แจ้งเอกสารไม่ครบถ้วน, ไม่ตรงกับชื่อเรื่อง หรือมีข้อผิดพลาดเกี่ยวกับเอกสาร ติดต่อที่นี่ ==>
หากไม่มีอีเมลผู้รับให้กรอก thailis-noc@uni.net.th ติดต่อเจ้าหน้าที่เจ้าของเอกสาร กรณีเอกสารไม่ครบหรือไม่ตรง

Consumers exposure to facebook fanpage, and their motivation, and loyalty to love and producer mobile game
การเปิดรับสื่อของผู้บริโภคต่อเฟซบุ๊กแฟนเพจ แรงจูงใจ และความภักดีที่มีต่อเกมส์มือถือ Love and Producer

LCSH: Facebook (Electronic resource)
LCSH: Social Media
LCSH: Electronic games
Abstract: This research aims to analyze the exposure to “Love and Producer” mobile game’s Facebook Fanpage, consumers’ motivation, and loyalty. The research explores the relationship between the exposure to Love and Producer’s Facebook Fanpage and consumers’ motivation, as well as the relationship between consumers’ motivation and their loyalty. This quantitative research was conducted through an online survey which collected data from 200 female respondents, aged between 18 and 50 years old from all over the world in which 49% of the respondents are American. The results from the study reveals that respondents most frequently see photo post (M = 4.45) followed by text post (M = 3.95) from Love and Producer’s Facebook Fanpage. Moreover, the respondents most agreed that they are motivated to play Love and Producer due to Realistic motivation (M = 3.80) with the most prioritized individual motivation being “I want to fall in love with my favorite characters” (M = 4.01). In terms of loyalty toward Love and Producer, the respondents were equally likely to continue to play (M = 4.29) as they are to recommend the game to others (M = 4.23). The results of this research also confirmed that there is a positive correlation (r = 0.285) between exposure to Love and Producer’s Facebook Fanpage and consumers’ motivation, and a positive correlation (r = 0.340) between the consumers’ motivation and their loyalty.
Abstract: การวิจัยนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อวิเคราะห์การเปิดรับสื่อของผู้บริโภคต่อเฟซบุ๊กแฟนเพจ แรงจูงใจ และความภักดีที่มีต่อเกมส์มือถือ Love and Producer และศึกษาความสัมพันธ์ระหว่างการเปิดรับสื่อของผู้บริโภคต่อเฟซบุ๊กแฟนเพจของเกมส์มือถือ Love and Producer กับแรงจูงใจ รวมถึงความสัมพันธ์ระหว่างแรงจูงใจและความภักดีของผู้บริโภคที่มีต่อเกมส์มือถือ Love and Producer ซึ่งการวิจัยเชิงปริมาณในครั้งนี้นั้นดำเนินการผ่านการจัดทำแบบสอบถามออนไลน์ โดยการเก็บข้อมูลรวม 200 ชุดจากกลุ่มตัวอย่างหญิงทั่วโลกอายุระหว่าง 18 ถึง 50 ปี ซึ่ง 49% ของกลุ่มตัวอย่างนั้นเป็นชาวอเมริกัน ผลของการวิจัยนำเสนอให้เห็นว่า จากเฟซบุ๊กแฟนเพจของเกมส์มือถือ Love and Producer กลุ่มตัวอย่างเห็นโพสท์ประเภทภาพมากที่สุด (M = 4.45) ตามด้วยโพสท์ประเภทข้อความ (M = 3.95) นอกจากนี้ กลุ่มตัวอย่างมีความเห็นร่วมกันว่าแรงจูงใจที่ทำให้เล่นเกมส์มือถือ Love and Producer ได้แก่ความเสมือนจริง (M = 3.80) โดยแรงจูงใจหลักนั้นคือการที่ “ได้ตกหลุมรักกับตัวละครที่ชื่นชอบ (M = 4.01) ในส่วนของความภักดีของผู้บริโภคที่มีต่อเกมส์มือถือ Love and Producer กลุ่มตัวอย่างมีแนวโน้มที่จะเล่นเกมต่ออย่างต่อเนื่อง (M = 4.29) ใกล้เคียงกับแนวโน้มที่จะแนะนำเกมให้แก่ผู้อื่น (M = 4.23) และการวิจัยนี้ได้ยืนยันความสัมพันธ์ระหว่างการเปิดรับสื่อของผู้บริโภคต่อเฟซบุ๊กแฟนเพจของเกมส์มือถือ Love and Producer กับแรงจูงใจ (r = 0.285) รวมถึงความสัมพันธ์ระหว่างแรงจูงใจกับความภักดีของผู้บริโภคที่มีต่อเกมส์มือถือ Love and Producer (r = 0.340)
Chulalongkorn University. Office of Academic Resources
Address: BANGKOK
Email: cuir@car.chula.ac.th
Role: advisor
Created: 2019
Modified: 2021-03-18
Issued: 2021-03-18
วิทยานิพนธ์/Thesis
application/pdf
URL: http://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/64738
eng
©copyrights Chulalongkorn University
RightsAccess:
ลำดับที่.ชื่อแฟ้มข้อมูล ขนาดแฟ้มข้อมูลจำนวนเข้าถึง วัน-เวลาเข้าถึงล่าสุด
1 6185007228[1].pdf 1.41 MB6 2025-01-20 10:56:21
ใช้เวลา
0.030687 วินาที

