แจ้งเอกสารไม่ครบถ้วน, ไม่ตรงกับชื่อเรื่อง หรือมีข้อผิดพลาดเกี่ยวกับเอกสาร ติดต่อที่นี่ ==>
หากไม่มีอีเมลผู้รับให้กรอก thailis-noc@uni.net.th ติดต่อเจ้าหน้าที่เจ้าของเอกสาร กรณีเอกสารไม่ครบหรือไม่ตรง

The Effects of the iEARN Project on Students'Process of Writing
ผลของโครงงาน iEARN ที่มีต่อกระบวนการเขียนของนักเรียน

Organization : King Mongkut's University of Technology Thonburi. School of Liberal Arts . Applied Linguistics for English Language Teaching

Organization : มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าธนบุรี. คณะศิลปศาสตร์. สาขาวิชาภาษาศาสตร์ประยุกต์ด้านการสอนภาษาอังกฤษ
keyword: iEARN
; Project Work
; Process of Writing
; Inputs
; Internet
; OnlineProject
; การทำงานแบบโครงงาน
; กระบวนการเขียน
; ข้อมูลรับเข้า
; ผลสะท้อนกลับ
; อินเตอร์เน็ต
Abstract: iEARN (International Educationand Resource Network) is a non-profitg lobal network provided for young people to use the Internet and other new technologies in collaborative educational projects (www.iearn.org/home.html).The iEARN Project in this study was an essay writing project which enabled students to use the iEARN website as a medium for interacting with other students around the world and as an informative resource. Therefore,this research study aims to investigate the effects of iEARN Project on students'process of writing in the aspects of input sand feedback. The subjects involved in this study were five M.4 students from Bangpakok wittayakom School.All the subjects were selected on a voluntary basis.The instruments used for data collecting were students'written work,messages on the iEARN discussion forums, observation records,and interviews. There sult of the study revealed that the use of the Internet in the iEARN Project do not have much effect on the students'process of writing.The students only brought the experiences from reading other students'messages as the inputs about the ideas of topic and contents of the essay and asthe inspiration for changing the title of the essay.The findings also showed that the students had less motivation to follow up their correspondences on the iEARN website because of the technical problems and free time; thus,they did not have any online interaction or collaboration.This showed that the students might not realize the benefits of the Internet for the essay writing project and had less motivation to use it.However,they had positive attitudes to wards the iEARN Project. From these findings, it can be seen that the students may not be able to utilize the Internet for the project work effectively if they do not understand how to apply it for their own project, and if they are not interested in using it.To succeed in integrating the technology like the Internet into students'project work,the teacher has the most important role. Teacher training and online project management is the important factors that should be considered before integrating an online project into language classroom.
; โครงการแบบออนไลน์
