แจ้งเอกสารไม่ครบถ้วน, ไม่ตรงกับชื่อเรื่อง หรือมีข้อผิดพลาดเกี่ยวกับเอกสาร ติดต่อที่นี่ ==>
หากไม่มีอีเมลผู้รับให้กรอก thailis-noc@uni.net.th ติดต่อเจ้าหน้าที่เจ้าของเอกสาร กรณีเอกสารไม่ครบหรือไม่ตรง

The regeneration process in an active type diesel particulate filter

Organization : National Chung Hsing University

Organization : National Chung Hsing University

Organization : National Chung Hsing University
Email : t2749666@gmail.com
LCSH: Computational fluid dynamics
LCSH: Diesel motor -- Effect of temperature on
LCSH: Temperature control
Abstract: The 3D numerical simulation was used to investigate the internal flow field of a diesel particulate filter as the active regeneration process was actuated. It was noted that if the inner carbon particles were unevenly distributed, the local temperature might be too high to burn out the filter. The fuel of the regeneration flame was gasoline. The target regeneration temperature was set to 1000K which is the ignition point of the carbon particles. The theoretical fuel rate at different engine loads and speeds were estimated at first according to the O2 mole fraction and temperature of diesel engine exhaust. The fuel rates and exhaust flow rates were then used as input for the commercial CFD code Fluent. The plane just in front of the filter was chosen as a reference to find out the uniformity of the regeneration flow. The variances of temperature and mass flow rate on that plane were obtained to evaluate the uniformity of regeneration process. It was found that without a flow distributor, the flow would not be uniform such that most particles would be accumulated along the central part of the filter. The temperature at that part would be too high during the regeneration process to cause damage to the filter
King Mongkut's University of Technology North Bangkok. Central Library
Address: BANGKOK
Email: library@kmutnb.ac.th
Created: 2019
Modified: 2020-08-11
Issued: 2020-08-11
บทความ/Article
application/pdf
BibliograpyCitation : In Suranaree University of Technology The School of Mechanical Engineering Institute of Engineering. The 10th TSME International Conference on Mechanical Engineering 2019 (TSME-ICoME10) (p.236-242.). Pattaya : Department of Mechanical Engineering
eng
©copyrights King Mongkut's University of Technology North Bangkok
RightsAccess:
ลำดับที่.ชื่อแฟ้มข้อมูล ขนาดแฟ้มข้อมูลจำนวนเข้าถึง วัน-เวลาเข้าถึงล่าสุด
1 TSME-ICoME10 2019pp.236-242.pdf 1.04 MB1 2021-08-22 08:03:52
ใช้เวลา
0.031825 วินาที

Lo, Chi-Yueh
Title Contributor Type
The regeneration process in an active type diesel particulate filter
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าพระนครเหนือ
Lo, Chi-Yueh;Tseng, Hai-Yen;Lu, Jau-Huai

บทความ/Article
Tseng, Hai-Yen
Title Contributor Type
The regeneration process in an active type diesel particulate filter
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าพระนครเหนือ
Lo, Chi-Yueh;Tseng, Hai-Yen;Lu, Jau-Huai

บทความ/Article
Lu, Jau-Huai
Title Contributor Type
The regeneration process in an active type diesel particulate filter
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าพระนครเหนือ
Lo, Chi-Yueh;Tseng, Hai-Yen;Lu, Jau-Huai

บทความ/Article
Copyright 2000 - 2025 ThaiLIS Digital Collection Working Group. All rights reserved.
ThaiLIS is Thailand Library Integrated System
สนับสนุนโดย สำนักงานบริหารเทคโนโลยีสารสนเทศเพื่อพัฒนาการศึกษา
กระทรวงการอุดมศึกษา วิทยาศาสตร์ วิจัยและนวัตกรรม
328 ถ.ศรีอยุธยา แขวง ทุ่งพญาไท เขต ราชเทวี กรุงเทพ 10400 โทร. โทร. 02-232-4000
กำลัง ออน์ไลน์
ภายในเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 7
ภายนอกเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 2,777
รวม 2,784 คน

More info..
นอก ThaiLIS = 197,367 ครั้ง
มหาวิทยาลัยราชภัฏ = 412 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสังกัดทบวงเดิม = 273 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสงฆ์ = 23 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคล = 19 ครั้ง
หน่วยงานอื่น = 8 ครั้ง
สถาบันพระบรมราชชนก = 6 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเอกชน = 2 ครั้ง
รวม 198,110 ครั้ง
Database server :
Version 2.5 Last update 1-06-2018
Power By SUSE PHP MySQL IndexData Mambo Bootstrap
มีปัญหาในการใช้งานติดต่อผ่านระบบ UniNetHelp


Server : 8.199.134
Client : Not ThaiLIS Member
From IP : 216.73.216.104