แจ้งเอกสารไม่ครบถ้วน, ไม่ตรงกับชื่อเรื่อง หรือมีข้อผิดพลาดเกี่ยวกับเอกสาร ติดต่อที่นี่ ==>
หากไม่มีอีเมลผู้รับให้กรอก thailis-noc@uni.net.th ติดต่อเจ้าหน้าที่เจ้าของเอกสาร กรณีเอกสารไม่ครบหรือไม่ตรง
Table './tdc/tbl_dc_meta_control_57' is marked as crashed and last (automatic?) repair failed

Jing, Zhu Title Using jigsaw reading and semantic mapping activities to develop english reading and writing abilities among mathayom suksa 4 students
การใช้กิจกรรมการอ่านแบบต่อชิ้นส่วนและผังความสัมพันธ์ทางความหมาย เพื่อพัฒนาความสามารถในการอ่านและการเขียนภาษาอังกฤษของนักเรียน ชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 4

Name: Jing Zhu
ThaSH: English language -- Study and teaching (Secondary)
Classification :.DDC: 420.712
ThaSH: English language -- Writing
ThaSH: English language -- Reading
ThaSH: Activity programs in education
Abstract: The purposes of this study were to compare students’ English reading ability before and after learning through jigsaw reading and semantic mapping activities and study students’ English writing ability after learning through jigsaw reading and semantic mapping activities. The target group was 20 Mathayom Suksa 4 students who enrolled in Reading and Writing English Course (E30203) in the first semester of the academic year 2015 at Chomthong School, Chiang Mai, Thailand. The research tools were 10 lesson plans based on jigsaw reading and semantic mapping activities, English reading ability test and English summary writing evaluation form. The data obtained were analyzed for mean, standard deviation and percentage. The findings of the study were as follows: 1. The students’ English reading ability increased after learning through jigsaw reading and semantic mapping activities. 2. The students’ English writing ability passed the pre-set criteria after learning through jigsaw reading and semantic mapping activities.
Chiang Mai University Library
Address: Chiang Mai
Email: cmulibref@cmu.ac.th
Role: Chairman
Role: Member
Role: Member
Created: 2016
Modified: 2019-12-26
Issued: 2019-12-26
วิทยานิพนธ์/Thesis
application/pdf
CallNumber: Th/N 420.712 J61U 2016
eng
Spatial: Thailand (Northern)
©copyrights Chiang Mai University
RightsAccess:
ลำดับที่.ชื่อแฟ้มข้อมูล ขนาดแฟ้มข้อมูลจำนวนเข้าถึง วัน-เวลาเข้าถึงล่าสุด
1 citl80516jzhu_full.pdf 2.33 MB11 2025-11-28 14:42:26
ใช้เวลา
0.038013 วินาที

Jing Zhu
Wilaiporn Tanasuwan
Title Creator Type and Date Create
Engaging mathayom suksa 3 students in multiple intelligences-based activities to promote English language skills and self-directed learning
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Wanida Penkingcan;Wilaiporn Tanasuwan;Wirat Waiyakul
Brunia, Mary Ceres Porto
วิทยานิพนธ์/Thesis
Applying the melodic approach to enhancement of English creative writing ability and postitive attitudes towards classroom atmosphere
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Pachongkarn Phuvipadawat;Wilaiporn Tanasuwan;Prapassorn Krasaechai
Suchada Cox
วิทยานิพนธ์/Thesis
Jing, Zhu Title Using jigsaw reading and semantic mapping activities to develop english reading and writing abilities among mathayom suksa 4 students
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Wilaiporn Tanasuwan;Nitida Adipattaranan;Nanthiya Saengsin
Jing Zhu
วิทยานิพนธ์/Thesis
Nitida Adipattaranan
Title Creator Type and Date Create
Use of metacognitive strategies to promote English writing ability of second year students, Payap University, Chiang Mai Province
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Wanida Penkingcam;Nitida Adipattaranan;Kittiporn Punyapinyophol
Nattawat Utthangkorn
วิทยานิพนธ์/Thesis