Abstract: iEARN (เครือข่ายที่ให้บริการแหล่งข้อมูลและการศึกษาระหว่างประเทศ) เป็นเครือข่ายที่จัดขึ้นเพื่อให้เยาวชน ทั่วโลกได้ใช้อินเตอร์เน็ตและเทคโนโลยีต่างๆ ในการทำโครงงานเพื่อการศึกษาแบบร่วมมือกันระหว่างประเทศ โครงงาน IEARN ในงานวิจัยนี้เป็นโครงงานเขียนเรียงความที่นักเรียนสามารถใช้เว็บไซต์ของ iEARN เพื่อเป็นสื่อ กลางในการสื่อสารกับนักเรียนคนอื่นๆ ทั่วโลกโดยใช้เป็นแหล่งข้อมูลในการเขียน งานวิจัยนี้มุ่งศึกษาผลโครงการ iEARN ที่มีต่อกระบวนการเขียนของนักเรียน กลุ่มประชากรที่เกี่ยวข้องในการวิจัยนี้ได้แก่ นักเรียนระดับชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 4 ของโรงเรียนบางปะกอกวิทยาคม จำนวน 5 คน ทุกคนให้ความร่วมมือโดยความสมัครใจ เครื่องมือที่ใช้ในการเก็บข้อมูลได้แก่ งานเขียนของนักเรียน ข้อความของนักเรียนคนอื่นๆ เข้ามาเป็นข้อมูลทางความคิดในเรื่องการเลือกหัวข้อและเนื้อหาของเรียงความ และเป็นเพียงสิ่งที่กระตุ้นให้นักเรียนเปลี่ยนวิธีการตั้งชื่อของเรียงความเท่านั้น นอกจากนี้ยังพบว่า ความสนใจ ของนักเรียนที่จะติดตามข้อความที่ติดต่อกับนักเรียนคนอื่นๆ ผ่านทางเว็บไซต์ iEARN นั้นมีน้อย เพราะปัญหา ทางด้านเทคนิคและเวลาที่จำกัด ดังนั้นนักเรียนจึงไม่ได้มีการสื่อสารหรือทำงานโดยร่วมมือกันแบบออนไลน์ ซึ่งแสดงให้เห็นว่านักเรียนไม่ได้ตระหนักถึงและมีความสนใจที่จะใช้อินเตอร์เน็ตเพื่อทำโครงงานการเขียน เรียงความ แต่อย่างไรก็ตามนักเรียนทุกคนมีทัศนคติที่ดีต่อโครงงาน iEARN จากผลการวิจัยดังกล่าว เป็นที่สังเกตได้ว่านักเรียนอาจจะไม่สามารถใช้ประโยชน์จากอินเตอร์เน็ต สำหรับการทำโครงการได้อย่างมีประสิทธิภาพ หากนักเรียนไม่เข้าใจว่าจะต้องประยุกต์ใช้อินเตอร์เน็ต อย่างไรเพื่อทำโครงงานของตนเอง ผู้สอนมีบทบาทสำคัญมากในการที่จะทำให้ การนำเทคโนโลยี เช่น อินเตอร์เน็ต ไปใช้ในการเรียนการสอนในห้องเรียนประสบความสำเร็จ ปัจจัยสำคัญๆ ที่ผู้สอนต้องคำนึงถึงคือ การฝึกอบรมผู้สอนและการบริหารจัดการโครงงานแบบออนไลน์
King Mongkut's University of Technology Thonburi
Address: BANGKOK
Email: info.lib@mail.kmutt.ac.th
Role: Advisor
Role: Advisor
Role: อาจารย์ที่ปรึกษา
Role: อาจารย์ที่ปรึกษา
Created: 2005
Modified: 2009-02-03
Issued: 2008-11-04
วิทยานิพนธ์/Thesis
application/pdf
ISBN: 9741850654
CallNumber: LNG303
eng
DegreeName: Master of Arts
©copyrights King Mongkut's University of Technology Thonburi
RightsAccess:
ลำดับที่.ชื่อแฟ้มข้อมูล ขนาดแฟ้มข้อมูลจำนวนเข้าถึง วัน-เวลาเข้าถึงล่าสุด
1 LNG303.pdf 1.09 MB52 2022-04-08 23:42:01
2 LNG303ab.pdf 59.25 KB29 2022-04-08 23:41:18
3 LNG303aben.txt 2.51 KB24 2022-04-08 23:42:53
4 LNG303abth.txt 2.07 KB14 2022-04-08 23:42:46
ใช้เวลา
-0.935201 วินาที

Thipparat Ketwandee
Title Contributor Type
The Effects of the iEARN Project on Students'Process of Writing
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าธนบุรี
Thipparat Ketwandee;ทิพย์รัตน์ เกตวันดี
Sonthida Keyuravong
Ananya Taksinwarajarn
สนธิดา เกยูรวงศ์
อนัญญา ทักษิณวราจาร
วิทยานิพนธ์/Thesis
ทิพย์รัตน์ เกตวันดี
Title Contributor Type
The Effects of the iEARN Project on Students'Process of Writing
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าธนบุรี
Thipparat Ketwandee;ทิพย์รัตน์ เกตวันดี
Sonthida Keyuravong
Ananya Taksinwarajarn
สนธิดา เกยูรวงศ์
อนัญญา ทักษิณวราจาร
วิทยานิพนธ์/Thesis
