แจ้งเอกสารไม่ครบถ้วน, ไม่ตรงกับชื่อเรื่อง หรือมีข้อผิดพลาดเกี่ยวกับเอกสาร ติดต่อที่นี่ ==>
หากไม่มีอีเมลผู้รับให้กรอก thailis-noc@uni.net.th ติดต่อเจ้าหน้าที่เจ้าของเอกสาร กรณีเอกสารไม่ครบหรือไม่ตรง

Integrating cooperative language learning into ESL process writing

Address: 333 Moo1, Thasud, Muang, Chiang Rai 57100
Organization : Mae Fah Luang University. School of Liberal Arts. English for Professional Development
Email : ask.library@mfu.ac.th
keyword: ESL process writing
LCSH: English language -- Writing
Classification :.LCCS: PE1128.A2
LCSH: English language -- Study and teaching -- Thailand -- Foreign speakers
LCSH: Group work in education
LCSH: Cooperativeness
Abstract: Academic writing is considered as one of the most challenging skills for Bhutanese school students who take English as a second language (ESL). Academic writing ability is a mandatory skill for all the students in Bhutan. Consequently, many teaching strategies have been implemented to improve students writing skill. Since 2015 the Ministry of Education Royal Government of Bhutan has introduced the use of cooperative language learning (CLL) to improve language teaching and learning. Despite the continued effort to improve students writing skill, their writing proficiency is still considered at poor level. The factors contribute to this poor proficiency result are teachers, students, and the system. This study, therefore, attempts to reintroduce the use of CLL strategies with the use of think pair share and group investigation activities to enhance students’ English writing skill. There were two main aims of this study: (1) to examine the impact of the integration of CLL into L2 writing on students’ writing skill; and (2) to identify student’s perceptions towards the integration of CLL into L2 writing practice. The study involves 40 ESL students from 12th grades, and multiple drafts were used as the research samples. The implementation of CLL integrated into ESL writing and data collection took six hours in four weeks. The questionnaires and semi-structured interview were used to check student’s perception towards the practice of CLL in ESL writing classes. The results showed that students’ writing average score has increased from 15.70 to 20 and most of the students gave positive feedback on the use of CLL as a part of their writing activities. The feedbacks from the students interview found out that CLL needed more resources, time and professional trainings for the teachers.
Mae Fah Luang University. Learning Resources and Educational Media Center
Address: CHIANG RAI
Email: library@mfu.ac.th
Role: Advisor
Email : ask.library@mfu.ac.th
Created: 2019
Issued: 2563
Modified: 2020-02-28
Issued: 2020-02-28
วิทยานิพนธ์/Thesis
application/pdf
CallNumber: Thesis PE1128.A2 W246i 2019
eng
DegreeName: Master of Arts
©copyrights Mae Fah Luang University
RightsAccess:
ลำดับที่.ชื่อแฟ้มข้อมูล ขนาดแฟ้มข้อมูลจำนวนเข้าถึง วัน-เวลาเข้าถึงล่าสุด
1 129588.pdf 4.03 MB31 2025-09-10 11:24:06
ใช้เวลา
0.025111 วินาที

Wangmo, Palden
Title Contributor Type
Integrating cooperative language learning into ESL process writing
มหาวิทยาลัยแม่ฟ้าหลวง
Wangmo, Palden
Prarthana Coffin
วิทยานิพนธ์/Thesis
Prarthana Coffin
Title Creator Type and Date Create
Developing pragmatic competence of Asian EFL teachers' indirect speech acts through in-service professional development workshops
มหาวิทยาลัยแม่ฟ้าหลวง
Prarthana Coffin, Ph. D.;Chirasiri Kasemsin, Ph. D.
Prakash, Lakshmi Kala
วิทยานิพนธ์/Thesis
The Effect of anonymous online peer feedback activity on students' writing ability and the quality of feedback
มหาวิทยาลัยแม่ฟ้าหลวง
Bhornsawan Inpin;Prarthana Coffin
Ken Chuaphalakit
วิทยานิพนธ์/Thesis
Integrating cooperative language learning into ESL process writing
มหาวิทยาลัยแม่ฟ้าหลวง
Prarthana Coffin
Wangmo, Palden
วิทยานิพนธ์/Thesis
Copyright 2000 - 2025 ThaiLIS Digital Collection Working Group. All rights reserved.
ThaiLIS is Thailand Library Integrated System
สนับสนุนโดย สำนักงานบริหารเทคโนโลยีสารสนเทศเพื่อพัฒนาการศึกษา
กระทรวงการอุดมศึกษา วิทยาศาสตร์ วิจัยและนวัตกรรม
328 ถ.ศรีอยุธยา แขวง ทุ่งพญาไท เขต ราชเทวี กรุงเทพ 10400 โทร. โทร. 02-232-4000
กำลัง ออน์ไลน์
ภายในเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 6
ภายนอกเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 5,918
รวม 5,924 คน

More info..
นอก ThaiLIS = 15,112 ครั้ง
มหาวิทยาลัยราชภัฏ = 10 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสังกัดทบวงเดิม = 5 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคล = 1 ครั้ง
หน่วยงานอื่น = 1 ครั้ง
รวม 15,129 ครั้ง
Database server :
Version 2.5 Last update 1-06-2018
Power By SUSE PHP MySQL IndexData Mambo Bootstrap
มีปัญหาในการใช้งานติดต่อผ่านระบบ UniNetHelp


Server : 8.199.134
Client : Not ThaiLIS Member
From IP : 216.73.216.212