Vocabulary learnings strategies in English reading in a natural setting of students, Chiang Mai University
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Nitida Adipattaranan;Nanthiya Saengsin;wirat Waiyakul
Aaron Koh Thong Chiang
วิทยานิพนธ์/Thesis
Application of critical literacy to enhance English speaking ability and critical consciousens of Janpanese students
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Nitida Adipattaranan;Pachongkarn Phuvipadawat;Wirat Waiyakul
Rasami Chaikul
วิทยานิพนธ์/Thesis
Development of an activity management model to promote reading habits of second grade level students
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Nitida Adipattaranan;Pachongkarn Phuvipadavat;Kittiporn Punyapinyophol;Narawan Poonpipat;Wirat Wiyakul
Sasithorn Intoon
วิทยานิพนธ์/Thesis
Genre-based courseware for development of English writing ability and learner autonomy
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Pachongkarn Phuvipadawat;Nitida Adipattaranan;Anchalee Wongla
Krisdabhan Fukham
วิทยานิพนธ์/Thesis
Science teaching for successful intelligence to develop learning of Mathayom Suksa 1 students
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Pachongkarn Phuvipadawat;Kittiporn Punyapinyophol;Nitida Adipattaranan;Pongsak Pankaew;Vilaiporn Luksameevanish
Weerasak Chomphucome
วิทยานิพนธ์/Thesis
Development of school-based character education curriculum with emphasis on integration into content area instruction for the Prince Royal's Collecge
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Pachongkarn Phuvipadawat;Nitida Adipattaranan;Kittiporn Punyapinyophol;Choocheep Puthaprasert;Anchalee Tananone;Chalong Tubsree
Sirilak Fuangkarn
วิทยานิพนธ์/Thesis
Participatory development of english additional subject for fourth grade level learners in the secondary schools, Chiang Mai Province
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Nitida Adipattaranan;Pachongkarn Phuvipadawat;Kittiporn Punyapinyophol;Nanthiya Saengsin;Pailin Karnjanpanupan
Payomsri Warunwanarak
วิทยานิพนธ์/Thesis
Effects of three types of background knowledge activation on students' reading comprehension
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Pachongkarn Phuvipadawat;Nitida Adipattaranan
Busarakam Raksakomana
วิทยานิพนธ์/Thesis
English remedial framework based on constructionism to enhance english writing ability among software engineering students
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Pearl Wattanakul;Nitida Adipattaranan;Arnan Sipitakiat;Nopasit Chakpitak;Komsak Meksamoot
Teeraporn Saeheaw
วิทยานิพนธ์/Thesis
Integration of task-based language teaching and metacognitive strategies to promote Engliwriting ability and learner autonomy among Mathayom Suksa 4 Studentssh
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Pachongkarn Phuvipadawat;Nitida Adipattaranan;Nanthiya Saengsin
Passakorn Chatreepinyo
วิทยานิพนธ์/Thesis
Using problem-based learning in the integrated ASkills for english teacher course
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Nanthiya Saengsin;Nitida Adipattaranan;Duanghathai Katwibun;Sunee Nguenyuang;Somkiart Intasingh
Patcharobon Jariyathitinant
วิทยานิพนธ์/Thesis
Jing, Zhu Title Using jigsaw reading and semantic mapping activities to develop english reading and writing abilities among mathayom suksa 4 students
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Wilaiporn Tanasuwan;Nitida Adipattaranan;Nanthiya Saengsin
Jing Zhu
วิทยานิพนธ์/Thesis
Development of an english multicultural curriculum to promote language skills and attitudes among Maejo University students
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Sirmsree Chaisorn;Nitida Adipattaranan;Nanthiya Saengsin;Sunee Nguenyuang;Somkiart Intasingh
