แจ้งเอกสารไม่ครบถ้วน, ไม่ตรงกับชื่อเรื่อง หรือมีข้อผิดพลาดเกี่ยวกับเอกสาร ติดต่อที่นี่ ==>
หากไม่มีอีเมลผู้รับให้กรอก thailis-noc@uni.net.th ติดต่อเจ้าหน้าที่เจ้าของเอกสาร กรณีเอกสารไม่ครบหรือไม่ตรง

Administrator factors affecting effectiveness of intensive English program and student achievement

LCSH: School -- Administration
Classification :.DDC: 375.001
LCSH: Curriculum planning
Abstract: The main research question was “what are the administration factors affecting IEP program effectiveness and student achievement?” There were two research objectives; 1) to study the administration factors affecting effectiveness of IEP program using a case study of Siriwitthaya School, Samutprakran Province and 2) to promote the relationship between the factors affecting the effectiveness of IEP program and student achievement. To accomplish this research, a quantitative survey of teachers and administrators (n = 20) and students (n = 360) at Siriwitthaya School was employed. The teacher and administrator survey collected data about three clusters of administration, teaching, and school environment factors that have been shown to influence student achievement, including both academic and non-academic achievement. The parent survey collected data about student academic and nonacademic achievement. Results were then analyzed using multiple regression. The results indicated that all school administration factors, all environment factors, two teacher characteristics (strong academic and pedagogy, and belief all student can learn) and one teaching strategy (classroom management) have a significant positive effect on student academic achievement. On the other hand, all school administration factors, three environment factors (curriculum in school, safe and orderly environment and collegiality and professionalism in school), two teacher characteristics (strong academic and pedagogy, and ethics and morality) and one teaching strategy (classroom management) have a significant positive effect on student non-academic achievement. Based on the findings, there are also some implications for academic knowledge. These novel findings include the high effects of teacher ethics and morality and collegiality and professionalism in the school on student academic and non-academic achievement outcomes
Burapha University. Library
Address: CHONBURI
Email: buulibrary@buu.ac.th
Role: Principal advisor
Role: Co-advisor
Created: 2019
Modified: 2021-05-06
Issued: 2021-05-06
วิทยานิพนธ์/Thesis
application/pdf
CallNumber: Th 375.001 Ch512A
eng
Spatial: Thai (Central region)
Spatial: Samutprakarn
©copyrights Burapha University
RightsAccess:
ลำดับที่.ชื่อแฟ้มข้อมูล ขนาดแฟ้มข้อมูลจำนวนเข้าถึง วัน-เวลาเข้าถึงล่าสุด
1 56820029.pdf 2.66 MB
ใช้เวลา
0.021087 วินาที

Chawalit Tansiri
Title Contributor Type
Administrator factors affecting effectiveness of intensive English program and student achievement
มหาวิทยาลัยบูรพา
Chawalit Tansiri
Surath Chaichompu
Chaipot Rak-ngam
วิทยานิพนธ์/Thesis
A Study of Satisfaction and Motivation in English Language Learning Based on Communicative Approach for Higher Education Students
สถาบันเทคโนโลยีไทย-ญี่ปุ่น
Chawalit Tansiri
สถาบันเทคโนโลยีไทย-ญี่ปุ่น
งานวิจัย/Research report
Surath Chaichompu
Title Creator Type and Date Create
A causal model of factors contributing to academic achievement of international college students in Thailand
มหาวิทยาลัยบูรพา
Chaipot Rakngam;Surath Chaichompu
Sukarna Chakma
วิทยานิพนธ์/Thesis
Administrator factors affecting effectiveness of intensive English program and student achievement
มหาวิทยาลัยบูรพา
Surath Chaichompu;Chaipot Rak-ngam
Chawalit Tansiri
วิทยานิพนธ์/Thesis
Chaipot Rak-ngam
Title Creator Type and Date Create
Administrator factors affecting effectiveness of intensive English program and student achievement
มหาวิทยาลัยบูรพา
Surath Chaichompu;Chaipot Rak-ngam
Chawalit Tansiri
วิทยานิพนธ์/Thesis
An enaluation of a world class standard schook project : a multi-site evaluation
มหาวิทยาลัยบูรพา
Chaipot Rak-ngam;Sompong Panhoon
Prayoonsri Vorachaipitak
วิทยานิพนธ์/Thesis
Copyright 2000 - 2025 ThaiLIS Digital Collection Working Group. All rights reserved.
ThaiLIS is Thailand Library Integrated System
สนับสนุนโดย สำนักงานบริหารเทคโนโลยีสารสนเทศเพื่อพัฒนาการศึกษา
กระทรวงการอุดมศึกษา วิทยาศาสตร์ วิจัยและนวัตกรรม
328 ถ.ศรีอยุธยา แขวง ทุ่งพญาไท เขต ราชเทวี กรุงเทพ 10400 โทร. โทร. 02-232-4000
กำลัง ออน์ไลน์
ภายในเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 16
ภายนอกเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 2,787
รวม 2,803 คน

More info..
นอก ThaiLIS = 253,510 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสังกัดทบวงเดิม = 1,333 ครั้ง
มหาวิทยาลัยราชภัฏ = 304 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคล = 138 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเอกชน = 85 ครั้ง
สถาบันพระบรมราชชนก = 14 ครั้ง
หน่วยงานอื่น = 10 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสงฆ์ = 2 ครั้ง
สถาบันเทคโนโลยีปทุมวัน = 1 ครั้ง
มหาวิทยาลัยการกีฬาแห่งชาติ = 1 ครั้ง
รวม 255,398 ครั้ง
Database server :
Version 2.5 Last update 1-06-2018
Power By SUSE PHP MySQL IndexData Mambo Bootstrap
มีปัญหาในการใช้งานติดต่อผ่านระบบ UniNetHelp


Server : 8.199.134
Client : Not ThaiLIS Member
From IP : 216.73.216.46