แจ้งเอกสารไม่ครบถ้วน, ไม่ตรงกับชื่อเรื่อง หรือมีข้อผิดพลาดเกี่ยวกับเอกสาร ติดต่อที่นี่ ==>
หากไม่มีอีเมลผู้รับให้กรอก thailis-noc@uni.net.th ติดต่อเจ้าหน้าที่เจ้าของเอกสาร กรณีเอกสารไม่ครบหรือไม่ตรง

A study on the brand building of cultural ancient capital tourism take Gaogurui Cultural Ancient capital Jian as an example
文化古都旅游业品牌塑造研究 以 “高句丽文化古都集安市”为例

LCSH: Branding (Marketing) -- Case studies
LCSH: Product management
LCSH: Heritage tourism -- Case studies
Abstract: China’s economy has continued to grow across all sectors in 21st century, people's quality of life has improved steadily, and the lifestyle of people has become more diversified. Among them, travelling has become one of the popular recreational activities. Tourism development in China has driven the changes in tourist consumption patterns and promotes economic growth. Brand awareness of a tourist destination is an important factor in attracting consumers to sightseeing and shopping. This paper examined the current state of tourism development and the influence of tourist-based brand equity, and also the problems and shortcomings of the development plan of promoting tourism-based brand equity for the ancient capital of Gaogouli in Ji'an city. This paper reviewed key contents about tourism brand equity, conducted interviews, analyzed the data collected by relevant data analysis and comparative analysis to study the problems encountered in the process of tourism brand building of the ancient capital of Gaogouli. Thus, the paper studied the causes of the corresponding problems and related phenomena by using the internal and external environment analysis, SWOT analysis and RMP analysis, and thus puts forward corresponding solutions and improvement measures to the existing problems, and gave some recommendations to improve the tourism sector of the ancient capital of Gaogouli in Ji'an city.
Abstract: 21 世纪以来,经济的持续高速发展,人们的生活水平得到稳步改善,生活 方式变得多元化,其中,旅游度假成为了人们提高生活品质、丰富娱乐活动的重 要选项之一,旅游业的发展带动消费模式的转变,拉动经济增长,旅游品牌的知 名度是吸引消费者观光购物的重要因素。 本文通过对高句丽文化古都旅游业的发展状况和旅游品牌的影响力进行简 要论述,研究高句丽文化古都——集安市在发展资深旅游品牌、开发相关旅游品 牌项目中所遇到的问题和不足之处加以研究,利用文献研究、走访调查、相关数 据分析和对比分析等研究方法对高句丽文化古都在旅游品牌塑造过程中遇到的 问题进行分析,并根据内外部环境分析、SWOT 分析法和昂普分析模式等,结合 收集的相关数据和资料,研究相应问题和相关现象产生的原因,针对存在的发展 问题和不足提出相应的解决方案和改善措施,加以完善,并根据品牌塑造过程中 的相关发展战略瓶颈问题找到科学、合理的方案。
Rangsit University Library
Address: Pathumthani
Email: rattanapornn@rsu.ac.th
Role: Advisor
Created: 2018
Modified: 2023-03-16
Issued: 2020-01-21
วิทยานิพนธ์/Thesis
application/pdf
chi
©copyrights มหาวิทยาลัยรังสิต
RightsAccess:
ลำดับที่.ชื่อแฟ้มข้อมูล ขนาดแฟ้มข้อมูลจำนวนเข้าถึง วัน-เวลาเข้าถึงล่าสุด
1 Shenmin Xu.pdf 1.62 MB1 2020-07-05 12:15:26
ใช้เวลา
0.076642 วินาที