Sonthida Keyuravong
Title Creator Type and Date Create
The Effects of E-mail Recasting on Writing
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าธนบุรี
Sonthida Keyuravong;Nuantip Tantisawetrat
Vutha, Chan
วิทยานิพนธ์/Thesis
Students' Writing Process in E-mail Writing
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าธนบุรี
Hull, Jonathan C;Sonthida Keyuravong
Napatsakorn Loha
วิทยานิพนธ์/Thesis
Evaluating the Use of an Electronic Leamer Contract
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าธนบุรี
Sonthida Keyuravong;Ananya Tuksinvarajarn;สนธิดา เกยูรวงศ์;อนัญญา ทักษิณวราจาร
Pattawikan Phesajsakul
ปัฐวิกานต์ เภสัชสกุล
วิทยานิพนธ์/Thesis
The Effects of the iEARN Project on Students'Process of Writing
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าธนบุรี
Sonthida Keyuravong;Ananya Taksinwarajarn;สนธิดา เกยูรวงศ์;อนัญญา ทักษิณวราจาร
Thipparat Ketwandee
ทิพย์รัตน์ เกตวันดี
วิทยานิพนธ์/Thesis
An Investigation into Teaching Students to Work with On-line Concordances
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าธนบุรี
Jonathan C. Hull;Sonthida Keyuravong;สนธิดา เกยูวงศ์
Sampan Jaihow
สัมพันธ์ ใจห้าว
วิทยานิพนธ์/Thesis
Using Concordances to Revise Vocabulary Use in Written Assignments
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าธนบุรี
Sonthida Keyuravong;Saowaluck Tepsuriwong
Channarong Rachbuanoy
วิทยานิพนธ์/Thesis
The Effects of Authentic and Simplified Language on Inductions from Concordances
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าธนบุรี
Wareesiri Singhasiri;Sonthida Keyuravong
Woravut Jaroongkhongdach
วิทยานิพนธ์/Thesis
Scaffolding in Computer-Based Self-Access Learning Materials
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าธนบุรี
Sonthida Keyuravong;Saowaluck Tepsuriwong
Samphao Duangkaew
วิทยานิพนธ์/Thesis
Effects of Peer Correction on Students' Grammatical Knowledge
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าธนบุรี
Pomapit Darasawang;Sonthida Keyuravong
Papatcharapom Khosawasd
วิทยานิพนธ์/Thesis
A Comparative Corpus Study of Transitional Words in Research Articles of Thai and Native-like English Writers
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าธนบุรี
Sonthida Keyuravong
Teerapong Sae-lim
วิทยานิพนธ์/Thesis
Effects of self and peer editing methods for the correction of grammatical errors in essay writing of Huachiew Chalermprakiet University English major students
มหาวิทยาลัยมหิดล
Sonthida Keyuravong ;Michael Trepiak
Korawan Promnath
วิทยานิพนธ์/Thesis
An ethnographic study of the role of languages in Ban Khiriwong, Thailand
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าธนบุรี
Sonthida Keyuravong
Chamaiporn Buddharat
ชไมพร พุทธรัตน์
วิทยานิพนธ์/Thesis
The process of materials development: a case study of a novice materials designer
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าธนบุรี
Sonthida Keyuravong
Ha Phu Quy
วิทยานิพนธ์/Thesis
Ananya Taksinwarajarn
Title Creator Type and Date Create