Bhichamon Manomaiphibul
Title Contributor Type
Consumers exposure to facebook fanpage, and their motivation, and loyalty to love and producer mobile game
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Bhichamon Manomaiphibul
Worawan Ongkrutraksa
วิทยานิพนธ์/Thesis
Worawan Ongkrutraksa
Title Creator Type and Date Create
THAI PEOPLE'S ATTITUDES TOWARDS INFOGRAPHICS AND TEXTS AS MEANS OF COMMUNICATION FOR SOCIAL CAMPAIGNS
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Worawan Ongkrutraksa
Tachapon Intaratayvee
วิทยานิพนธ์/Thesis
THE INFLUENCE OF FOREIGN MARKETING COMMUNICATIONS ON MYANMARESE CONSUMERS BEHAVIOR
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Worawan Ongkrutraksa
Pamela Mulhern
วิทยานิพนธ์/Thesis
Symbology development for hazard communication in Thailand
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
;Worawan Ongkrutraksa
Pornteera Imsuwansakorn
วิทยานิพนธ์/Thesis
The relationship between Facebook users motivation on environmental issues, environmental awareness and behavioral tendency in Vietnam
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Worawan Ongkrutraksa
Linh Nguyen Ba Tue
วิทยานิพนธ์/Thesis
The relationship between potential Chinese tourists' motivation, exposure to eWOM and intention to travel to Thailand
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Worawan Ongkrutraksa
Danxin Liu
วิทยานิพนธ์/Thesis
Consumers exposure to facebook fanpage, and their motivation, and loyalty to love and producer mobile game
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Worawan Ongkrutraksa
Bhichamon Manomaiphibul
วิทยานิพนธ์/Thesis
Consumers exposure to Facebook pages regarding environment, environmental awareness, and behavioral tendency in Thailand
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Worawan Ongkrutraksa
Porntip Jakmongkolchai
วิทยานิพนธ์/Thesis
Consumer s media exposure, motivation, and engagement on call me emperor mobile game
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Worawan Ongkrutraksa
Yun-jung Chung
วิทยานิพนธ์/Thesis
Thai viewers exposure, engagement, and purchase intention on the Youtube advertisements during COVID-19 pandemic
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Worawan Ongkrutraksa
Xinxin Ye
วิทยานิพนธ์/Thesis
Chinese consumers exposure to Weibo posts, awareness, and behavioral tendency regarding environmental issues
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Worawan Ongkrutraksa
Xue Gao
วิทยานิพนธ์/Thesis
Consumers exposure, attitude and purchase intention toward environmental communications on oil and gas business Facebook fan page
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Worawan Ongkrutraksa
Pornswan Wutthirakkhajohn
วิทยานิพนธ์/Thesis
Factors influencing consumers purchaseintention towards products endorsed by Korean boy bands on Youtube
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Worawan Ongkrutraksa
Wanthida Tiwari
วิทยานิพนธ์/Thesis
The Chinese peoples intention to participate in livestream environmental marketing communications based on the technology acceptance model (tam)
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Worawan Ongkrutraksa
Yanfei Liu
วิทยานิพนธ์/Thesis
The influence of AI chatbots on purchase intention of electric vehicles among consumers in China
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Worawan Ongkrutraksa
Ning Fang
วิทยานิพนธ์/Thesis
Copyright 2000 - 2025 ThaiLIS Digital Collection Working Group. All rights reserved.
ThaiLIS is Thailand Library Integrated System
สนับสนุนโดย สำนักงานบริหารเทคโนโลยีสารสนเทศเพื่อพัฒนาการศึกษา
กระทรวงการอุดมศึกษา วิทยาศาสตร์ วิจัยและนวัตกรรม
328 ถ.ศรีอยุธยา แขวง ทุ่งพญาไท เขต ราชเทวี กรุงเทพ 10400 โทร. โทร. 02-232-4000
กำลัง ออน์ไลน์
ภายในเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 20
ภายนอกเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 1,141
รวม 1,161 คน

More info..
นอก ThaiLIS = 92,643 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสังกัดทบวงเดิม = 60 ครั้ง
มหาวิทยาลัยราชภัฏ = 49 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเอกชน = 3 ครั้ง
สถาบันพระบรมราชชนก = 1 ครั้ง
รวม 92,756 ครั้ง
Database server :
Version 2.5 Last update 1-06-2018
Power By SUSE PHP MySQL IndexData Mambo Bootstrap
มีปัญหาในการใช้งานติดต่อผ่านระบบ UniNetHelp


Server : 8.199.134
Client : Not ThaiLIS Member
From IP : 216.73.216.33