Shenmin Xu
Title Contributor Type
A study on the brand building of cultural ancient capital tourism take Gaogurui Cultural Ancient capital Jian as an example
มหาวิทยาลัยรังสิต
Shenmin Xu
Duan Yun Long
วิทยานิพนธ์/Thesis
Duan Yun Long
Title Creator Type and Date Create
Research on symbol in the marketing process of furniture enterprise : taking Jingjing mattress, a local brand in Yunnan as an examplemattress, a local brand in Yunnan as an example
มหาวิทยาลัยรังสิต
Duan Yun Long
Zhimin Bi
วิทยานิพนธ์/Thesis
Research on the impact of policy support on Chinese College students
มหาวิทยาลัยรังสิต
Duan Yun Long,
Zhengyi Guo
วิทยานิพนธ์/Thesis
Application research of mobile payment in Thai business field
มหาวิทยาลัยรังสิต
Duan Yun Long
Yaning Xue
วิทยานิพนธ์/Thesis
Analysis of factors affecting life satisfaction of expatriate staff in multinational corporations
มหาวิทยาลัยรังสิต
Duan Yun Long
Xueying Li
วิทยานิพนธ์/Thesis
Research on the relations among organization culture identity and turnover intention : taking Nanning's private teachers as an example
มหาวิทยาลัยรังสิต
Duan Yun Long
Weiwang Huang
วิทยานิพนธ์/Thesis
A study on the brand building of cultural ancient capital tourism take Gaogurui Cultural Ancient capital Jian as an example
มหาวิทยาลัยรังสิต
Duan Yun Long
Shenmin Xu
วิทยานิพนธ์/Thesis
Research on the relationship between corporate social responsibility and consumers purchase intention : taking brand relationshipquality as mediator
มหาวิทยาลัยรังสิต
Duan Yun Long
Longyue Mei
วิทยานิพนธ์/Thesis
Rresearch on optimization of customer experience in network education platform : taking qing class online education platform as an example
มหาวิทยาลัยรังสิต
Duan Yun Long
Qianwen Yu
วิทยานิพนธ์/Thesis
Research on the influence of logistics service quality of cross-border E-commerce platform on customer loyalty
มหาวิทยาลัยรังสิต
Duan Yun Long
Linshen Du
วิทยานิพนธ์/Thesis
Research on product marketing strategy of Dali Zhikang tea refinery
มหาวิทยาลัยรังสิต
Duan Yun Long
Juan Wang
วิทยานิพนธ์/Thesis
Analysis of the influencing factors of tourist satisfaction of tourist attractions with influencer
มหาวิทยาลัยรังสิต
Duan Yun Long
Yuzhu Wang
วิทยานิพนธ์/Thesis
Research on the market in strategy of Yangbao brand walnut milk
มหาวิทยาลัยรังสิต
Duan Yun Long
Jiayi Li
วิทยานิพนธ์/Thesis
Impact of socialized e-commerce on consumers willingness to use in The Sinking Marktt
มหาวิทยาลัยรังสิต
Duan Yun Long
Guohua Chang
วิทยานิพนธ์/Thesis
Research on authorized leadership psychological empowerment and employee innovation performance
มหาวิทยาลัยรังสิต
Duan Yun Long
Xinyu Liu
วิทยานิพนธ์/Thesis
An identification of operational risk in commercial banks
มหาวิทยาลัยรังสิต
Duan Yun Long
Zhizhong Zhou
วิทยานิพนธ์/Thesis
Research on the influence of employee-organization relationship and psychological contract on employee loyalty
มหาวิทยาลัยรังสิต
Duan Yun Long
Dingwen Wang
วิทยานิพนธ์/Thesis
A study of the impacts of perceived value on users willingness to continue participation based on the perspective of online cause-related marketing
มหาวิทยาลัยรังสิต
Duan Yun Long
Lizhou Zeng
วิทยานิพนธ์/Thesis
The influence of brand affecting the purchasing behavior of consumers of daily necessit : a case study of customer trust as the intermediary variable
มหาวิทยาลัยรังสิต
Duan Yun Long
Xingzhu Ma
วิทยานิพนธ์/Thesis
A study of the influence of corporate social responsibility on customers purchase intention : the moderating effect of involvement
มหาวิทยาลัยรังสิต
Duan Yun Long
Ziyi Chen
วิทยานิพนธ์/Thesis
Copyright 2000 - 2025 ThaiLIS Digital Collection Working Group. All rights reserved.
ThaiLIS is Thailand Library Integrated System
สนับสนุนโดย สำนักงานบริหารเทคโนโลยีสารสนเทศเพื่อพัฒนาการศึกษา
กระทรวงการอุดมศึกษา วิทยาศาสตร์ วิจัยและนวัตกรรม
328 ถ.ศรีอยุธยา แขวง ทุ่งพญาไท เขต ราชเทวี กรุงเทพ 10400 โทร. โทร. 02-232-4000
กำลัง ออน์ไลน์
ภายในเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 6
ภายนอกเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 2,896
รวม 2,902 คน

More info..
นอก ThaiLIS = 186,572 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสังกัดทบวงเดิม = 1,655 ครั้ง
มหาวิทยาลัยราชภัฏ = 106 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคล = 67 ครั้ง
หน่วยงานอื่น = 7 ครั้ง
มหาวิทยาลัยการกีฬาแห่งชาติ = 2 ครั้ง
สถาบันพระบรมราชชนก = 1 ครั้ง
รวม 188,410 ครั้ง
Database server :
Version 2.5 Last update 1-06-2018
Power By SUSE PHP MySQL IndexData Mambo Bootstrap
มีปัญหาในการใช้งานติดต่อผ่านระบบ UniNetHelp


Server : 8.199.134
Client : Not ThaiLIS Member
From IP : 216.73.216.28