แจ้งเอกสารไม่ครบถ้วน, ไม่ตรงกับชื่อเรื่อง หรือมีข้อผิดพลาดเกี่ยวกับเอกสาร ติดต่อที่นี่ ==>
หากไม่มีอีเมลผู้รับให้กรอก thailis-noc@uni.net.th ติดต่อเจ้าหน้าที่เจ้าของเอกสาร กรณีเอกสารไม่ครบหรือไม่ตรง

Evaluation and improvement of the service quality of tile industry in China : a case study of company G
瓷砖业服务质量的分析与改进 以 G 企业为例

LCSH: Customer satisfaction
LCSH: Industrial management
LCSH: Service industries Industrial management
Abstract: For almost 30 years of development, Chinese construction industry has driven the development of the decorative materials and tile industry. However, Chinese tile industry does not only face the domestic fierce competition but also the competition in the international market since "Survival of the fittest" is a cruel reality of Chinese tile industry. In order to survive in domestic and international market, tile companies need to emphasize the value of the products and rely on the innovation of services since more customers consider service quality when they make a decision to choose among products similar in quality. This paper aims to evaluate the service characteristics of China's tile companies by using the SERVQUAL evaluation system and IPA positioning theory, to compare customer service expectations and customer satisfaction, and to propose suggestions to improve the service quality. Company G, a tile company in China, was used as a case study. Data were analyzed in five dimensions: reliability, assurance, tangibles, empathy, and responsiveness divided into 25 sub-indexes. The instrument was a set of questionnaire distributed to 377 customers.
Abstract: 中国的城市建设行业经过了近 30 年的发展,瓷砖行业是在上个世纪 90 年代 开始不断的发展,瓷砖企业要想在激烈的市场竞争中生存下去,要依靠产品本身 的价值和依靠服务的创新;随着社会的发展人们对于服务的意识也在不断的提 高,在产品质量相差不大的情况下,客户往往更愿意选择服务更加出众的企业。 随着社会的不断发展,对于服务的意识要落后于其他行业的瓷砖企业来说,国 外的瓷砖产品不断涌入国内市场,使得我国的瓷砖企业必须在服务质量上不断 研究创新和提高服务质量;要提升服务质量就只能以客户的满意度为基础来进 行研究,客户的满意度是提升服务质量的根本,本研究中采用 SERVQUAL 评价 体系、IPA 定位理论为基础,结合中国瓷砖企业的服务特性,以具有代表性的 G 企业为例,构建了包含有形性、可靠性、保证性、响应性和感染性 5 个维度和 25 个细分指标的瓷砖行业服务质量评价体系,通过设计调查问卷,通过对比客 户服务期望值与实际客户的满意度,通过数据对比得出瓷砖行业需要改进的相 关指标,从整体上来说服务质量还有待提升;利用 SERVQUAL 评价体系、IPA 定位理论对瓷砖行业进行评价具有合理性和针对性,同时也有助于弥补服务质 量的不足,可以更快的提升瓷砖行业的服务质量。
Rangsit University Library
Address: Pathumthani
Email: rattanapornn@rsu.ac.th
Role: Advisor
Created: 2020
Modified: 2023-11-16
Issued: 2021-02-12
วิทยานิพนธ์/Thesis
application/pdf
chi
Spatial: china
©copyrights มหาวิทยาลัยรังสิต
RightsAccess:
ลำดับที่.ชื่อแฟ้มข้อมูล ขนาดแฟ้มข้อมูลจำนวนเข้าถึง วัน-เวลาเข้าถึงล่าสุด
1 Xiangyu Zhao.pdf 984.5 KB
ใช้เวลา
0.096142 วินาที