Thanutcha Preechaamornkul
วิทยานิพนธ์/Thesis
Innovation in teaching and learning using personal learning network via social networking tools with gamification to enhance the self directed learning of student interns in professional experience
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Anuchai Theeraroungchaisri;Thanomporm Laohajaratsang;Nitida Adipattaranan;Tipparat Noparit;Sunee Nguenyuang
Janejira Arsarkij
วิทยานิพนธ์/Thesis
Development of curriculum enhancement of English Language skills using Taba’s Model and content-based instruction for graduate students of Chiang Mai University
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Somkiart Intasingh;Nitida Adipattaranan;Sunee Nguenyuang
Siam Chutima
วิทยานิพนธ์/Thesis
Nanthiya Saengsin
Title Creator Type and Date Create
Input versus output practice in the acquisition of English grammar of Thai learners
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Pachongkam Phuvipadawat;Nanthiya Saengsin;Somsak Phuvipadawat
Nikom Tolongtong
วิทยานิพนธ์/Thesis
Vocabulary learnings strategies in English reading in a natural setting of students, Chiang Mai University
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Nitida Adipattaranan;Nanthiya Saengsin;wirat Waiyakul
Aaron Koh Thong Chiang
วิทยานิพนธ์/Thesis
Promoting English oral presentation skills of undergraduate students through autonomous learning approach
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Pachongkarn Phuvipadawat;Nanthiya Saengsin;Pailin Kanjanapanupan
Assanee Nantachaipan
วิทยานิพนธ์/Thesis
Participatory development of english additional subject for fourth grade level learners in the secondary schools, Chiang Mai Province
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Nitida Adipattaranan;Pachongkarn Phuvipadawat;Kittiporn Punyapinyophol;Nanthiya Saengsin;Pailin Karnjanpanupan
Payomsri Warunwanarak
วิทยานิพนธ์/Thesis
Integration of task-based language teaching and metacognitive strategies to promote Engliwriting ability and learner autonomy among Mathayom Suksa 4 Studentssh
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Pachongkarn Phuvipadawat;Nitida Adipattaranan;Nanthiya Saengsin
Passakorn Chatreepinyo
วิทยานิพนธ์/Thesis
Using problem-based learning in the integrated ASkills for english teacher course
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Nanthiya Saengsin;Nitida Adipattaranan;Duanghathai Katwibun;Sunee Nguenyuang;Somkiart Intasingh
Patcharobon Jariyathitinant
วิทยานิพนธ์/Thesis
Jing, Zhu Title Using jigsaw reading and semantic mapping activities to develop english reading and writing abilities among mathayom suksa 4 students
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Wilaiporn Tanasuwan;Nitida Adipattaranan;Nanthiya Saengsin
Jing Zhu
วิทยานิพนธ์/Thesis
Development of an english multicultural curriculum to promote language skills and attitudes among Maejo University students
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Sirmsree Chaisorn;Nitida Adipattaranan;Nanthiya Saengsin;Sunee Nguenyuang;Somkiart Intasingh
Thanutcha Preechaamornkul
วิทยานิพนธ์/Thesis
Copyright 2000 - 2025 ThaiLIS Digital Collection Working Group. All rights reserved.
ThaiLIS is Thailand Library Integrated System
สนับสนุนโดย สำนักงานบริหารเทคโนโลยีสารสนเทศเพื่อพัฒนาการศึกษา
กระทรวงการอุดมศึกษา วิทยาศาสตร์ วิจัยและนวัตกรรม
328 ถ.ศรีอยุธยา แขวง ทุ่งพญาไท เขต ราชเทวี กรุงเทพ 10400 โทร. โทร. 02-232-4000
Database server :
Version 2.5 Last update 1-06-2018
Power By SUSE PHP MySQL IndexData Mambo Bootstrap
มีปัญหาในการใช้งานติดต่อผ่านระบบ UniNetHelp


Server : 8.199.134
Client : Not ThaiLIS Member
From IP : 216.73.216.104