แจ้งเอกสารไม่ครบถ้วน, ไม่ตรงกับชื่อเรื่อง หรือมีข้อผิดพลาดเกี่ยวกับเอกสาร ติดต่อที่นี่ ==>
หากไม่มีอีเมลผู้รับให้กรอก thailis-noc@uni.net.th ติดต่อเจ้าหน้าที่เจ้าของเอกสาร กรณีเอกสารไม่ครบหรือไม่ตรง

The study of experiential marketing in Chinese tea E-commerce : the case of Guangxi Yihealth Tea Company
茶业电子商务体验式营销发展研究 以广西亿健茶业公司为例

Name: Peiyu Mo
LCSH: Electronic commerce -- Case studies -- China
LCSH: Electronic commerce -- Management -- Case studies
LCSH: Branding (Marketing) -- Case studies
Abstract: Chinese tea products entered e-commerce market relatively late. E-marketing strategy is still in the infancy stage in China, there is still room to grow for Chinese tea on e-commerce platform. Over the last few years, a new marketing concept - experiential marketing has already proven its success in the physical market, and gradually become a mainstream marketing method. Application of experiential marketing to e-commerce has become a direction that Chinese tea business e-marketer can consider. This paper studied the shortcomings of the e-marketing strategies of Guangxi Yihealth Tea Company and considered the application of experiential marketing to e-commerce from the perspective of business operators. In-depth interviews were held to obtain the company’s current e-commerce marketing strategy plan and its expectation in future plan. Subject analysis method was used for data interpretation. The data was then used with the theories of experiential marketing to establish a relationship. The research also explores the perceptions of the tea companies in China on the use of experiential marketing on e-commerce platforms, analysis on market trends and the company, and proposed a recommendation for the company. This research hopes to help the company and other companies in the similar industry to obtain a new marketing breakthrough in the future.
Abstract: 中国茶叶产品进入电商的时机较晚,在电商上的营销过于单一,茶业电商 的发展空间还有较大的提升。随着时代的发展,新的营销理念——体验式营销 已经在实体市场上取得了新的成就,逐渐成为一种主流的营销方式。将体验式 营销运用到互联网上成为现在茶业电商应该思考的方向。 本文通过研究广西亿健茶业公司的互联网营销策略中的缺陷,从从业者的 角度出发,思考如何将体验式营销运用到电商之中,研究方式是运用访谈法获 取该公司目前电商营销方式和对未来预期的资料,并运用主题分析法进行编码 解读,最后结合体验营销的相关文献构建出潜在的理论关系。该研究是为了发 掘从业者对电商平台上的体验营销的相关看法,以及从业者对该营销方式能提 高产品销量,使公司有进一步盈利的机会是否抱有期待。最终研究将会结合文 献、市场动态和从业者三方的情况对茶企电商平台的网络营销进行一个总结, 并对该公司提出一个相对能接受的建议,该研究希望能有助于该公司和同类型 公司在未来能得到新的营销突破。 学
Rangsit University Library
Address: Pathumthani
Email: rattanapornn@rsu.ac.th
Role: Advisor
Created: 2018
Modified: 2023-11-15
Issued: 2020-01-21
วิทยานิพนธ์/Thesis
application/pdf
chi
©copyrights มหาวิทยาลัยรังสิต
RightsAccess:
ลำดับที่.ชื่อแฟ้มข้อมูล ขนาดแฟ้มข้อมูลจำนวนเข้าถึง วัน-เวลาเข้าถึงล่าสุด
1 Peiyu Mo.pdf 1.37 MB3 2020-08-04 21:01:36
ใช้เวลา
0.08633 วินาที

