แจ้งเอกสารไม่ครบถ้วน, ไม่ตรงกับชื่อเรื่อง หรือมีข้อผิดพลาดเกี่ยวกับเอกสาร ติดต่อที่นี่ ==>
หากไม่มีอีเมลผู้รับให้กรอก thailis-noc@uni.net.th ติดต่อเจ้าหน้าที่เจ้าของเอกสาร กรณีเอกสารไม่ครบหรือไม่ตรง

Determinants of B2B adoption intention : the context of MRO procurement value for high-tech industry in Thailand
B2B 採用意圖之影響因素:以泰國高科技產業MRO 採購價值為例

LCSH: High technology industries -- Management -- Thailand
LCSH: Industrial organization -- Thailand -- Case studies
LCSH: Technological innovations -- Management
Abstract: This study was conducted to investigate the interactive relationship between the factors affecting behavior of B2B (Business to Business) adoption intention in the context of MRO (Maintenance, Repair, Operations) procurement value. A conceptual model was developed and tested using quantitative data from high-tech manufacturing organizations in Thailand. Findings reveal that B2B adoption intention is significantly influenced by perceived B2B integration value. Among the set of MRO procurement value, the supply network value, manufacturing value, and market information value positively influenced perceived B2B integration value. On the other hand, relationship value did not significantly influence the perceived B2B integration value. The mediating role of cost in the correlation between perceived B2B integration value and B2B adoption intention was also tested, but no support was found. The findings of the study were further analyzed to suggest appropriate MRO procurement strategies for Thailand’s high-tech manufacturing sectors.
Abstract: 本 研究旨在探討MRO 工業品電子商務平臺 (MRO B2B) 採用意圖 與 MRO 採購價值之關聯模式並考量成本所扮演的中介效果。本研究依研究主 題範圍與目的提出一個理論性的研究架構並設定相關的研究假說。本研究以泰 國高科技廠商為研究對象,蒐集了163 份泰國高科技製造企業相關人員所提供 的資料以驗證相關的研究假說。根據研究結果顯示知覺整合價值正向影響B2B 採用意圖,其中又以供應網絡價值 、市場資訊價值 、製造價格價值及製造作業 價值為主要價值的考量 ,另一方面 ,關係價值及製造之品質價值 、維修價 值 、保養維護價值對於 B2B 知覺整合價值沒有顯著影響 。其次,本研究結果 顯示成本與知覺整合價值與B2B 採用意圖之關係中介效果並不顯著 。本研究在 結論部份則針對分析結果提出研究發現與建議做為泰國高科技產業未來訂定 MRO 採購政策及策略的參考。
Rangsit University Library
Address: Pathumthani
Email: rattanapornn@rsu.ac.th
Role: Advisor
Created: 2018
Modified: 2023-11-15
Issued: 2020-01-21
วิทยานิพนธ์/Thesis
application/pdf
chi
©copyrights มหาวิทยาลัยรังสิต
RightsAccess:
ลำดับที่.ชื่อแฟ้มข้อมูล ขนาดแฟ้มข้อมูลจำนวนเข้าถึง วัน-เวลาเข้าถึงล่าสุด
1 Tzu-Chi Huang.pdf 1.5 MB4 2021-09-19 22:17:31
ใช้เวลา
0.101358 วินาที

Tzu-Chi Huang
Title Contributor Type
Determinants of B2B adoption intention : the context of MRO procurement value for high-tech industry in Thailand
มหาวิทยาลัยรังสิต
Tzu-Chi Huang
Wan Chun Duan
วิทยานิพนธ์/Thesis
Wan Chun Duan
Title Creator Type and Date Create
A study on the management and marketing strategies of automotive component industry transforming from OEM to ODM : the case of T company
มหาวิทยาลัยรังสิต
Wan Chun Duan
Ya-Ting Huang
วิทยานิพนธ์/Thesis
Determinants of B2B adoption intention : the context of MRO procurement value for high-tech industry in Thailand
มหาวิทยาลัยรังสิต
Wan Chun Duan
Tzu-Chi Huang
วิทยานิพนธ์/Thesis
An application of business model canvas for online Chinese Language Institutes in Thailand
มหาวิทยาลัยรังสิต
Wan Chun Duan
Setthi-Orn Ruenroeng
วิทยานิพนธ์/Thesis
Copyright 2000 - 2025 ThaiLIS Digital Collection Working Group. All rights reserved.
ThaiLIS is Thailand Library Integrated System
สนับสนุนโดย สำนักงานบริหารเทคโนโลยีสารสนเทศเพื่อพัฒนาการศึกษา
กระทรวงการอุดมศึกษา วิทยาศาสตร์ วิจัยและนวัตกรรม
328 ถ.ศรีอยุธยา แขวง ทุ่งพญาไท เขต ราชเทวี กรุงเทพ 10400 โทร. โทร. 02-232-4000
กำลัง ออน์ไลน์
ภายในเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 11
ภายนอกเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 4,897
รวม 4,908 คน

More info..
นอก ThaiLIS = 246,554 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสังกัดทบวงเดิม = 1,247 ครั้ง
มหาวิทยาลัยราชภัฏ = 57 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคล = 19 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเอกชน = 8 ครั้ง
หน่วยงานอื่น = 4 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสงฆ์ = 1 ครั้ง
รวม 247,890 ครั้ง
Database server :
Version 2.5 Last update 1-06-2018
Power By SUSE PHP MySQL IndexData Mambo Bootstrap
มีปัญหาในการใช้งานติดต่อผ่านระบบ UniNetHelp


Server : 8.199.134
Client : Not ThaiLIS Member
From IP : 216.73.216.33