แจ้งเอกสารไม่ครบถ้วน, ไม่ตรงกับชื่อเรื่อง หรือมีข้อผิดพลาดเกี่ยวกับเอกสาร ติดต่อที่นี่ ==>
หากไม่มีอีเมลผู้รับให้กรอก thailis-noc@uni.net.th ติดต่อเจ้าหน้าที่เจ้าของเอกสาร กรณีเอกสารไม่ครบหรือไม่ตรง

Research on the relationship between corporate social responsibility and consumers purchase intention : taking brand relationshipquality as mediator
企业社会责任对消费者购买意愿影响研究 以品牌关系质量为中介变量

LCSH: Corporate Social Responsibility
LCSH: Consumer behavior
LCSH: Branding (Marketing)
Abstract: Consumers in the world are increasingly paying attention to the impact of corporate behavior on society. Through Corporate Social Responsibility (CSR) the enterprises manage the social, environmental and economic effects of its operations responsibly to improve the quality of life and environment. In return, CSR enable enterprises to obtain long-term sustainable development. However, the impact of CSR on consumer purchase intention in China’s banking industry, as well as the mediating role of brand relationship quality (BRQ), is not clear. In order to answer this question, this study will examine the impact of CSR on consumer purchase intention in banking industry, and the intermediary effect of BRQ between the two, hoping to further contribute to the CSR management of banking industry. This study used a convenient sampling method to distribute electronic questionnaires to consumers who had experience in consuming banking products in Shanghai, Beijing, Guangzhou, Shenzhen. The sample specified in this study was 681 respondents. The data processing methods used in this study are reliability test, validity test and regression analysis. After data analysis and verification, the result concluded that: 1) CSR has a significant positive impact on consumer’s purchase intention; 2) CSR has a significant positive impact on brand relationship quality; 3) BRQ has a significant positive impact on consumer’s purchase intention; 4) brand relationship quality has partial intermediary effect between corporate social responsibility and consumer’s purchase intention.
Abstract: 世界上越来越关注企业对社会的影响,通过企业社会责任来改善社区的生活 质量和环境,可以让企业获得长远持续的发展。而在中国有关银行业的企业社会 责任对消费者购买意愿的影响,以及品牌关系质量作为中介的作用机制的研究尚 不明确。为了弄清这一问题,本研究将探索银行业的企业社会责任对消费者购买 意愿的影响,以及品牌关系质量在两者之间的中介效果,期望进一步为银行业的 企业社会责任管理作出贡献。 本研究采取方便抽样的方法对于上海、北京、广州、深圳地区有过银行产品 消费经历的消费者,分发电子调查问卷,在这项研究中指定的样本是681 名响应 者。在这项研究中使用的数据处理方法为信度测试、效度测试和回归分析等。通 过数据分析和验证,本研究的结论发现:1)企业社会责任对购买意愿有显著正 向影响;2)企业社会责任对品牌关系质量有显著正向影响;3)品牌关系质量对 购买意愿有着显著正向影响;4)品牌关系质量作为中介,在企业社会责任与购 买意愿之间有部分中介作用。
Rangsit University Library
Address: Pathumthani
Email: rattanapornn@rsu.ac.th
Role: Advisor
Created: 2018
Modified: 2023-11-15
Issued: 2020-01-21
วิทยานิพนธ์/Thesis
application/pdf
chi
©copyrights มหาวิทยาลัยรังสิต
RightsAccess:
ลำดับที่.ชื่อแฟ้มข้อมูล ขนาดแฟ้มข้อมูลจำนวนเข้าถึง วัน-เวลาเข้าถึงล่าสุด
1 Longyue Mei.pdf 1.57 MB4 2022-03-10 09:11:12
ใช้เวลา
0.094801 วินาที