Peiyu Mo
Title Contributor Type
The study of experiential marketing in Chinese tea E-commerce : the case of Guangxi Yihealth Tea Company
มหาวิทยาลัยรังสิต
Peiyu Mo
Yang Shu Chen
วิทยานิพนธ์/Thesis
Yang Shu Chen
Title Creator Type and Date Create
The study of satisfaction toward Chinese course : the case of Wat Aiyikaram School of Thailand
มหาวิทยาลัยรังสิต
Yang Shu Chen
Huang Xinxin
วิทยานิพนธ์/Thesis
The impact of customer purchasing motivation on customer purchasing intention :
มหาวิทยาลัยรังสิต
Yang Shu Chen
Yun Yang
วิทยานิพนธ์/Thesis
A study on development of Thai young Chinese Chamber of Commerce
มหาวิทยาลัยรังสิต
Yang Shu Chen
Songluo Wu
วิทยานิพนธ์/Thesis
A comparative study of oversea surrogate shopping model and traditional marketing model : a case of surrogate shopping in Thailand
มหาวิทยาลัยรังสิต
Yang Shu Chen
Shaoxian Pan
วิทยานิพนธ์/Thesis
The study of experiential marketing in Chinese tea E-commerce : the case of Guangxi Yihealth Tea Company
มหาวิทยาลัยรังสิต
Yang Shu Chen
Peiyu Mo
วิทยานิพนธ์/Thesis
Investigating the customer service quality through importance performance analysis : the case of China Telecom DL Branch
มหาวิทยาลัยรังสิต
Yang Shu Chen
Shiyu Zhao
วิทยานิพนธ์/Thesis
Evaluation and improvement of the service quality of tile industry in China : a case study of company G
มหาวิทยาลัยรังสิต
Yang Shu Chen
Xiangyu Zhao
วิทยานิพนธ์/Thesis
A study on the influence of perceived value on the purchase intention in online tourism using product type and demographic as moderating variables
มหาวิทยาลัยรังสิต
Yang Shu Chen
Lin Junhan
วิทยานิพนธ์/Thesis
Analysis on the difference of willingness to use third-party mobile payment : a case study of Thailand and China
มหาวิทยาลัยรังสิต
Yang Shu Chen
Qian Wang
วิทยานิพนธ์/Thesis
Marketing business model for the automobile spare parts market in China : a case study of company A
มหาวิทยาลัยรังสิต
Yang Shu Chen
Qian Li
วิทยานิพนธ์/Thesis
A study of the influence of abusive supervision on the silence behavior
มหาวิทยาลัยรังสิต
Yang Shu Chen
Wenjian Duan
วิทยานิพนธ์/Thesis
Relationship between spiritual leadership and innovative behavior in Chinese Drone Companies : the mediating effect of employee engagement
มหาวิทยาลัยรังสิต
Yang Shu Chen
Siya Zhou
วิทยานิพนธ์/Thesis
The impact of customer experience on online game purchase intention
มหาวิทยาลัยรังสิต
Yang Shu Chen
Zhiyang Luo
วิทยานิพนธ์/Thesis
A study of the influence of employee self-expectation on turnover intention : taking occupational loneliness as a moderator variable
มหาวิทยาลัยรังสิต
Yang Shu Chen
Ziqiang Tian
วิทยานิพนธ์/Thesis
A study of the influence of brand awareness and service quality on purchase intention
มหาวิทยาลัยรังสิต
Yang Shu Chen
Binghui Su
วิทยานิพนธ์/Thesis
Research on the customer satisfaction of B training institution based on Servquel and IPA model
มหาวิทยาลัยรังสิต
Yang Shu Chen
Chao Ruan
วิทยานิพนธ์/Thesis
Brand marketing strategy of new energy vehicles in the Chinese market : taking tesla as an example
มหาวิทยาลัยรังสิต
Yang Shu Chen
Jinrun Huang
วิทยานิพนธ์/Thesis
The application of the Harvard analytical framework : a case study of Want Want China Holdings Limited
มหาวิทยาลัยรังสิต
Assoc. Prof. Yang Shu Chen
Ting Zhao
วิทยานิพนธ์/Thesis
Research on marketing strategy based on Chinese SUV market Take Saic-Gm-Wuling Automobile Co., Ltd. as an example
มหาวิทยาลัยรังสิต
Assoc. Prof. Yang Shu Chen
Sijie Wang
วิทยานิพนธ์/Thesis
The impact of mindful leadership on knowledge workers work motivation
มหาวิทยาลัยรังสิต
Assoc. Prof. Yang Shu Chen
Xiaohui Ling
วิทยานิพนธ์/Thesis
The management model for small and medium-sized mining companies in the epidemic era : a case study of company W
มหาวิทยาลัยรังสิต
Assoc.Prof. Yang Shu Chen
Piyun Luo
วิทยานิพนธ์/Thesis
Relationship between restricted stock plan management and loyalty management from the perspective of corporate governance
มหาวิทยาลัยรังสิต
Assoc. Prof. Yang Shu Chen
Junchun Yang
วิทยานิพนธ์/Thesis
A study on the influencing factors of customer satisfaction of Alipay platform commercial insurance
มหาวิทยาลัยรังสิต
Assoc. Prof. Yang Shu Chen
Ruocheng Zou
วิทยานิพนธ์/Thesis
Copyright 2000 - 2025 ThaiLIS Digital Collection Working Group. All rights reserved.
ThaiLIS is Thailand Library Integrated System
สนับสนุนโดย สำนักงานบริหารเทคโนโลยีสารสนเทศเพื่อพัฒนาการศึกษา
กระทรวงการอุดมศึกษา วิทยาศาสตร์ วิจัยและนวัตกรรม
328 ถ.ศรีอยุธยา แขวง ทุ่งพญาไท เขต ราชเทวี กรุงเทพ 10400 โทร. โทร. 02-232-4000
กำลัง ออน์ไลน์
ภายในเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 1
ภายนอกเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 1,849
รวม 1,850 คน

More info..
นอก ThaiLIS = 28,352 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสังกัดทบวงเดิม = 19 ครั้ง
หน่วยงานอื่น = 4 ครั้ง
มหาวิทยาลัยราชภัฏ = 2 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสงฆ์ = 2 ครั้ง
รวม 28,379 ครั้ง
Database server :
Version 2.5 Last update 1-06-2018
Power By SUSE PHP MySQL IndexData Mambo Bootstrap
มีปัญหาในการใช้งานติดต่อผ่านระบบ UniNetHelp


Server : 8.199.134
Client : Not ThaiLIS Member
From IP : 216.73.216.46