แจ้งเอกสารไม่ครบถ้วน, ไม่ตรงกับชื่อเรื่อง หรือมีข้อผิดพลาดเกี่ยวกับเอกสาร ติดต่อที่นี่ ==>
หากไม่มีอีเมลผู้รับให้กรอก thailis-noc@uni.net.th ติดต่อเจ้าหน้าที่เจ้าของเอกสาร กรณีเอกสารไม่ครบหรือไม่ตรง

The study of satisfaction toward Chinese course : the case of Wat Aiyikaram School of Thailand
汉语课堂满意度研究 以泰国 Wat Aiyikaram 学校为例

LCSH: Chinese language -- Foreign speakers
LCSH: Chinese language -- Study and teaching -- Thailand -- Pathum Thani
Abstract: In recent years, Chinese language education has become the hot topic of Thai education institutes. However, the student satisfaction towards the learning is low due to the poor quality of Chinese language teaching caused by the extensive promotion of Chinese education. Lack of adequate expertise and carefully planned study schemes has created enormous challenges and threats for Chinese language education in Thailand. Improving the school management and cultivating the talents that can meet the market demand is a priority and a necessary task for Thai education industry. This thesis studies the level of student satisfaction towards Chinese course. The significance of the school characteristics is reflected in curriculum resources, curriculum system and management, teacher teaching, student learning cognition and learning environment. Researcher applied the theory of customer satisfaction to the characteristics of Thai education to design a questionnaire for Wat Aiyikaram students and used SPSS 17.0 for statistical analysis. At the same time, the level of student satisfaction towards Chinese course was calculated. Finally a recommendation was made to suggest Wat Aiyikaram School in Thailand to improve student satisfaction level by reforming the curriculum system, strengthening curriculum management, improving curriculum resources, doubling the teaching and learning style of teachers, and continuously improving students' cognitive ability.
Abstract: 在这与时俱进的时代,汉语教育成为了广大群众呼吁最高的话题,但由于 大量推广汉语教育引发的学校管理中的教育质量下降,培养的学生满意度不 高,生源市场得不到补给等问题都使得泰国汉语教育行业面临着巨大的挑战与 威胁。提高学校管理水平,培养与社会市场相匹配的专业人才,是泰国教育行 业需要做的必要工作。本论文基于汉语课程研究了学生的满意度,从而在课程 资源、体系和管理,教师的教学、学生的认知以及学习环境中体现了学校特色 的意义。研究者利用顾客满意度理论,结合泰国教育的特点,设计了泰国Wat Aiyikaram 学生课程满意度调查表,并利用SPSS17􀀑0 进行统计分析,与此同 时,计算了Wat Aiyikaram 学生课程满意度各因素层面的满意度权重。 最后提出建议泰国Wat Aiyikaram 学校经过从改革课程体系、强化课程管 理、完善课程资源、加倍教师教学和学风建设,不断提高学生的学习认知能力 等方面来提高学生课程满意度。
Rangsit University Library
Address: Pathumthani
Email: rattanapornn@rsu.ac.th
Role: Advisor
Created: 2018
Modified: 2023-11-15
Issued: 2020-01-21
วิทยานิพนธ์/Thesis
application/pdf
chi
Spatial: Thailand
©copyrights มหาวิทยาลัยรังสิต
RightsAccess:
ลำดับที่.ชื่อแฟ้มข้อมูล ขนาดแฟ้มข้อมูลจำนวนเข้าถึง วัน-เวลาเข้าถึงล่าสุด
1 Huang Xinxin.pdf 1.71 MB2 2022-08-12 18:33:46
ใช้เวลา
0.074769 วินาที

