin James
วิทยานิพนธ์/Thesis
An exploration of Thai English teacher's personality influencing students' interactions in the classroom
มหาวิทยาลัยบูรพา
Janpanit Surasin;Denchai Prabjandee
Kwandao Phonprasertruksa
วิทยานิพนธ์/Thesis
Investigating learners' preferences of world Englishes pronunciation
มหาวิทยาลัยบูรพา
Janpanit Surasin;Denchai Prabjandee
Kamonchat Lasote
วิทยานิพนธ์/Thesis
Understanding teacher's motivation to choose teaching English as a career choice
มหาวิทยาลัยบูรพา
Denchai Prabjandee;Punwalai Kewara
Titapond Poomdaeng
วิทยานิพนธ์/Thesis
Exploration of think-pair-share varieties of reading comprehension
มหาวิทยาลัยบูรพา
Punwalai Kewara;Denchai Prabjandee
Pavida Naksathit
วิทยานิพนธ์/Thesis
Development of a training module to improve initial elt proficiency of student-teachers in multi-ethnic community schools in Yunnan province
มหาวิทยาลัยบูรพา
Janpanit Surasin;Denchai Prabjandee
Youxing, Xiao
วิทยานิพนธ์/Thesis
Investigating Thai English teachers' classroom management strategies in a secondary School context
มหาวิทยาลัยบูรพา
Janpanit Surasin;Denchai Prabjandee
Shu, Zhong
วิทยานิพนธ์/Thesis
An exploration of the professional experiences of English teachers who have a global Englishes orientation
มหาวิทยาลัยบูรพา
Denchai Prabjandee;Janpanit Surasin
Jatupon Phulakor
วิทยานิพนธ์/Thesis
Exploring linguaculture experience incorporation in English communication classrooms
มหาวิทยาลัยบูรพา
Punwalai Kewara;Denchai Prabjandee
Peng, Zhu
วิทยานิพนธ์/Thesis
Exploration of socio-cultural factors influencing out-of-class English learning : a case study of first-year University students in China
มหาวิทยาลัยบูรพา
Janpanit Surasin;Denchai Prabjandee
Xianbin, Ji
วิทยานิพนธ์/Thesis
Introducing world Englishes accents to elementary School students
มหาวิทยาลัยบูรพา
Punwalai Kewara;Denchai Prabjandee
Panisara Sriwang
วิทยานิพนธ์/Thesis
Integrating global Englishes in an English for real life course
มหาวิทยาลัยบูรพา
Punwalai Kewara;Denchai Prabjandee
Charisopon Inthapat
วิทยานิพนธ์/Thesis
Developing communication strategies instruction in an English as a lingua franca academic context for secondary school students
มหาวิทยาลัยบูรพา
Denchai Prabjandee;Punwalai Kewara
Tanaporn Khamwan
วิทยานิพนธ์/Thesis
Global Englishes : textbook analysis and teachers' perception
มหาวิทยาลัยบูรพา
Denchai Prabjandee;Nattharmma Nam-fah
Ukrit Chimmarak
วิทยานิพนธ์/Thesis
Teachers' awareness of Global Englishes
มหาวิทยาลัยบูรพา
Nattharmma Nam-fah;Denchai Prabjandee
Chayapa Sawasdee
วิทยานิพนธ์/Thesis
Exploring non-native English teacher identity development and identity in practice at a multilingual international school
มหาวิทยาลัยบูรพา
Denchai Prabjandee;Punwalai Kewara
Benjamaporn Phaethong
วิทยานิพนธ์/Thesis
Narratives of school directors' lived experiences and attitudes towards global Englishes
มหาวิทยาลัยบูรพา
Denchai Prabjandee;Nattharmma Nam-fah
Supawadee Noknoi
วิทยานิพนธ์/Thesis
Copyright 2000 - 2025 ThaiLIS Digital Collection Working Group. All rights reserved.
ThaiLIS is Thailand Library Integrated System
สนับสนุนโดย สำนักงานบริหารเทคโนโลยีสารสนเทศเพื่อพัฒนาการศึกษา
กระทรวงการอุดมศึกษา วิทยาศาสตร์ วิจัยและนวัตกรรม
328 ถ.ศรีอยุธยา แขวง ทุ่งพญาไท เขต ราชเทวี กรุงเทพ 10400 โทร. โทร. 02-232-4000
กำลัง ออน์ไลน์
ภายในเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 1
ภายนอกเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 1,907
รวม 1,908 คน

More info..
นอก ThaiLIS = 15,218 ครั้ง
มหาวิทยาลัยราชภัฏ = 11 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสังกัดทบวงเดิม = 9 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคล = 1 ครั้ง
รวม 15,239 ครั้ง
Database server :
Version 2.5 Last update 1-06-2018
Power By SUSE PHP MySQL IndexData Mambo Bootstrap
มีปัญหาในการใช้งานติดต่อผ่านระบบ UniNetHelp


Server : 8.199.134
Client : Not ThaiLIS Member
From IP : 216.73.216.28