แจ้งเอกสารไม่ครบถ้วน, ไม่ตรงกับชื่อเรื่อง หรือมีข้อผิดพลาดเกี่ยวกับเอกสาร ติดต่อที่นี่ ==>
หากไม่มีอีเมลผู้รับให้กรอก thailis-noc@uni.net.th ติดต่อเจ้าหน้าที่เจ้าของเอกสาร กรณีเอกสารไม่ครบหรือไม่ตรง

A case study of an english teacher learning community in Thailand
กรณีศึกษาชุมชนแห่งการเรียนรู้ของผู้สอนภาษาอังกฤษในประเทศไทย

keyword: Professional learning communities
; English teachers
Abstract: One of the current approaches to improving instructional quality is to form a Teacher Learning Community (TLC), in which teachers collaborate and support each other’s development. In this study, the learning and instructional practices of five English teachers working in public schools in Sisaket were examined over the period of three months while they were collaborating in one TLC that the group established on their own free will. Data from the observations, journals, and lesson plans were then analyzed using the coding method. The findings revealed benefits of TLC on teacher learning and instructional practices. The English teachers in this study seemed to learn how to improve their instructional practices from the processes in TLC including lesson plan preparation using online resources, lesson plan sharing, and classroom implementation. The findings also indicated that TLC improved the teachers’ instructional practices in a few areas. The findings suggest the promotion of establishing TLC based on the interests of the members, rather than as a requirement. Due to the time constraints for face to face meetings, future research may explore how online collaboration may help overcome this challenge in TLC.
Abstract: วิธีการพัฒนาคุณภาพการจัดการเรียนการสอนวิธีหนึ่งในปัจจุบันคือ การจัดตั้งชุมชนแห่งการเรียนรู้ของผู้สอน ในชุมชนนี้ครูให้ความร่วมมือและสนับสนุนกันและกันเพื่อนำไปสู่การพัฒนา งานวิจัยนี้ได้สังเกตการเรียนรู้และการจัดการเรียนการสอนของครูภาษาอังกฤษในโรงเรียนรัฐบาลจำนวน 5 คน ในจังหวัดศรีสะเกษเป็นเวลา 3 เดือน ในระหว่างที่พวกเขาใช้เวลาร่วมมือกันในชุมชนแห่งการเรียนรู้ของผู้สอนที่ร่วมกันจัดตั้งขึ้นด้วยความสมัครใจ ข้อมูลจากการสังเกต การบันทึกหลังการสอน และแผนการสอน ได้ถูกนำมาวิเคราะห์โดยใช้วิธีการใส่รหัส ผลการวิจัยแสดงให้เห็นถึงประโยชน์ของชุมชนแห่งการเรียนรู้ของผู้สอนที่ส่งผลต่อการเรียนรู้และการจัดการเรียนการสอนของครู ครูผู้สอนภาษาอังกฤษในงานวิจัยนี้ดูเหมือนจะได้เรียนรู้ที่จะพัฒนาการจัดการเรียนการสอนของตนเองจากกระบวนการต่าง ๆ ในชุมชนแห่งการเรียนรู้ของผู้สอน ได้แก่ การเตรียมแผนการสอนด้วยการเรียนรู้จากแหล่งเรียนรู้ออนไลน์ การแลกเปลี่ยนเรียนรู้เกี่ยวกับแผนการสอน และ การลงมือปฏิบัติในชั้นเรียน นอกจากนี้ ผลการวิจัยยังระบุว่า ชุมชนแห่งการเรียนรู้ของผู้สอนส่งผลให้ครูมีการพัฒนาการจัดการเรียนการสอนในหลายด้าน ผลการวิจัยนี้เสนอให้เห็นข้อดีที่เกิดจากชุมชนแห่งการเรียนรู้ของผู้สอนที่สร้างขึ้นด้วยความสนใจของสมาชิกมากกว่าการทำตามข้อบังคับ จากข้อค้นพบเรื่องข้อจำกัดของเวลาสำหรับการประชุม งานวิจัยในอนาคตอาจศึกษาเกี่ยวกับการใช้การเรียนรู้ร่วมกันผ่านช่องทางออนไลน์ในการแก้ปัญหาเรื่องเวลาสำหรับชุมชนแห่งการเรียนของผู้สอน
Chulalongkorn University. Office of Academic Resources
Address: BANGKOK
Email: cuir@car.chula.ac.th
Role: advisor
Created: 2017
Modified: 2020-07-14
Issued: 2020-07-14
วิทยานิพนธ์/Thesis
application/pdf
URL: http://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/60719
eng
©copyrights Chulalongkorn University
RightsAccess:
ลำดับที่.ชื่อแฟ้มข้อมูล ขนาดแฟ้มข้อมูลจำนวนเข้าถึง วัน-เวลาเข้าถึงล่าสุด
1 5783426427.pdf 2.44 MB13 2025-06-30 10:04:56
ใช้เวลา
0.033659 วินาที