The Effects of the iEARN Project on Students'Process of Writing
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าธนบุรี
Sonthida Keyuravong;Ananya Taksinwarajarn;สนธิดา เกยูรวงศ์;อนัญญา ทักษิณวราจาร
Thipparat Ketwandee
ทิพย์รัตน์ เกตวันดี
วิทยานิพนธ์/Thesis
สนธิดา เกยูรวงศ์
Title Creator Type and Date Create
The Effects of the iEARN Project on Students'Process of Writing
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าธนบุรี
Sonthida Keyuravong;Ananya Taksinwarajarn;สนธิดา เกยูรวงศ์;อนัญญา ทักษิณวราจาร
Thipparat Ketwandee
ทิพย์รัตน์ เกตวันดี
วิทยานิพนธ์/Thesis
The Effects of Scaffolding in Self-Access Materials on Students’ Writing
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าธนบุรี
Sonthida Keyuravong;Saowaluck Tepsuriwong;สนธิดา เกยูรวงศ์ ;เสาวลักษณ์ เทพสุริวงศ์
Ratchanee Sanguanpuak
รัชนี สงวนพวก
วิทยานิพนธ์/Thesis
อนัญญา ทักษิณวราจาร
Title Creator Type and Date Create
Problems And Solutions In Using Portfolios In KMUTT Context
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าธนบุรี
Ananya Tuksinvarajarn;อนัญญา ทักษิณวราจารย์
Apitha Remgdej
อนัญญา ทักษิณวราจารย์
วิทยานิพนธ์/Thesis
Evaluating the Use of an Electronic Leamer Contract
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าธนบุรี
Sonthida Keyuravong;Ananya Tuksinvarajarn;สนธิดา เกยูรวงศ์;อนัญญา ทักษิณวราจาร
Pattawikan Phesajsakul
ปัฐวิกานต์ เภสัชสกุล
วิทยานิพนธ์/Thesis
การเขียนข้อความที่เป็นจุดหักมุมของเรื่องขำขัน
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าธนบุรี
อนัญญา ทักษิณวราจาร;ดร.วรีสิริ สิงหศิริ;Ananya Tuksinvarajarn; Wareesiri Singhasiri
ชริโศภณ อินทาปัจ
Charisopon Inthapat
วิทยานิพนธ์/Thesis
The Effects of the iEARN Project on Students'Process of Writing
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าธนบุรี
Sonthida Keyuravong;Ananya Taksinwarajarn;สนธิดา เกยูรวงศ์;อนัญญา ทักษิณวราจาร
Thipparat Ketwandee
ทิพย์รัตน์ เกตวันดี
วิทยานิพนธ์/Thesis
Copyright 2000 - 2025 ThaiLIS Digital Collection Working Group. All rights reserved.
ThaiLIS is Thailand Library Integrated System
สนับสนุนโดย สำนักงานบริหารเทคโนโลยีสารสนเทศเพื่อพัฒนาการศึกษา
กระทรวงการอุดมศึกษา วิทยาศาสตร์ วิจัยและนวัตกรรม
328 ถ.ศรีอยุธยา แขวง ทุ่งพญาไท เขต ราชเทวี กรุงเทพ 10400 โทร. โทร. 02-232-4000
กำลัง ออน์ไลน์
ภายในเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 12
ภายนอกเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 10,354
รวม 10,366 คน

More info..
นอก ThaiLIS = 943,277 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสังกัดทบวงเดิม = 608 ครั้ง
มหาวิทยาลัยราชภัฏ = 404 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคล = 30 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเอกชน = 12 ครั้ง
หน่วยงานอื่น = 7 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสงฆ์ = 5 ครั้ง
สถาบันพระบรมราชชนก = 4 ครั้ง
รวม 944,347 ครั้ง
Database server :
Version 2.5 Last update 1-06-2018
Power By SUSE PHP MySQL IndexData Mambo Bootstrap
มีปัญหาในการใช้งานติดต่อผ่านระบบ UniNetHelp


Server : 8.199.134
Client : Not ThaiLIS Member
From IP : 216.73.216.104