Longyue Mei
Title Contributor Type
Research on the relationship between corporate social responsibility and consumers purchase intention : taking brand relationshipquality as mediator
มหาวิทยาลัยรังสิต
Longyue Mei
Duan Yun Long
วิทยานิพนธ์/Thesis
Duan Yun Long
Title Creator Type and Date Create
Research on symbol in the marketing process of furniture enterprise : taking Jingjing mattress, a local brand in Yunnan as an examplemattress, a local brand in Yunnan as an example
มหาวิทยาลัยรังสิต
Duan Yun Long
Zhimin Bi
วิทยานิพนธ์/Thesis
Research on the impact of policy support on Chinese College students
มหาวิทยาลัยรังสิต
Duan Yun Long,
Zhengyi Guo
วิทยานิพนธ์/Thesis
Application research of mobile payment in Thai business field
มหาวิทยาลัยรังสิต
Duan Yun Long
Yaning Xue
วิทยานิพนธ์/Thesis
Analysis of factors affecting life satisfaction of expatriate staff in multinational corporations
มหาวิทยาลัยรังสิต
Duan Yun Long
Xueying Li
วิทยานิพนธ์/Thesis
Research on the relations among organization culture identity and turnover intention : taking Nanning's private teachers as an example
มหาวิทยาลัยรังสิต
Duan Yun Long
Weiwang Huang
วิทยานิพนธ์/Thesis
A study on the brand building of cultural ancient capital tourism take Gaogurui Cultural Ancient capital Jian as an example
มหาวิทยาลัยรังสิต
Duan Yun Long
Shenmin Xu
วิทยานิพนธ์/Thesis
Research on the relationship between corporate social responsibility and consumers purchase intention : taking brand relationshipquality as mediator
มหาวิทยาลัยรังสิต
Duan Yun Long
Longyue Mei
วิทยานิพนธ์/Thesis
Rresearch on optimization of customer experience in network education platform : taking qing class online education platform as an example
มหาวิทยาลัยรังสิต
Duan Yun Long
Qianwen Yu
วิทยานิพนธ์/Thesis
Research on the influence of logistics service quality of cross-border E-commerce platform on customer loyalty
มหาวิทยาลัยรังสิต
Duan Yun Long
Linshen Du
วิทยานิพนธ์/Thesis
Research on product marketing strategy of Dali Zhikang tea refinery
มหาวิทยาลัยรังสิต
Duan Yun Long
Juan Wang
วิทยานิพนธ์/Thesis
Analysis of the influencing factors of tourist satisfaction of tourist attractions with influencer
มหาวิทยาลัยรังสิต
Duan Yun Long
Yuzhu Wang
วิทยานิพนธ์/Thesis
Research on the market in strategy of Yangbao brand walnut milk
มหาวิทยาลัยรังสิต
Duan Yun Long
Jiayi Li
วิทยานิพนธ์/Thesis
Impact of socialized e-commerce on consumers willingness to use in The Sinking Marktt
มหาวิทยาลัยรังสิต
Duan Yun Long
Guohua Chang
วิทยานิพนธ์/Thesis
Research on authorized leadership psychological empowerment and employee innovation performance
มหาวิทยาลัยรังสิต
Duan Yun Long
Xinyu Liu
วิทยานิพนธ์/Thesis
An identification of operational risk in commercial banks
มหาวิทยาลัยรังสิต
Duan Yun Long
Zhizhong Zhou
วิทยานิพนธ์/Thesis
Research on the influence of employee-organization relationship and psychological contract on employee loyalty
มหาวิทยาลัยรังสิต
Duan Yun Long
Dingwen Wang
วิทยานิพนธ์/Thesis
A study of the impacts of perceived value on users willingness to continue participation based on the perspective of online cause-related marketing
มหาวิทยาลัยรังสิต
Duan Yun Long
Lizhou Zeng
วิทยานิพนธ์/Thesis
The influence of brand affecting the purchasing behavior of consumers of daily necessit : a case study of customer trust as the intermediary variable
มหาวิทยาลัยรังสิต
Duan Yun Long
Xingzhu Ma
วิทยานิพนธ์/Thesis
A study of the influence of corporate social responsibility on customers purchase intention : the moderating effect of involvement
มหาวิทยาลัยรังสิต
Duan Yun Long
Ziyi Chen
วิทยานิพนธ์/Thesis
Copyright 2000 - 2025 ThaiLIS Digital Collection Working Group. All rights reserved.
ThaiLIS is Thailand Library Integrated System
สนับสนุนโดย สำนักงานบริหารเทคโนโลยีสารสนเทศเพื่อพัฒนาการศึกษา
กระทรวงการอุดมศึกษา วิทยาศาสตร์ วิจัยและนวัตกรรม
328 ถ.ศรีอยุธยา แขวง ทุ่งพญาไท เขต ราชเทวี กรุงเทพ 10400 โทร. โทร. 02-232-4000
กำลัง ออน์ไลน์
ภายในเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 9
ภายนอกเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 2,894
รวม 2,903 คน

More info..
นอก ThaiLIS = 188,839 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสังกัดทบวงเดิม = 1,662 ครั้ง
มหาวิทยาลัยราชภัฏ = 107 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคล = 67 ครั้ง
หน่วยงานอื่น = 7 ครั้ง
มหาวิทยาลัยการกีฬาแห่งชาติ = 2 ครั้ง
สถาบันพระบรมราชชนก = 1 ครั้ง
รวม 190,685 ครั้ง
Database server :
Version 2.5 Last update 1-06-2018
Power By SUSE PHP MySQL IndexData Mambo Bootstrap
มีปัญหาในการใช้งานติดต่อผ่านระบบ UniNetHelp


Server : 8.199.134
Client : Not ThaiLIS Member
From IP : 216.73.216.28