Huang Xinxin
Title Contributor Type
The study of satisfaction toward Chinese course : the case of Wat Aiyikaram School of Thailand
มหาวิทยาลัยรังสิต
Huang Xinxin
Yang Shu Chen
วิทยานิพนธ์/Thesis
Yang Shu Chen
Title Creator Type and Date Create
The study of satisfaction toward Chinese course : the case of Wat Aiyikaram School of Thailand
มหาวิทยาลัยรังสิต
Yang Shu Chen
Huang Xinxin
วิทยานิพนธ์/Thesis
The impact of customer purchasing motivation on customer purchasing intention :
มหาวิทยาลัยรังสิต
Yang Shu Chen
Yun Yang
วิทยานิพนธ์/Thesis
A study on development of Thai young Chinese Chamber of Commerce
มหาวิทยาลัยรังสิต
Yang Shu Chen
Songluo Wu
วิทยานิพนธ์/Thesis
A comparative study of oversea surrogate shopping model and traditional marketing model : a case of surrogate shopping in Thailand
มหาวิทยาลัยรังสิต
Yang Shu Chen
Shaoxian Pan
วิทยานิพนธ์/Thesis
The study of experiential marketing in Chinese tea E-commerce : the case of Guangxi Yihealth Tea Company
มหาวิทยาลัยรังสิต
Yang Shu Chen
Peiyu Mo
วิทยานิพนธ์/Thesis
Investigating the customer service quality through importance performance analysis : the case of China Telecom DL Branch
มหาวิทยาลัยรังสิต
Yang Shu Chen
Shiyu Zhao
วิทยานิพนธ์/Thesis
Evaluation and improvement of the service quality of tile industry in China : a case study of company G
มหาวิทยาลัยรังสิต
Yang Shu Chen
Xiangyu Zhao
วิทยานิพนธ์/Thesis
A study on the influence of perceived value on the purchase intention in online tourism using product type and demographic as moderating variables
มหาวิทยาลัยรังสิต
Yang Shu Chen
Lin Junhan
วิทยานิพนธ์/Thesis
Analysis on the difference of willingness to use third-party mobile payment : a case study of Thailand and China
มหาวิทยาลัยรังสิต
Yang Shu Chen
Qian Wang
วิทยานิพนธ์/Thesis
Marketing business model for the automobile spare parts market in China : a case study of company A
มหาวิทยาลัยรังสิต
Yang Shu Chen
Qian Li
วิทยานิพนธ์/Thesis
A study of the influence of abusive supervision on the silence behavior
มหาวิทยาลัยรังสิต
Yang Shu Chen
Wenjian Duan
วิทยานิพนธ์/Thesis
Relationship between spiritual leadership and innovative behavior in Chinese Drone Companies : the mediating effect of employee engagement
มหาวิทยาลัยรังสิต
Yang Shu Chen
Siya Zhou
วิทยานิพนธ์/Thesis
The impact of customer experience on online game purchase intention
มหาวิทยาลัยรังสิต
Yang Shu Chen
Zhiyang Luo
วิทยานิพนธ์/Thesis
A study of the influence of employee self-expectation on turnover intention : taking occupational loneliness as a moderator variable
มหาวิทยาลัยรังสิต
Yang Shu Chen
Ziqiang Tian
วิทยานิพนธ์/Thesis
A study of the influence of brand awareness and service quality on purchase intention
มหาวิทยาลัยรังสิต
Yang Shu Chen
Binghui Su
วิทยานิพนธ์/Thesis
Research on the customer satisfaction of B training institution based on Servquel and IPA model
มหาวิทยาลัยรังสิต
Yang Shu Chen
Chao Ruan
วิทยานิพนธ์/Thesis
Brand marketing strategy of new energy vehicles in the Chinese market : taking tesla as an example
มหาวิทยาลัยรังสิต
Yang Shu Chen
Jinrun Huang
วิทยานิพนธ์/Thesis
The application of the Harvard analytical framework : a case study of Want Want China Holdings Limited
มหาวิทยาลัยรังสิต
Assoc. Prof. Yang Shu Chen
Ting Zhao
วิทยานิพนธ์/Thesis
Research on marketing strategy based on Chinese SUV market Take Saic-Gm-Wuling Automobile Co., Ltd. as an example
มหาวิทยาลัยรังสิต
Assoc. Prof. Yang Shu Chen
Sijie Wang
วิทยานิพนธ์/Thesis
The impact of mindful leadership on knowledge workers work motivation
มหาวิทยาลัยรังสิต
Assoc. Prof. Yang Shu Chen
Xiaohui Ling
วิทยานิพนธ์/Thesis
The management model for small and medium-sized mining companies in the epidemic era : a case study of company W
มหาวิทยาลัยรังสิต
Assoc.Prof. Yang Shu Chen
Piyun Luo
วิทยานิพนธ์/Thesis
Relationship between restricted stock plan management and loyalty management from the perspective of corporate governance
มหาวิทยาลัยรังสิต
Assoc. Prof. Yang Shu Chen
Junchun Yang
วิทยานิพนธ์/Thesis
A study on the influencing factors of customer satisfaction of Alipay platform commercial insurance
มหาวิทยาลัยรังสิต
Assoc. Prof. Yang Shu Chen
Ruocheng Zou
วิทยานิพนธ์/Thesis
Copyright 2000 - 2025 ThaiLIS Digital Collection Working Group. All rights reserved.
ThaiLIS is Thailand Library Integrated System
สนับสนุนโดย สำนักงานบริหารเทคโนโลยีสารสนเทศเพื่อพัฒนาการศึกษา
กระทรวงการอุดมศึกษา วิทยาศาสตร์ วิจัยและนวัตกรรม
328 ถ.ศรีอยุธยา แขวง ทุ่งพญาไท เขต ราชเทวี กรุงเทพ 10400 โทร. โทร. 02-232-4000
กำลัง ออน์ไลน์
ภายในเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 10
ภายนอกเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 2,960
รวม 2,970 คน

More info..
นอก ThaiLIS = 188,197 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสังกัดทบวงเดิม = 1,662 ครั้ง
มหาวิทยาลัยราชภัฏ = 107 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคล = 67 ครั้ง
หน่วยงานอื่น = 7 ครั้ง
มหาวิทยาลัยการกีฬาแห่งชาติ = 2 ครั้ง
สถาบันพระบรมราชชนก = 1 ครั้ง
รวม 190,043 ครั้ง
Database server :
Version 2.5 Last update 1-06-2018
Power By SUSE PHP MySQL IndexData Mambo Bootstrap
มีปัญหาในการใช้งานติดต่อผ่านระบบ UniNetHelp


Server : 8.199.134
Client : Not ThaiLIS Member
From IP : 216.73.216.28