Xiangyu Zhao
Title Contributor Type
Evaluation and improvement of the service quality of tile industry in China : a case study of company G
มหาวิทยาลัยรังสิต
Xiangyu Zhao
Yang Shu Chen
วิทยานิพนธ์/Thesis
Yang Shu Chen
Title Creator Type and Date Create
The study of satisfaction toward Chinese course : the case of Wat Aiyikaram School of Thailand
มหาวิทยาลัยรังสิต
Yang Shu Chen
Huang Xinxin
วิทยานิพนธ์/Thesis
The impact of customer purchasing motivation on customer purchasing intention :
มหาวิทยาลัยรังสิต
Yang Shu Chen
Yun Yang
วิทยานิพนธ์/Thesis
A study on development of Thai young Chinese Chamber of Commerce
มหาวิทยาลัยรังสิต
Yang Shu Chen
Songluo Wu
วิทยานิพนธ์/Thesis
A comparative study of oversea surrogate shopping model and traditional marketing model : a case of surrogate shopping in Thailand
มหาวิทยาลัยรังสิต
Yang Shu Chen
Shaoxian Pan
วิทยานิพนธ์/Thesis
The study of experiential marketing in Chinese tea E-commerce : the case of Guangxi Yihealth Tea Company
มหาวิทยาลัยรังสิต
Yang Shu Chen
Peiyu Mo
วิทยานิพนธ์/Thesis
Investigating the customer service quality through importance performance analysis : the case of China Telecom DL Branch
มหาวิทยาลัยรังสิต
Yang Shu Chen
Shiyu Zhao
วิทยานิพนธ์/Thesis
Evaluation and improvement of the service quality of tile industry in China : a case study of company G
มหาวิทยาลัยรังสิต
Yang Shu Chen
Xiangyu Zhao
วิทยานิพนธ์/Thesis
A study on the influence of perceived value on the purchase intention in online tourism using product type and demographic as moderating variables
มหาวิทยาลัยรังสิต
Yang Shu Chen
Lin Junhan
วิทยานิพนธ์/Thesis
Analysis on the difference of willingness to use third-party mobile payment : a case study of Thailand and China
มหาวิทยาลัยรังสิต
Yang Shu Chen
Qian Wang
วิทยานิพนธ์/Thesis
Marketing business model for the automobile spare parts market in China : a case study of company A
มหาวิทยาลัยรังสิต
Yang Shu Chen
Qian Li
วิทยานิพนธ์/Thesis
A study of the influence of abusive supervision on the silence behavior
มหาวิทยาลัยรังสิต
Yang Shu Chen
Wenjian Duan
วิทยานิพนธ์/Thesis
Relationship between spiritual leadership and innovative behavior in Chinese Drone Companies : the mediating effect of employee engagement
มหาวิทยาลัยรังสิต
Yang Shu Chen
Siya Zhou
วิทยานิพนธ์/Thesis
The impact of customer experience on online game purchase intention
มหาวิทยาลัยรังสิต
Yang Shu Chen
Zhiyang Luo
วิทยานิพนธ์/Thesis
A study of the influence of employee self-expectation on turnover intention : taking occupational loneliness as a moderator variable
มหาวิทยาลัยรังสิต
Yang Shu Chen
Ziqiang Tian
วิทยานิพนธ์/Thesis
A study of the influence of brand awareness and service quality on purchase intention
มหาวิทยาลัยรังสิต
Yang Shu Chen
Binghui Su
วิทยานิพนธ์/Thesis
Research on the customer satisfaction of B training institution based on Servquel and IPA model
มหาวิทยาลัยรังสิต
Yang Shu Chen
Chao Ruan
วิทยานิพนธ์/Thesis
Brand marketing strategy of new energy vehicles in the Chinese market : taking tesla as an example
มหาวิทยาลัยรังสิต
Yang Shu Chen
Jinrun Huang
วิทยานิพนธ์/Thesis
The application of the Harvard analytical framework : a case study of Want Want China Holdings Limited
มหาวิทยาลัยรังสิต
Assoc. Prof. Yang Shu Chen
Ting Zhao
วิทยานิพนธ์/Thesis
Research on marketing strategy based on Chinese SUV market Take Saic-Gm-Wuling Automobile Co., Ltd. as an example
มหาวิทยาลัยรังสิต
Assoc. Prof. Yang Shu Chen
Sijie Wang
วิทยานิพนธ์/Thesis
The impact of mindful leadership on knowledge workers work motivation
มหาวิทยาลัยรังสิต
Assoc. Prof. Yang Shu Chen
Xiaohui Ling
วิทยานิพนธ์/Thesis
The management model for small and medium-sized mining companies in the epidemic era : a case study of company W
มหาวิทยาลัยรังสิต
Assoc.Prof. Yang Shu Chen
Piyun Luo
วิทยานิพนธ์/Thesis
Relationship between restricted stock plan management and loyalty management from the perspective of corporate governance
มหาวิทยาลัยรังสิต
Assoc. Prof. Yang Shu Chen
Junchun Yang
วิทยานิพนธ์/Thesis
A study on the influencing factors of customer satisfaction of Alipay platform commercial insurance
มหาวิทยาลัยรังสิต
Assoc. Prof. Yang Shu Chen
Ruocheng Zou
วิทยานิพนธ์/Thesis
Copyright 2000 - 2025 ThaiLIS Digital Collection Working Group. All rights reserved.
ThaiLIS is Thailand Library Integrated System
สนับสนุนโดย สำนักงานบริหารเทคโนโลยีสารสนเทศเพื่อพัฒนาการศึกษา
กระทรวงการอุดมศึกษา วิทยาศาสตร์ วิจัยและนวัตกรรม
328 ถ.ศรีอยุธยา แขวง ทุ่งพญาไท เขต ราชเทวี กรุงเทพ 10400 โทร. โทร. 02-232-4000
กำลัง ออน์ไลน์
ภายในเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 3
ภายนอกเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 3,367
รวม 3,370 คน

More info..
นอก ThaiLIS = 227,587 ครั้ง
มหาวิทยาลัยราชภัฏ = 322 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสังกัดทบวงเดิม = 253 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคล = 102 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเอกชน = 73 ครั้ง
หน่วยงานอื่น = 36 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสงฆ์ = 11 ครั้ง
สถาบันพระบรมราชชนก = 7 ครั้ง
รวม 228,391 ครั้ง
Database server :
Version 2.5 Last update 1-06-2018
Power By SUSE PHP MySQL IndexData Mambo Bootstrap
มีปัญหาในการใช้งานติดต่อผ่านระบบ UniNetHelp


Server : 8.199.134
Client : Not ThaiLIS Member
From IP : 216.73.216.46