Hasakamon Duangmani
Title Contributor Type
A case study of an english teacher learning community in Thailand
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Hasakamon Duangmani
Jutarat Vibulphol
วิทยานิพนธ์/Thesis
Jutarat Vibulphol
Title Creator Type and Date Create
Effects of English reading instruction based on the reader response approach on critical reading ability and critical thinking ability of upper secondary school students
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Jutarat Vibulphol
Arnuphab Ueai-chimplee
วิทยานิพนธ์/Thesis
Effects of using a strategy-based training program on attitudes and self-access English language learning behaviors of upper secondary school students
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Jutarat Vibulphol
Ratree Booranasanti
วิทยานิพนธ์/Thesis
A comparison of out-of-class English language learning activities, learning strategies, and attitudes towards autonomous English language learning of English program and regular program students in secondary schools
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Jutarat Vibulphol
Suparuthai Sumonwiriya
วิทยานิพนธ์/Thesis
The relationships between affective variables, willingness to communicate in english, and englsih communication behaviors of Thai secondary school students
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Jutarat Vibulphol
Hathairat Jongsermtrakoon
วิทยานิพนธ์/Thesis
Effects of using an English language counseling program on self-directed learning of upper secondary school students
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Jutarat Vibulphol
Denchai Prabjandee
วิทยานิพนธ์/Thesis
Effects of content-based English lessons incorporating form-focused tasks on upper secondary school students’ content knowledge and grammatical knowledge
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Jutarat Vibulphol
Pitaya Thipwajana
วิทยานิพนธ์/Thesis
PROPOSED GUIDELINES FOR DEVELOPING PRIMARY ENGLISH TEACHER TRAINING PROGRAMS FOR PROVINCIAL TEACHER TRAINING COLLEGES KINGDOM OF CAMBODIA
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Jutarat Vibulphol
Pum Chea
วิทยานิพนธ์/Thesis
EFFECTS OF AN ENGLISH INSTRUCTION USING THE FLIPPED LEARNING APPROACH ON ENGLISH ORAL COMMUNICATION ABILITY AND MOTIVATION IN ENGLISH LEARNING OF UPPER SECONDARY SCHOOL STUDENTS
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Jutarat Vibulphol
Kriengkrai Sakulprasertsri
วิทยานิพนธ์/Thesis
A MODEL OF RELATIONSHIPS BETWEEN BELIEFS ABOUT LANGUAGE LEARNING, LANGUAGE LEARNING STRATEGIES, PROFICIENCY, GENDER, AND EDUCATIONAL CONTEXT OF THAI UPPER SECONDARY SCHOOL STUDENTS
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Jutarat Vibulphol
Sirawit Apairach
วิทยานิพนธ์/Thesis
Effects of different types of corrective feedback incorporating with teacher-student conference on upper escondary school students' english writing ability
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
;Jutarat Vibulphol
Kamonporn Ongphet
วิทยานิพนธ์/Thesis
The effects of using graphic organizers on english reading ability of elementary school students
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
;Jutarat Vibulphol
Rutai Sumniengsanoh
วิทยานิพนธ์/Thesis
The understanding and application of the communicative language teaching approach of secondary school teachers in Nakhonpathom Educational Service Area
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Jutarat Vibulphol;Brooks, David
Ploysongsang Panpothong
วิทยานิพนธ์/Thesis
A study of usefulness and enjoy ableness of communicative English activities as perceived by lower secondary demonstration school students
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Jutarat Vibulphol;Brooks, David
Pornpun Vimooktalop
วิทยานิพนธ์/Thesis
DEVELOPMENT OF AN ENGLISH INSTRUCTIONAL MANAGEMENT MODEL BASED ON DIFFERENTIATED INSTRUCTION AND UNIVERSAL DESIGN TO ENHANCE ENGLISH LEARNING ACHIEVEMENT, SOCIAL SKILLS, AND LEARNING ENGAGEMENT OF UNDERGRADUATE STUDENTS WITH AND WITHOUT HEARING IMPAIRMENT IN INCLUSIVE ENGLISH CLASSROOMS
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
;Jutarat Vibulphol;Siriluck Prongsantia
Samorn Suthipiyapathra
วิทยานิพนธ์/Thesis
An examination of the factors predicting verbatim plagiarism in English academic writing in Thai contexts
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
;Jutarat Vibulphol
Ratchada Phuchongcharoen
วิทยานิพนธ์/Thesis
A case study of an english teacher learning community in Thailand
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Jutarat Vibulphol
Hasakamon Duangmani
วิทยานิพนธ์/Thesis
Effects of situational variables on willingness to communicate and English classroom communication behaviors of ninth grade students
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Jutarat Vibulphol
Natthida Thong-Iam
วิทยานิพนธ์/Thesis
An Exploration of Motivational Strategies, Beliefs, and Contextual Factors: A Case of Chinese EFL Teachers
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Jutarat Vibulphol
Xiaosu Chen
วิทยานิพนธ์/Thesis
Students Motivation and Teachers Motivational Strategies in English Language Classrooms in Unstable Socio-political Contexts
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Jutarat Vibulphol
Hkawn San Nra
วิทยานิพนธ์/Thesis
Effects of collocation vocabulary instruction on lower secondary school students' writing ability
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Jutarat Vibulphol
Waree Lerdejdecha
วิทยานิพนธ์/Thesis
A model of willingness to communicate in English in Iranian EFL classroom context
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
;Jutarat Vibulphol
Azadeh Amirzadi
วิทยานิพนธ์/Thesis
Effects of tiered English reading instruction on reading comprehension ability and opinions of lower secondary school students
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Jutarat Vibulphol
Piyawadee White
วิทยานิพนธ์/Thesis
Effects of project-based English instruction on learner autonomy of lower secondary school students
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Jutarat Vibulphol
Suphawadee Suwannaphim
วิทยานิพนธ์/Thesis
A Study of self-directed learning in online English reading of secondary school students attending CALL learner training
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Jutarat Vibulphol
Suttiya Khongyai
วิทยานิพนธ์/Thesis
Copyright 2000 - 2025 ThaiLIS Digital Collection Working Group. All rights reserved.
ThaiLIS is Thailand Library Integrated System
สนับสนุนโดย สำนักงานบริหารเทคโนโลยีสารสนเทศเพื่อพัฒนาการศึกษา
กระทรวงการอุดมศึกษา วิทยาศาสตร์ วิจัยและนวัตกรรม
328 ถ.ศรีอยุธยา แขวง ทุ่งพญาไท เขต ราชเทวี กรุงเทพ 10400 โทร. โทร. 02-232-4000
กำลัง ออน์ไลน์
ภายในเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 2
ภายนอกเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 2,368
รวม 2,370 คน

More info..
นอก ThaiLIS = 10,465 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสังกัดทบวงเดิม = 10 ครั้ง
มหาวิทยาลัยราชภัฏ = 2 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคล = 1 ครั้ง
รวม 10,478 ครั้ง
Database server :
Version 2.5 Last update 1-06-2018
Power By SUSE PHP MySQL IndexData Mambo Bootstrap
มีปัญหาในการใช้งานติดต่อผ่านระบบ UniNetHelp


Server : 8.199.134
Client : Not ThaiLIS Member
From IP : 216.73.216.104